2025-02-04, 13:15
Medlem
Tankar går på att avsluta träningen på mitt ordinarie gym och börja träna i en atletklubbs lokaler i stället,
då jag ändå endast tränar de grundläggande basövningarna så är mitt behov av utrustning minimalt och dessutom så ser jag det som en fördel att det verkar som att det inte är lika "befolkat" och knökat som på ett "vanligt" gym.

Men är det någon här som tränar eller har tränat på en sådan klubb och kan säga hur er upplevelse och skillnad är och om det är värt att byta?
Citera
2025-02-04, 14:37
Medlem
Prime-Apes avatar
Kör tyngdlyftning på en atletklubb. Föredrar det helt klart framför kommersiella gymkedjor. Bättre utrustning, finns mer plats att köra med skivstänger eftersom halva gymmet är fullt at diverse cardiomaskiner, inga fjantiga regler som förbud mot kalk och släppa vikter etc. Helt klart bättre alternativ om man vill ha fokus på träningen.
Citera
2025-02-05, 10:24
Medlem
Atleklubb. Du slipper vänta på folk som har gymmet dom telefonkiosk och dräller runt privata prylar bland vikter och stänger.

(Har lust att "tappa" en 20- kaka på nåns blingmobil ... )
Citera
2025-02-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biffotto
Atleklubb. Du slipper vänta på folk som har gymmet dom telefonkiosk och dräller runt privata prylar bland vikter och stänger.

(Har lust att "tappa" en 20- kaka på nåns blingmobil ... )

Håller med
Fokus på det man gör annars kan man sitta på andra ställen och surfa på mobiler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in