2025-02-03, 22:24
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Inser att mitt inlägg kan tolkas som att jag stödjer allt som Trump och Musk hittar på, men så är verkligen inte fallet. Utspelen om Grönland och utspelen om tullar är exempel på saker som jag inte tycker om. Inte heller skulle jag vilja ha Trump eller Musk som chef om man säger så.

Dock så är jag uppvuxen i Sverige på 1980-talet, och följaktligen så är jag extemt trött på allt som har med tanter med offentlig sektor-frisyr och barnen i Afrika att göra. På grund av detta så är det lite uppfriskande att se hårda tag mot det godhetsindustriella komplexet, även om jag givetvis hade fördragit om man hade gjort det under lite mer ordnade former.

Tänk dig att du har en vanlig dag på jobbet. Minns inte vad du jobbade med men har för mig att du sade att du har bra ekonomi. Hur som haver:

Du är där och gör ditt jobb. Plötsligt stövlar en massa löst folk in och kräver att få access till något som du vet är topphemligt och du står inför ett dilemma: böjer jag mig för dessa inkräktare eller sätter jag hårt mot hårt? Du bestämmer att följa lagen som du känner den och säger åt dem att du inte kan göra det de önskar.

Nästa dag är du uppsagd med omedelbar verkan. Detta är förstadiet till fascism, hamnar man mitt i skottlinjen för dessa människor så är man lika rökt som en makrill och ens karriär är över om man är på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2025-02-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Rubriken bör ändras. Det har inget med bistånd att göra. AID står för Agency for International Development och används för att stödja regimskiften och intressegrupper i olika länder. Det är mer eller mindre en front för CIA. Ca 10% av budgeten hamnar för avsett ändamål. Resten är korruption, skumrask och ideologisk krigsföring. Upploppen i Ukraina 2014 kan spåras till USAID bland annat.

Bra sammanfattat.

Det verkar som vänstermupparna i tråden tror att USAID handlar om en amerikansk variant av Rädda Barnen, som delar ut matpaket till afrikanska barn med uppsvällda bukar. Barn som nu kommer svälta ihjäl pga Musk och Trump. Man ömkar sig över vad man uppfattat som stackars hjälparbetare som nu får sparken - men det handlar främst om en organisation som i symbios med CIA interagerar för att främja amerikanska intressen i andra länder.

Tidigare var det vänstern som opponerade sig mot USA:s imperialism och krig, idag sväljer de allt och protesterar inte ens mot USA:s meningslösa oändliga krig i fattiga länder. Att Trump/Musk är emot USAID räcker för att de ska prisa organisationen ( utan att ha en aning om vad de ställer till med i världen ).
Citera
2025-02-03, 22:29
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Att Trump försöker omorganisera myndighetsstrukturen är inte ett hot mot demokratin, och det var ganska väntat. Så jag är fortfarande försiktigt positiv.

Det är ett hot mot demoKKKraternas "demokrati", där de inte kan styra och ställa och ta mutor och förskingra pengar som de vill.
Citera
2025-02-03, 22:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det syns reaktioner överallt från gemene man på Musk framfart om man följer media, även globalt.

Även vandaler.
På Tesla i Tyskland projicerades en stor bild där Musk heilade.
I Italien hängdes nån docka upp och ner på platsen där Mussolini hängdes upp till allmän beskådan.
På Teslas bilutställningslokal i Haag igår sprayades antifascistiska slagord.
Fasaden dekorerades med "Nej till nazister" och "Full fascist" och hakkors på byggnadens entrédörr.

Det känns lite tveksamt att gemene man skulle reagera genom att hänga upp dockor på torg eller klottra hakkors på entrédörrar. Det låter mer som något vänsterextremister skulle hitta på, men kanske är vänsterextremister synonymt med gemene man för vissa.

