2023-02-09, 10:51
Avstngd
frstr helt va du menar. har grov dyslexi och kan va drfr det kan vara mnga felstavningar. men r ingen bortfrklaring till minan dligt formulerade meningar. antar att jag var trtt samt lite stressad nr jag skrev texten eftersom det var tnkt att vernattningen skulle ske bara ngra dagar bort.
Citera
2023-02-11, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Jag letade lite p ntet och hittade tv saker att tipsa om:

Den hr kartan https://nyatunnelbanan.se/wp-content...-sodermalm.png visar var de har sprngt klart (grnt) och var de ska sprnga den nrmaste mnaden (orange)

Den hr pdf:en https://nyatunnelbanan.se/wp-content...krivning_1.pdf innehller en detaljerad beskrivning av bygget.

Man kan notera att de bygger en "service tunnel" lngs med hela den underjordiska strckan. Intressant. Det r vl dyrt men anses frdelaktigt?

Tror ni att man kan komma in genom arbetstunnlarna? Nr jag kt frbi den p gullmars har den sett hyfsat ppen ut, bara man kommer ver stngslet.
D skulle man ju ocks kunna utforska servicetunnlarna som r kopplade, som i Sofia.

Hur mycket skerhet borde man frvnta sig oman skulle frska ta sig in? Jag tnker att det skulle vara svrt att montera kameror i arbetstunnlarna och kanske ondigt om man gr det ifall ngon skulle komma in nr de sprnger eftersom arbetarna r dr d. Men ngon form av larm mste det vl finnas?

Annars kanske man kan ta sig in i Hammarby kanals arbetstunnel genom den mindre delen vid heliosgngen som ska bli ventilation.
Citera
2023-02-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av info03
Tror ni att man kan komma in genom arbetstunnlarna? Nr jag kt frbi den p gullmars har den sett hyfsat ppen ut, bara man kommer ver stngslet.
D skulle man ju ocks kunna utforska servicetunnlarna som r kopplade, som i Sofia.

Hur mycket skerhet borde man frvnta sig oman skulle frska ta sig in? Jag tnker att det skulle vara svrt att montera kameror i arbetstunnlarna och kanske ondigt om man gr det ifall ngon skulle komma in nr de sprnger eftersom arbetarna r dr d. Men ngon form av larm mste det vl finnas?

Annars kanske man kan ta sig in i Hammarby kanals arbetstunnel genom den mindre delen vid heliosgngen som ska bli ventilation.
Det r vldigt vanligt med vervakningskameror p byggarbetsplatser och ibland ven larm.
Om det finns i arbetstunnlarna fr tunnelbanan vet jag inte men det skulle frvna mig mer om det inte finns n om det finns. Dremot lr det bara vara utanfr/vid tunnelppningen och inte dr inne.
Citera
2023-10-02, 21:35
Medlem
Fick reda p tunnlarna under slussen fr ca ett r sedan, och har varit nst intill besatt av detta mytomspunna stlle. Trodde att jag hade lst och sett allt som berr UE:n i Slussen, men idag fann jag en "frelsning" med Tarik och AKAY uppe p YT, dr de pratar bland annat om slussen samt med en bild p mlningarna i grottan. Vldigt intressant med lite bakgrund till det hela och aldrig sett ett shr bra foto. Pratet om slussen brjar ca vid 9:20.

https://www.youtube.com/watch?v=7NhUVTPKWhg
Citera
2024-04-04, 20:32
Medlem
Gr det att komma ner i slussens underjord idag (2024) eller r alla stllen igenbommade? Det dr lilla skjulet med en lucka under sngen som leder till Tariq br vll vara lst ocks?
Citera
2024-04-19, 20:59
Medlem
modellen.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm.v
Gr det att komma ner i slussens underjord idag (2024) eller r alla stllen igenbommade? Det dr lilla skjulet med en lucka under sngen som leder till Tariq br vll vara lst ocks?
Verkar som allt r under en stor jvla byggarbetsplats just nu.. tyvrr
Citera
2024-11-07, 22:31
Medlem
[quote=igorrealoff|83378914]Tja, jag har nydligen upptckte en gamal tunneln i min gymnasieskolan

Har du ngra videos som du kan skicka p det?
Citera
2025-02-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm.v

Fortfarande fullt mjligt s lnge man vet rtt vg, tyvrr fr du nog glmma Tariq tillsvidare, s lnge du inte har ett Sl kort och en nyckel.
Citera
2025-02-02, 13:18
Medlem
Kan frtydliga att vgen som jag kan r jvligt svr och innehller en kloak, en tgtunnel, en lucka och frhoppningvis i slutet av allt detta en viss gastunneln

Edit: Ni fr grna skicka ett pm med frgor eller tips, vet dock inte om jag kan anvnda pm med det hr kontot n.
Senast redigerad av Tunnel-Entusiasten 2025-02-02 kl. 13:21.
Citera
2025-02-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnel-Entusiasten
Kan frtydliga att vgen som jag kan r jvligt svr och innehller en kloak, en tgtunnel, en lucka och frhoppningvis i slutet av allt detta en viss gastunneln

Edit: Ni fr grna skicka ett pm med frgor eller tips, vet dock inte om jag kan anvnda pm med det hr kontot n.
Jag tror inte att den vgen gr att ta sig in. Om du menar den vgen jag tror.
Citera
2025-02-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underjording

Du m ha rtt, lnge sen jag var dr senast. Det var mest en tanke, har dock en annan vg i backfickan.
Citera
2025-02-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underjording
Du fr grna ge en ledtrd, bara s jag vet att vi pratar om samma plats.

Edit: efter att ha lst dina tidigare inlgg s r jag ganska sker p att vi pratar om samma vg, du fr grna frtydliga varfr det inte skulle vara mjligt.
Senast redigerad av Tunnel-Entusiasten 2025-02-02 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in