2025-02-04, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
USA är kapat av en fascistoid narcissist, en politisk sekt, ett republikanskt parti i totalt förfall och en i grunden korrumperad högsta domstol. Med andra ord är USA numera en bananrepublik.

Det politiska och juridiska motståndet är över, Trump vann. Nu får vi se vilket vansinne han leder landet, och resten av världen, in i.

Oj intressant ingång. Det finns väldigt många som tycker tvärtom - att han tog tillbaka det konservativa och traditionella värderingarna. Slut på Woke och mycket annat. Om det är några som har tagit in världen i kaos är det Joe Biden och demokraternas dåliga ledarskap.

Min uppfattning är att det är demokraterna som är i totalt förfall efter valet och deras sanslösa förvirring och verklighetsfrånvända.

Är du av en annan uppfattning?
Citera
2025-02-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, det var inte en korkad jämförelse, men den kanske är lite svår att greppa för vissa.

Hans viftande är taget ur sin kontext om man inte även lyssnar på vad han säger och istället bara stirrar sig blind på exakt hur vinklad hans arm var under ett ögonblick.

Att han sedan drar lite ordlekar med nazireferenser kan tolkas som att han gör sig lustig över att sådana som du praktiskt taget ser nazister och fascister överallt, men det är klart, det kan även vara så att han är en sån där "ordeleksnazist". Har hört att om det är något nazister är kända för så är det att skämta om nazism...

Stilpoäng klarar jag mig för övrigt utan och jag bryr mig heller inte om vad grannarna tycker om mitt val av bil, även om jag förstår att det kan verka helt galet.

Elon Musk ljuger om att han är en topp-100 spelare i ett onlinespel, och blir påkommen med lögnen. Det är ganska alarmerande.
Donald Trump är en galen nationalist och narcissist.

Men inget blod kommer spillas, inga vapen kommer avfyras.
Fred och inga krig står över politiskt trams. Och även om framtiden gynnar Trump, Musk & co ekonomiskt privat så är det i det större hela bra. Disney, Blackrock, big pharma och Nike styr redan världen, det är ett oriverssabelt faktum.
Pengar styr. Så är det bara.

it's been nice knowing you guys..
Citera
2025-02-04, 00:57
Medlem
Bob-Dylans avatar
USAID är inte vad många här verkar tro.
Det är en front för deep state / CIA och har haft inblandning i både den ena påverkansoperationen efter den andra.

Mycket bra av Trump/Musk.
Citera
2025-02-04, 00:58
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze2255
Oj intressant ingång. Det finns väldigt många som tycker tvärtom - att han tog tillbaka det konservativa och traditionella värderingarna. Slut på Woke och mycket annat. Om det är några som har tagit in världen i kaos är det Joe Biden och demokraternas dåliga ledarskap.

Min uppfattning är att det är demokraterna som är i totalt förfall efter valet och deras sanslösa förvirring och verklighetsfrånvända.

Är du av en annan uppfattning?

Precis så är det. Hans väljare och många andra utanför USA stödjer det Trump just nu gör. De som är upprörda är vänstern och det är förståeligt då man med ångvälten raserar strukturer som tagit lång tid för vänstern att lägga beslag på för att föra ut sin politik oavsett vem som sitter i Vita Huset. Nu visar Trump att det går att rensa träsket så att säga.
Citera
2025-02-04, 00:58
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Okej men kan man vara borgare och extremvänster samtidigt? Hur ska ni ha det?
Ni förenas ju onekligen i bögeriet och viftar samma regnbågsflagg när ni går och tågar tillsammans på pride. Dock kan ju nästa upplaga bli mer sparsmakad utan US-AIDS.

En massa bögar över hela världen nu som inte längre kommer få betalt av US-AIDS för att sprida homosexualitet. Så hur mycket tappar ert parti? Vet du? Eller är det en hemlighet?
Citera
2025-02-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Han fixade Twitter rätt bra tycker jag, vem skulle vara mer klassificerad tänker du?

Behövs politik för att effektivisera och optimera en organisation?
Vem som helst som inte är en edgelord och som faktiskt har erfarenhet av statliga inrättningar hade varit mer lämpad. En stat är inte ett företag, utan har fler prioriteringar än att maximera vinst för sina ägare. Detta tror jag inte Musk har kapacitet att förstå. Det har aldrig flödat så mycket desinformation på twitter som nu men lever man i en filterbubbla så förstår jag om man tycker detta är bra. Annonsörer brukar dock inte gilla sånt.
Citera
2025-02-04, 01:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Elon Musk ljuger om att han är en topp-100 spelare i ett onlinespel, och blir påkommen med lögnen. Det är ganska alarmerande.
Donald Trump är en galen nationalist och narcissist.

