2025-02-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggolinan
Så tragiskt, känns nästan ännu värre när man kollar deras sociala medier och ser att de har två hundar tillsammans undra var de hamnar nu…
Var de fysiskt eller psykisk sjuka?

Vem är det vi pratar om här? Ut med språket.
Citera
2025-02-01, 07:53
Medlem
Aragonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiskita
Vem är det vi pratar om här? Ut med språket.

Addressen finns ju i tråden. Gör en enkel sökning i Google.
Citera
2025-02-01, 08:15
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Det är vad jag tror - förövarna går att finna i grannkvarteret dessutom skulle jag tro i en radie av 500 meter.
Vi får se vad polisen kommer fram till.

Det är väl mer troligt med ett hatbrott då ?

Hittar 2 gubbar som bor tillsammans.
A.P 61 år och R.R 63 år.
Citera
2025-02-01, 08:21
Medlem
machiavelliniccolos avatar
Var männen ett par eller bara kompisar som bodde ihop
Citera
2025-02-01, 08:28
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machiavelliniccolo
Var männen ett par eller bara kompisar som bodde ihop

Skulle tippa på att männen var ett par med tanke på vilka personer som finns med på deras vänlistor. Massor av regnbågsfilter så att säga.
Citera
2025-02-01, 09:27
Medlem
lilla piteå nu igen?

antagligen har en gubbe dött av naturliga orsaker eller så har den andra gubben haft ihjäl honom och sedan tagit sitt eget liv?

eller så har dom druckit fulsprit (metanol)?

https://www.sverigesradio.se/artikel...ad-med-metanol
Senast redigerad av klinkerhofen 2025-02-01 kl. 10:23.
Citera
2025-02-01, 10:11
Medlem
Polisen har ju inlett en förundersökning gällande mord, så självmord verkar inte troligt.

Är det dessa gubbar vi talar om?

https://mrkoll.se/resultat?n=&c=solb...t=all&company=
Citera
2025-02-01, 10:33
Medlem
Har gjort lite efterforskning angående brotten i Piteå.
Rent generellt verkar brotten ligga högt i denna lilla stad Piteå.
Polisen har registrerat sammanlagt 35 anmälningar om misstänkta brott i Piteå kommun den senaste veckan.
Många av brotten rör penningsbrott , en del narkotikabrott , bedrägerier och stölder.
Citera
2025-02-01, 10:34
Medlem
Alltså vad är det med er, lär ni er aldrig någonting av alla dessa fall (som ALDRIG visar sig vara mord) eller är ni så jävla sensationslystna att ni bara hoppas på något spännande.
”Enda jag kan tänka mig är rånmord”, ”polisen startat mordutredning så det rör sig knappast om självmord”…

Polisen inleder ALLTID en förundersökning om mord om omständigheterna är oklara eftersom det ger dem mycket större möjlighet (fler verktyg, färre begränsningar) att utreda ordentligt.

Jag skulle säga att det är typ 5% sannolikhet att detta visar sig vara ett mord, särskilt då alla som verkar veta nånting alls om männen mer är inne på självmord. Alternativ 2 att de har supit och/eller knarkat ihjäl sig.
Citera
2025-02-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerryseinfield
Alltså vad är det med er, lär ni er aldrig någonting av alla dessa fall (som ALDRIG visar sig vara mord) eller är ni så jävla sensationslystna att ni bara hoppas på något spännande.
”Enda jag kan tänka mig är rånmord”, ”polisen startat mordutredning så det rör sig knappast om självmord”…

Polisen inleder ALLTID en förundersökning om mord om omständigheterna är oklara eftersom det ger dem mycket större möjlighet (fler verktyg, färre begränsningar) att utreda ordentligt.

Jag skulle säga att det är typ ----------------> 5% <----------------sannolikhet att detta visar sig vara ett mord, särskilt då alla som verkar veta nånting alls om männen mer är inne på självmord. Alternativ 2 att de har supit och/eller knarkat ihjäl sig.
Hmmmmm du menar 95 % ?
Jag tror detta handlar om rånmord 100 % - dels för att herrarna verkar haft ork och energi att hålla huset i fint skick, man ser även mängder med blommor i fönstren - fina gröna blad - inte torra eller bruna ..

(Sett via google earth) antagligen bilder tagna sommaren - 24
Senast redigerad av Lappaz 2025-02-01 kl. 10:58.
Citera
2025-02-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Piteå är en tragisk plats på många vis. Finns inte mycket positivt att säga om denna ort.
Känner du till hur mentaliteten är i Piteå?
Om man säger gällande eventuella homosexuella.
Citera
2025-02-01, 11:30
Medlem
Caimens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Den allmänna mentaliteten är av sinnesslö art. Skulle gissa att intelligensnivån i området ligger långt under rikssnittet. Det man inte förstår gillar man inte, och det är ganska mycket.
..skriver personen uppenbart inte baserad i Norrbotten, som tycker att det är citat "fjolligt och omanligt att raka någon del av kroppen, förutom huvud och skägg".
(FB) Är rakning av överkroppen förenligt med en maskulint ideal?

Jag skulle säga att Piteåbors aversion mot homosexuella inte är större än någon annanstans. Klart mer vidsynta än flashbacks användarbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in