Citat:
Ursprungligen postat av
Filteer
Jag ska ta och svara kortfattat på din novell. Du kan inte jämnföra lägenhetspriser med villorna. Så den delen skippar vi. Lägenheterna i Blåsut räknas som "nyproduktion" i jämnförelse med gårdarna och en 3a där kostar mer än en 4a i Dalen som ni så fint kallar. Spelar ingen roll om det är 2 min ifrån. Huset där Abdos familjen bor är "muren" mellan dessa men det vet du redan så förstår inte varför du försöker leka smart när du vet exakt vad jag pratar om. Alla med pengar bor i dom färgglada lägenheterna. Dom med minst stålar bor i Rönnbärsg. Thats a fact. Vem vill ens bo i Hammarbyhöjden är min fråga
1). På Rönnbärsgården finns det hyresrätter.
2)Det heter JÄMFÖRELSE, inte jämnförelse.
3). Det var du som talade om Blåsut vs Sandsborg i termer av kostnad per kvadratmeter, inte jag. Då ingår allt i Blåsut och Sandsborg. Hus, torp, kyffen av olika slag. Annars kan du nästa gång nämna t.ex. stadsdelar, som mäklare brukar göra. Der enda du gör när du nämner villorna i Sandsborg är att återigen peka på ditt haltande argument, att det är billigt att köpa boende i (hela) Sandsborg.
Jag vet att Sofielundsvägen kanske inofficiellt är ngn slags gräns till Dalen, men faktum är ff att det inte är så. Både de husen du nämner och de tvärsöver har samma postadress. Så: Det första jag försökte få dig att förstå är att kriminalitet inte tvärt avstannar efter en viss typ av gata. Efter en ”mur”. Du har sett för många filmer om du tror det. Dåliga sådana också. Sådan är inte verkligheten. Muren, Dalen, De färgglada husen i Blåsut. Det spelar ingen roll.
4) så: Finns det bad seeds på båda sidor av den ”fina” gatan eller inte? Svaret på den är: Det verkar så, eller hur?
5) (The final touch) Det verkar vara rätt populärt att bo i Hammarbyhöjden, men vad vet jag. 💅🏽
Varsågod!