Men inget blod kommer spillas, inga vapen kommer avfyras.
Fred och inga krig står över politiskt trams. Och även om framtiden gynnar Trump, Musk & co ekonomiskt privat så är det i det större hela bra. Disney, Blackrock, big pharma och Nike styr redan världen, det är ett oriverssabelt faktum.
Pengar styr. Så är det bara.

it's been nice knowing you guys..

Visst visst, både Trump och Musk har sina sidor och båda är onekligen "lite lustiga" men den kritiken, samt kritik rörande den politik som faktiskt förs, skulle bli lite mer trovärdig och givande om man undvik överdrifter som att gallskrika om nazism, fascism och kärnvapenkrig i tid och otid.
Citera
2025-02-04, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Hans viftande är taget ur sin kontext om man inte även lyssnar på vad han säger och istället bara stirrar sig blind på exakt hur vinklad hans arm var under ett ögonblick.
HAHAHA!
..och nynazister har fel, de som heilar till frukost jämfört med Vintergrisens expertutlåtande.
Citat:
Att han sedan drar lite ordlekar med nazireferenser kan tolkas som att han gör sig lustig över att sådana som du praktiskt taget ser nazister och fascister överallt, men det är klart, det kan även vara så att han är en sån där "ordeleksnazist". Har hört att om det är något nazister är kända för så är det att skämta om nazism...
Du övertygar endast dig själv - på ditt eget intellekts bekostnad.
Det är snarare patetiska groupies till Musk, likt dig, som gör att högerextremismen gror. .

Efter bara 14 dar ses att Musk hittat sin moderna version av diktatorn Sulla som han suktat efter - för att han ska få sin politiska och antidemokratiska agenda gå i uppfyllelse.

Han har till och med använt Sulla nyss att hota med. Vilket skedde nu.
Nemo me impune lacessit” – Sulla
"ingen provocerar mig ostraffat".

Han går således via en uppköpt narcissist som i sin tur älskar att utöva obegränsad makt - och du är för dum att inte ens se varningssignalerna.
Citera
2025-02-04, 03:51
Medlem
Bara SIDA kvar nu.

Helt galet att vi skänker 65 miljarder varje år när vi själv inte har det bra här. Först måste man ta hand om sina egna innan man kan börja skänka till en massa andra. Men Sverige gör tvärtom, alla andra får utan dom som har jobbat för det.

Inte bara detta som är ett problem med SIDA utan dom skänker till länder som är 5 ggr så stora, består av terrorister och diktaturer. Dom får ju själva ta hand om sin befolkning, det är inte vårt problem.
Citera
2025-02-04, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Nästa myndighet som kommer stängas ner är United States Department of Education som bildades 1980. Det är också en myndighet där vänsterextremister bedriver aktivism med skattebetalarnas pengar. Denna myndighet kommer inte att återuppstå i federal tappning som tidigare, utan man kommer skicka tillbaka makten över utbildningsväsendet på respektive delstat.

Trump won the presidency. Here's what he's said he'll do.

Fan va nice. Längtar till den dagen Sverige kan göra detsamma. Är trött på denna aktivism som har pågått länge nu i Sveriges skolor. Folk som har protesterat har fått sparken och smutskastat som ex Jomshof som var en populär lärare mm.
Citera
2025-02-04, 03:59
Medlem
ricardo22s avatar
https://x.com/RapidResponse47/status...QLUEQ-04Q&s=19

Det verkar vara hälften störta högerregeringar utomlands och hälften ge pengar till woke-skit.

47 000 dollar till en transgender opera i Colombia var en av sakerna som finansierades med amerikanernas plånböcker.
Senast redigerad av ricardo22 2025-02-04 kl. 04:01.
Citera
2025-02-04, 04:04
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Jag fick rösta första gången valet 2010. Nu är det år 2025 och jag har röstat på Moderaterna varje gång. Hur gick det för din lilla "extremvänster" teori där? Om du läser noggrant i tråden så är det väldigt många som inte är vänster som är emot Trump och Elons fascistdrömmar. De har gått för långt - gränsen passerades för länge sedan, Jan 6 år 2021 var ett bra datum för att slå fast att det här är en rörelse som är bortom all räddning.
Skryter du om att röstade på Reinfeldts Moderaterna flera gånger och använder det som argument för att du inte skulle vara extremvänster?
Senast redigerad av ricardo22 2025-02-04 kl. 04:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in