Däremot finns det säkert en och annan ängslig stackare som är nervös över vad grannen tycker om den där teslan på uppfarten. Kommer man bli bjuden på grillning den här sommaren också eller har man blivit paria i radhuslängan?
Citera
2025-02-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Tänk dig att du har en vanlig dag på jobbet. Minns inte vad du jobbade med men har för mig att du sade att du har bra ekonomi. Hur som haver:

Du är där och gör ditt jobb. Plötsligt stövlar en massa löst folk in och kräver att få access till något som du vet är topphemligt och du står inför ett dilemma: böjer jag mig för dessa inkräktare eller sätter jag hårt mot hårt? Du bestämmer att följa lagen som du känner den och säger åt dem att du inte kan göra det de önskar.

Nästa dag är du uppsagd med omedelbar verkan. Detta är förstadiet till fascism, hamnar man mitt i skottlinjen för dessa människor så är man lika rökt som en makrill och ens karriär är över om man är på fel plats vid fel tillfälle.

Ja exakt, det är därför de unga männens situation aldrig kan bli annat än dålig. De används av Trump och Musk. De kan till och med njuta av att krossa dem. Ondskan är ett medel såväl som ett mål.
Citera
2025-02-03, 22:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Du förklarar det bra, och alla vi vanliga människor förstår precis.

Men du kommer aldrig kunna nå fram med detta budskap till Trump-runkarna. De kommer aldrig att inse detta.
Citera
2025-02-03, 22:34
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
wow visste inte det var så komplicerat och viktigt att skänka bort pengar.
Där handlar ju inte enbart om att skänka bort pengar, du och Trump förstår inte det här med inflytande och närvaro.
Citera
2025-02-03, 22:37
Medlem
Citat:

Nu tar du väl ändå i!
Det har hänt flera ggr i Sverige att du har blivit utfryst och att du har blivit av med ditt jobb pga fel åsikter. Här kallas det värdegrund
Kan inte riktigt känna att vi är en faciststat
Citera
2025-02-03, 22:37
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Du menar de krig de startat i imperialistisk anda? USA har redan lämnat walk over till Ryssland och Kina i Afrika och annorstädes.
Förklara gärna kopplingen mellan krig och bistånd till Sydafrika.
Citera
2025-02-03, 22:38
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det syns reaktioner överallt från gemene man på Musk framfart om man följer media, även globalt.

Även vandaler.
På Tesla i Tyskland projicerades en stor bild där Musk heilade.
I Italien hängdes nån docka upp och ner på platsen där Mussolini hängdes upp till allmän beskådan.
På Teslas bilutställningslokal i Haag igår sprayades antifascistiska slagord.
Fasaden dekorerades med "Nej till nazister" och "Full fascist" och hakkors på byggnadens entrédörr.

FASCISTER ÖVERALLT. NAZISTER OCH BRUNSKJORTOR!!!!

ELON ÄR HITLER REINKARNERAD, mest för att han införde åsiktsfrihet på X.

Vänstern klarar inte av åsiktsfrihet och fritänkare.

Symtomatiskt att nu SVT lämnar både X samt Facebook.

Snart får vi väl också se Mark Zuckerberg börja heila eller vad tror du

Fan vad underbart det är när träsket blir dränerat!!!!!
Citera
2025-02-03, 22:38
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du förklarar det bra, och alla vi vanliga människor förstår precis.

Men du kommer aldrig kunna nå fram med detta budskap till Trump-runkarna. De kommer aldrig att inse detta.

Jag tror du förväxlar vanliga människor med byråkrater. Givetvis tycker inte byråkrater om att bli av med sina jobb. De har dessutom få alternativ när de förlorar jobbet. Jobbar du själv i offentliga sektorn måhända?
Citera
2025-02-03, 22:39
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Oerhört kul följa reaktionerna på Trumps beslut dra ur den livsuppehållande slangen ur den genomkorrupta organisationen USAID. Trump verkar mena allvar den här gången med att "rensa ur träsket".

Fortsättning följer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in