Vad tycker ni man ska och kan bojotta? På rak arm kommer jag bara på att jag använder Apple, och dricker Pepsi som är amerikanskt. Ibland äter jag en Snickers.
Tänk på att listtrådar inte är tillåtna. Posta därför inte inlägg bara bestående av ett ord eller två på en produkt eller märke, ni måste motivera era svar.
Alla amerikanska filmer och serier på tv och bio.
McDonalds och Burger King mfl.
Detta om något bör man bojkotta. Jag tror inte jag har besökt donken på typ 10 år. Vidare kommer man att spara en hel del pengar som kan användas till bättre ändamål. Att äta nyttigt överlag är ju även bra för oss alla.
Man får helt enkelt säga upp abonnemangen på Netflix, Disney+, Max och Prime. Sluta titta på YouTube. Sluta använda Google, Facebook, LinkedIn och X. Gå över till Linux och använda skrivmaskin i stället för att skriva i Word.
Att det är amerikanskt är inte hela grejen.
Det skall helst produceras i USA och säljas här.
jag tänker mig en kille på Bandidos som säljer sin Harley och Gibson/Fender och som även slutar att bära Levi's jeans till red Wing kängor och dricka Jack Daniel’s whiskey sugandes på en Dunhill tänd med en Zippo.
Nätbaserade "tjänster och varor" kommer väl knappast att påverkas?
Netflix,facebook,google osv kommer att fungera som vanligt☺️
Personligen kan jag inte komma på något speciellt som det säger made in usa på. Kanske några kosttillskott som blir dyrare?
B2b blir det ju
- Volvo och Scania istället för Caterpillar å John Deere
- Ejendals, Peltor (ägs av 3M men har svensk produktion) istället för 3M
Finns ju massvis.
För privatpersoner tänker jag att man kan skippa Skippy om man vill och kolla syrup, flingor. läsk - dr pepper blä - etc där man kan kolla om vissa produceras i USA
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!