2025-02-09, 21:23
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Det är faktiskt en fantastisk hobby. Jag har själv spelat sen jag 5-6år och vi hade ett NES och lånade spel i vhs butiker. Än idag är det något som skapat livslånga vänskap och knyter ofta gamla vänner och familj en närmare. Spelar fortfarande än idag ibland även om inte lika mycket som när jag 13-17 år. Men det vore idiotiskt att förbjuda tvspel och det kommer aldrig att hända. Men barn ska inte använda det som en flykt, även om det kan vara bra ibland. För livet är tufft, men då finns filmer, böcker, serier och annat istället. Går inte att förbjuda det heller.

GAMING FOR LIFE!
Citera
2025-02-09, 21:26
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invandrar
Kolla bara i usa, när svarta dödar så är det i regel i gängkriminalitet, de är coola niggers som knullar vita brudar. När vita mördar så är de socialt utstötta töntar som snor farsans gevär och skjuter i en skola. Det är inte tvspel som är problemet, det är den vita svaga rasen

Politik och andra rasfrågor har inget med gaming att göra, och jag var ironisk i mitt meddelade om du inte fattade det. Håll dig till gaming och håll dina åsikter och politik utanför.
Citera
2025-02-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
JA! Förbjud all form av tvspel för alla barn, det skapar bara hemmasittande isolerade massmördare

"Tv-spel och datorspel bör förbjudas för alla under 18"

Hur ska detta förbjudas? Ska vi kasta sand på en förskolelärare? Eller är det en politiskt fråga?
Citera
2025-02-09, 21:36
Medlem
Sagodjurs avatar
Ja ju mer man spelar ju sämre liv får man.
Citera
2025-02-09, 21:44
Medlem
Ett liv där man lever i en digital värld är ett liv av slöseri.
Citera
2025-02-09, 21:52
Medlem
Västkustskts avatar
Om man har barn så ska man se till att de håller på med idrott seriöst.

Min son började spela ishockey när han var fem år sen spelade han hela sin uppväxt, och gör det fortfarande i tjugoårsåldern.

Han spelade mycket tv-spel men eftersom han tränade hockey i stort sätt dagligen så satte jag aldrig stopp för det.

Se till att era barn idrottar så får ni mycket mindre problem med dom.
Citera
2025-02-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Om man har barn så ska man se till att de håller på med idrott seriöst.

Min son började spela ishockey när han var fem år sen spelade han hela sin uppväxt, och gör det fortfarande i tjugoårsåldern.

Han spelade mycket tv-spel men eftersom han tränade hockey i stort sätt dagligen så satte jag aldrig stopp för det.

Se till att era barn idrottar så får ni mycket mindre problem med dom.
Japp, det tror jag med, idrotten är boten på gängkriminella mm.
Citera
2025-02-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDoo2
Storspelare i över 25 år här. Har spelat det mesta som går när det gäller TV-spel. Min första konsol var en PS1 som jag fick en gång i tiden. Är mycket engagerad på Steam, PS5, Switch osv. Då, när jag klargjort min relevanta bakgrund, kan jag säga att jag håller med, till viss del. Spel borde kanske ha restriktioner men hellre vid 16. Och inse att EPA-fjollande och drinkande ungdom är ett betydligt större problem, det behöver inte förklaras närmare tror jag. För att inte nämna risken att fastna i kriminalitet vid en sådan destruktiv livsstil. Känner att spel inte ger så väldigt mycket, men heller egentligen inte tar något.

Epa-livsstilen är dock betydligt bättre än att spendera hela sina ungdomsår fast i dataspel, där man ständigt jagar artificiellt dopamin för att finna lycka. På lång sikt leder detta till att man blir socialt handikappad, apatisk och deprimerad. Jämför man det med Epa-livsstilen, där man har en gemensam hobby som bygger på socialt umgänge i det verkliga livet, att jaga tjejer, mogna och växa upp tillsammans med jämnåriga, kan jag nästan garantera att man senare i livet ser tillbaka på de stunderna med värme, jämfört med att slösa hela sitt liv i en artificiell miljö, bara för att till slut stå där i medelåldern, miserabel över allt du har missat.
Citera
2025-02-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Ett liv där man lever i en digital värld är ett liv av slöseri.
Efter 80-90 år, om man får leva så länge, så spelar det väl inte någon roll vad vi gjort
i livet, eller? Vad gör det om man spenderat sitt liv med det ena eller det andra?
Slutresultatet för oss alla är ju ändå godnatt oavsett om vi studerat till ett "proffsyrke" som TS nämner, eller om vi jobbar inom låginkomstyrken och spelar TV-spel vid varje ledig stund.
Varför tycker TS att det är så viktigt vad vi gör mellan A och B, när C ändå betyder slutet på det jordliga.
Citera
2025-02-09, 22:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
500 timmar är ju rookie hour.

Vet jag läste en studie för rätt länge sen som hade tittat på hur mycket mord ungdomar hade bevittnat och gemene 15 åring hade bevittnat 16000 mord med tv-spel och film osv och det måste ju faktiskt ha någon slags avtrubbande effekt för samma siffra för bara 200 år sen var ju noll. Det kan ju inte vara sådär himla bra för det mentala.

Å andra sidan vi spelade som galningar och satt ju tillsammans eller så lirade man online och det är tack vare det jag var flytande i engelska redan på högstadiet så det var ju alltid socialt och något förbud tror jag inte på heller. Skulle kännas falskt att försöka förbjuda något för ungdomar som gav mig så jävla mycket glädje i min ungdom. Vi spelade också fotboll och festade så ofta vi bara kunde och försökte fingra varenda tjej som var i närheten.
Citera
2025-02-09, 22:09
Medlem
Ganonitos avatar
Nej, vi har nog med förbud i det här landet. Jag uppskattade dessutom tv-spel mer när jag var under 18 än vad jag gjorde när jag var över 18.
Citera
2025-02-09, 22:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
https://www.nih.gov/news-events/news...mance-children

Helt rätt, gissar också att de som spelar även blir bättre på språk då mycket av allt snack i spelen sker på engelska om man nu spelar online, förutom alla ryssar då.

Jag spelar själv men är långt äldre och spelar väldigt lite onlinespel men även jag lär mig av spelen.

Jag skulle i så fall säga att det är viktigare att sätta en 25-års gräns på sociala medier. Det är här mycket av utanförskapen börjar när vissa inte får vara med i grupper, allt skitsnack om andra och framförallt allt skit som gör reklam om smink, smycken, kläder eller vad det nu kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in