Idag, 03:31
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Autism och Asperger är inte samma. Och han var uppenbarligen vad man kallar för högfungerande. Annars hade han varit efterbliven.

Svårt det där med skillnaden på dessa diagnoser, men tror du det är något som han haft?
Citera
Idag, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingTrump
Du vet alltså inte vad som står i lagen gällande terrorbrott? Du är obildad och efterbliven.

”Allvarligt destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer”

Skolan och skolans elever ingår i denna sociala struktur.

Gärningsmannen gjorde detta som en slags hämnd mot socialtjänsten, en statlig konstitution som även den ingår i den sociala strukturen vi har i samhället.

Du är definitivt en typisk svettig nolla till Flashback krigare. En obildad och efterbliven sådan.

DETTA ÄR ETT TERRORBROTT OAVSETT VAD VIT SVENSK MEDIA SÄGER
Senast redigerad av SaltaFerrari Idag kl. 03:35.
Citera
Idag, 03:34
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det är det hållet jag lutar åt också, om det nu är GM som skriker. Vilket det antagligen inte är eftersom man hör skotten och hylsorna landa mer eller mindre precis utanför toalettdörren medans rösten tycks komma från mycket längre bort.

Jag kollade det där igen, och jag hör då inga hylsor.

01:13 Hur fan ska Jag Jouba?

https://www.tv4play.se/video/501b417...februari-19-00
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaFerrari
”Allvarligt destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer”

Skolan och skolans elever ingår i denna sociala struktur.

Gärningsmannen gjorde detta som en slags hämnd mot socialtjänsten, en statlig konstitution som även den ingår i den sociala strukturen vi har i samhället.

Du är definitivt en typisk svettig nolla till Flashback krigare. En obildad och efterbliven sådan.

Personligen betraktar jag inte det här som ett terrordåd. De dagliga gängrelaterade bombningarna i Sverige är däremot inhemsk terrorism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Autism och Asperger är inte samma. Och han var uppenbarligen vad man kallar för högfungerande. Annars hade han varit efterbliven.

Asperger är en typ av autism.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellie
Jag funderar på om Asperger/autism eskalerar och blir värre vid mobbning som det står att mördaren blivit utsatt för? Jag hade en halvbror som jag knappt kände som inte hade konstaterad aspberger men trolig. Han fick dock fin omvårdnad av närmaste familjen och bodde hemma och fick jobb via min halvsyster. Han blev dock mobbad i skolan enligt familjen. Varför? Har de inte nog med problem ändå? Tyvärr dog han i cancer sedan endast 44 år. :-(

Nja, diagnosen är vad den är. Däremot så medföljer ju vissa svårigheter som kan göra det svårt att bearbeta och hantera vissa saker, i synnerhet det sociala och känslomässiga.
Citera
Idag, 03:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det är det hållet jag lutar åt också, om det nu är GM som skriker. Vilket det antagligen inte är eftersom man hör skotten och hylsorna landa mer eller mindre precis utanför toalettdörren medans rösten tycks komma från mycket längre bort.

Om det är en liten glipa vid tröskeln så går ljudet från hylsorna som landar på golvet rakt in på toaletten, GM:s prat måste studsa på till exempel en vägg och sedan in genom glipan om han står direkt utanför dörren.

Kanske släpper dörren igenom GM pratljud, oavsett så dämpas ljudet av dörrmaterialet.

Kanske kan förklara att GM står direkt utanför dörren trots att det inte låter så på inspelningen?
Citera
Idag, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
På bilderna ser han vänlig och passiv ut men ler aldrig och tittar sällan in i kameran. Han följer med andra men tar inga initiativ. Så vem drog in honom i vapenintresset? Man måste vara aktiv för att få licens för tre vapen.

Tycker det är märkligt att man aldrig ser honom hålla för munnen på en enda bild.
Citera
Idag, 03:38
Medlem
BombaySaphires avatar
Jag tror att den här killen led av fler sjukdomstillstånd än bara autism. Det kan ha varit autism kombinerat med till exempel psykopati, schizofreni, antisocial personlighetsstörning m.m.
Citera
Idag, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Personligen betraktar jag inte det här som ett terrordåd. De dagliga gängrelaterade bombningarna i Sverige är däremot inhemsk terrorism.

Självklart är gängrelaterat våld som just nu pågår i Sverige också inhemsk terror, det säger jag absolut inte emot.

Men detta dåd bör enligt kriterierna det uppfyller, också klassas som ett terrordåd. Kriterierna är något som finns i lagen, inget jag själv bara tycker eller hittar på.

Det enda kriteriet som saknas är att gärningsmannen är muslim eller invandrare. Tyvärr.
Citera
Idag, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAfan
Står att det är uppladdat av honom. Ska försöka länka de andra albumen också.

https://freeimghost.net/search/image...A57%3A24.vgvNe

Bläddra längst ner. Finns ca 70 bilder på honom som är uppladdade för drygt ett år sen. Typisk stirrig autismblick. Hade inte blivit förvånad om han har autism då det är en mycket ondskefull sjukdom och diagnos.
Senast redigerad av doxycontin Idag kl. 03:41.
Citera
Idag, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Varför skulle det vara han själv som postat en massa bilder där hans namn är felstavat?

Är det ens samma person? Kanske bara är någon stackars Richard som är väldigt lik massmördaren Rickard?

Det är han. Expressen har postat en bild på honom från albumet. Hur vet du förresten att namnet är felstavat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in