Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Hur har du kommit fram till att "Mord mellan homosexuella män är inte sällan ytterst brutala". Har du läst någon studie? Du har väl inte själv gått i genom 100+ morden som sker i Sverige årligen?
Metoden att ta någon av daga kan mycket väl skilja sig. Till ex kvinnor har historiskt använt mer gift än män. Men jag har aldrig läst en studie om homosexuella GM och BO i samma fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rugguglan
Ytterligare försvarare av rasistisk och okunnig dynga tillför inte ett skit. Vore det så enkelt som att rassepropagandan orsakades av erfarenheter skulle många orter i det här länet varit befriade från sådant men tyvärr är så inte fallet.
Skicka gärna länk eller andra referenser till där du fått den samlade kunskapen om hur mord mellan homosexuella män ser ut.
Gjorde en snabb sökning men hittar inget på temat som har någon slags kvalitet.
Mord på homosexuella finns däremot en del att läsa på om, men då är inte gärningsmännen homosexuell utan definierar sig som heterosexuella, och inte sällan med kopplingar till rasism. Där finns tyvärr ett starkt samband.
Mitt intresse för frågan väcktes på en middagsbjudning för många år sedan där en av gästerna var rättsläkare. Han berättade att de mest brutala mord han sett var mord där både brottsoffer och gärningsman var homosexuella. Jag sökte på nätet och då fanns det ganska mycket att läsa om detta. Antar att Googles algoritmer skruvats på en del sedan dess.
Så här står det iallafall i Knight’s Forensic Pathology som anses vara standardverket inom rättsmedicin.
Citat:
As with heterosexual offences, the cause of death in fatal cases is almost always some kind of general trauma, such as strangulation och head injuries. Homosexual activity, however, may be a parallell event; it is a fact that some of the most violent homicides seen by pathologists are among male homosexuals.
s. 428.
https://milonm28.wordpress.com/wp-co...ard-knight.pdf
Jag kan naturligtvis inte gå i god för att detta stämmer men uppfattningen tycks vara vanligt förekommande bland rättsläkare både i Sverige och internationellt.