2025-02-03, 23:25
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
USA är kapat av en fascistoid narcissist, en politisk sekt, ett republikanskt parti i totalt förfall och en i grunden korrumperad högsta domstol. Med andra ord är USA numera en bananrepublik.

Det politiska och juridiska motståndet är över, Trump vann. Nu får vi se vilket vansinne han leder landet, och resten av världen, in i.

USA är redan än bananrepublik! En stor sådan men de facto en bananrepublik! Tyranni Trump vann, hejdå USA som demokrati!
Citera
2025-02-03, 23:26
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Vad menar du med "demokratin"? Att folk inte får rösta? Att yttrandefriheten stryps? Eller vad?

Det som hände nyss med USAID, där Musk & hans finniga tonåringshackers tar sig in illegalt är odemokratiskt om något. Det här kan vara ett startskott. Ingen har valt Musk till något alls, ändå så rullar han över lagar och regler som om han vore gud fader själv.

Angående vad jag menar med demokratin - svårt att säga exakt vad som kommer hända eftersom de är oberäkneliga men jag gissar att de kommer att försöka tysta ner media (Jeff Bezos är ju redan i Trumps ficka till exempel och han äger ju Washington Post). Det må låta befängt men jag tror verkligen att det som de vill uppnå är en enpartistat, där de någon gång kommer att deklarera att Demokraterna är ett "hot mot samhället" eller liknande och genomföra utrensingar på alla höga poster i landet så att allt är 100% MAGA kontrollerat.
Citera
2025-02-03, 23:26
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Musk är nån reinkarnation av Hitler.
Putler 2.0 - del 2: return of the Mutler.
Citera
2025-02-03, 23:27
Medlem
CptKirks avatar
Bra det vänsterflumet ska krossas
Citera
2025-02-03, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Denna duo gör exakt vad dom sade dom skulle göra och vann en betryggande majoritet av det Amerikanska folkets röst.

Nej. Ca 32 % av de röstberättigade röstade på Trump/Vance. 0 % röstade på Musk. Det kallar jag inte en majoritet av folket.
Citera
2025-02-03, 23:31
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Det som hände nyss med USAID, där Musk & hans finniga tonåringshackers tar sig in illegalt är odemokratiskt om något. Det här kan vara ett startskott. Ingen har valt Musk till något alls, ändå så rullar han över lagar och regler som om han vore gud fader själv.

Angående vad jag menar med demokratin - svårt att säga exakt vad som kommer hända eftersom de är oberäkneliga men jag gissar att de kommer att försöka tysta ner media (Jeff Bezos är ju redan i Trumps ficka till exempel och han äger ju Washington Post). Det må låta befängt men jag tror verkligen att det som de vill uppnå är en enpartistat, där de någon gång kommer att deklarera att Demokraterna är ett "hot mot samhället" eller liknande och genomföra utrensingar på alla höga poster i landet så att allt är 100% MAGA kontrollerat.
Ok så du (och resten av extremvänstern) har en slags konspirationsteori om att det ska bli en diktatur?
Och den teorin är baserad på att Trump visar politisk handlingskraft? (efter decennier av vänsterns vanstyre och infiltration av statliga institutioner).

Låt mig gissa at du/ni har en liknande konspiration om SD? Det kommer bli Hitler igen!

Betänk att samma extremvänster hånar högern för att vara konspirationstekniker när vi talar om folkutbyte och hat mot den västerländska kulturen och folket.
Citera
2025-02-03, 23:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åter en som inte kan läsa kontext.
Gemene man berör gemene man som inte vill köpa Tesla.
Det har nämligen rasat ang Teslas försäljning i både Norge och Sverige.
Det var vad som diskuterades.

Stycke två berör däremot vandaler som OCKSÅ reagerat.

Okej, men vad diverse vandaler sysslar med känns väl föga intressant, eller ska vi se det som att judar nog ändå är lite problematiska om NMR klottrar på någon synagoga?

Sedan är det klart att det finns människor som känner sig obekväma med att köpa en Tesla för att de inte tycker om Musk, men jag vet faktiskt inte om man kan tala om "gemene man" där heller.

Jag skulle nog säga att "gemene man" snarare baserar sina bilköp på annat än vad märkets VD har för åsikter eller vilken "image" bilmärket ger ägaren, men kanske är just det där med "image" viktigt för en del som köper el-bilar. Samma ängsliga grupp som tidigare hade "flygskam", tills den trenden gick över, kanske har drabbats av en ny "skam" nu.
Citera
2025-02-03, 23:33
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Nej. Ca 32 % av de röstberättigade röstade på Trump/Vance. 0 % röstade på Musk. Det kallar jag inte en majoritet av folket.

Se där ja!

Jag visste väl att att valförnekelse skulle komma smygande så småningom.

32% säger du. Har ni någon kuddförsäljare som är demokrat som hävdar detta?

Jag tycker det är bra att CIA inte kan använda USAID för att finansiera oroligheter och statskupper i andra länder längre samt tvätta pengar åt den politiska eliten.

DRAIN YOU KNOW WHAT!
Citera
2025-02-03, 23:35
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ok så du (och resten av extremvänstern) har en slags konspirationsteori om att det ska bli en diktatur?
Och den teorin är baserad på att Trump visar politisk handlingskraft? (efter decennier av vänsterns vanstyre och infiltration av statliga institutioner).

Låt mig gissa at du/ni har en liknande konspiration om SD? Det kommer bli Hitler igen!

Betänk att samma extremvänster hånar högern för att vara konspirationstekniker när vi talar om folkutbyte och hat mot den västerländska kulturen och folket.

Jag fick rösta första gången valet 2010. Nu är det år 2025 och jag har röstat på Moderaterna varje gång. Hur gick det för din lilla "extremvänster" teori där? Om du läser noggrant i tråden så är det väldigt många som inte är vänster som är emot Trump och Elons fascistdrömmar. De har gått för långt - gränsen passerades för länge sedan, Jan 6 år 2021 var ett bra datum för att slå fast att det här är en rörelse som är bortom all räddning.
Citera
2025-02-03, 23:38
Medlem
Citat:
Se där ja!

Jag visste väl att att valförnekelse skulle komma smygande så småningom.

32% säger du. Har ni någon kuddförsäljare som är demokrat som hävdar detta?

Hävdar? Förnekelse? Det är ren matematik: Trump fick 77,3 miljoner röster av ca 244 miljoner röstberättigade. Och Musk fick såvitt jag vet inga röster.
Citera
2025-02-03, 23:41
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Hävdar? Förnekelse? Det är ren matematik: Trump fick 77,3 miljoner röster av ca 244 miljoner röstberättigade. Och Musk fick såvitt jag vet inga röster.

Så när skall man börja räkna rösterna av dom som inte röstar?

Får jag gissa?

Dom var säkert demokrater allihop
Citera
2025-02-03, 23:44
Medlem
joceks avatar
Citat:
...Jag visste väl att att valförnekelse skulle komma smygande så småningom.
32% säger du. Har ni någon kuddförsäljare som är demokrat som hävdar detta? ...

Det kallas multiplikation... 63% valdeltagande och trumpeten fick 49%. Tada!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in