2025-02-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Socker r inte ett stningsmedel.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6tningsmedel

"Stningsmedel r samlingsnamnet p substanser som stadkommer stma, men VANLIGTVIS inte socker och andra sockerarter, utan naturliga eller artificiella (konstgjorda) alternativ."

Socker r en typ av stningsmedel
Citera
2025-02-02, 22:57
Medlem
zombie-nations avatar
Knns inte som helsockervarianten p pepsi ngon gng varit populr. Det var alltid lightvarianterna som folk kpte om de inte kpte coca cola. De kan lika bra ta bort den som har socker.
Citera
2025-02-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Coca-Cola r det bara en tidsfrga innan de brjar tillstta stningsmedel i vanliga Coca-Cola med tanke p att alla deras nya sorters lsk de har slppt finns endast med stningsmedel och inte med socker.

Jag frsker bojkotta allt som har stningsmedel i sig, efter man har lst studier om att stningsmedel har negativ effekt p T-celler som leder till att stningsmedel frmjar infektioner och cancer i kroppen.

Ganska otroligt hur mycket folk intalar sig sjlva fr lgner fr att dricka socker. Inse ert beroende till skiten och drick med stningsmedel istllet. Det star 1000 ggr mer och r sledes 1/1000 av onyttigheten.
Citera
2025-02-02, 23:25
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Stningsmedel i stora mngder r sannolikt inte nyttigt ver tid, men bde Pepsi och Coca cola innehller s hutlst mycket socker att gonen brjar snurra om man inte dricker light-varianterna. Socker r inte heller nyttigt. Dricker en del Max sjlv.
ven lightlsk r dligt fr tnderna, men sportdryck r nnu vrre, ven den som r light.
De dr sportdryckerna r rena giftet fr tnderna pga. Phvrdet.
Citera
2025-02-02, 23:51
Medlem
Personligen fredrar jag Pepsi Max framfr allt annat.
MEN, jag fattar inte heller vad lsktillverkarna sysslar med, mnga inte bara Pepsi/Carlsberg har bytt ut hlften av sockret till stningsmedel.
Hade man velat ha stningsmedel hade man vel tagit "light" varianten frn brjan. Idioter.
Citera
2025-02-03, 00:43
Medlem
Har alltid ftt huvudvrk av pepsi max

Om det r p grund av att den r cklig eller har ngot mne man reagerar p vet jag inte. Men minns att den inte smakar ngot speciellt

Cola bttre
Citera
2025-02-03, 00:52
Medlem
Dalulvens avatar
Gick ver till Pepsi fr ngra r sedan, d jag fann den lite mildare n Coke.

Men nr jag tog en klunk av den nya varianten slutade jag tvrt.

Det r som att jmfra kta vara med AI. Ngot r omedelbart fel.

Chipsen frstrdes, Big Mac saboterades, Pepsi blev odrickbar ... ndra aldrig ett vinnande recept!

Frdelen r att jag nu fr i mig mindre socker, d ingen lsk lockar lngre.

Tack, Pepsi!

P.S. Bst tycker jag om Cuba Cola. Fast dr gr bara light-varianten att f tag p, sedan ett par r.
Citera
2025-02-03, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttplugg
Ganska otroligt hur mycket folk intalar sig sjlva fr lgner fr att dricka socker. Inse ert beroende till skiten och drick med stningsmedel istllet. Det star 1000 ggr mer och r sledes 1/1000 av onyttigheten.

Lol vad r lgner? socker r inte farligt om man fattar vad ordet lagom innebr samt jag gillar inte smaken som stningsmedlet ger...

Vad ska man sga tur i oturen fr person som inte knner skillnad p stningsmedel och socker?
Citera
2025-02-03, 03:17
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Stningsmedel i stora mngder r sannolikt inte nyttigt ver tid, men bde Pepsi och Coca cola innehller s hutlst mycket socker att gonen brjar snurra om man inte dricker light-varianterna. Socker r inte heller nyttigt. Dricker en del Max sjlv.
ven lightlsk r dligt fr tnderna, men sportdryck r nnu vrre, ven den som r light.
De dr sportdryckerna r rena giftet fr tnderna pga. Phvrdet.
Ingen vet om stningsmedel r onyttigt ver tid heller, kroppen r fr komplex och ingen av sidorna i skyttegraven kan komma med ngot slutgiltigt svar i frgan.
Citera
2025-02-03, 05:05
Medlem
Citat:
Coca-Cola r det bara en tidsfrga innan de brjar tillstta stningsmedel i vanliga Coca-Cola med tanke p att alla deras nya sorters lsk de har slppt finns endast med stningsmedel och inte med socker.

Jag frsker bojkotta allt som har stningsmedel i sig, efter man har lst studier om att stningsmedel har negativ effekt p T-celler som leder till att stningsmedel frmjar infektioner och cancer i kroppen.

Har du ngon lnk till studierna du nmner i ditt inlgg?
Citera
2025-02-03, 07:26
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:

Om du dricker cola och lsk och har en allmnt normal livsstil med vanliga matvanor behver du inte oroa dig fr stningsmedlet, det blir nog cancer nd till sist.
Citera
2025-02-03, 09:24
Medlem
Pepsi smakar riktigt illa nu. Blir besviken varje gng jag bestmmer mig fr att kpa en flaska.

Lnge leve Coca-Cola
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in