2025-02-10, 14:45
Medlem
Låt se, vi har en finansminister som prioriterar höginkomsttagare med dom högsta skattesänkningarna i manna minne. Till vanligt folk som har det knapert, och barnfamiljer tycker fru finansminister att " dom borde gå en kurs i ekonomi" vad smart. Inget klassförakt där inte.

Så var de, det där om att arbetslösa är dumma och lata och det är för slappt. Och när vi då har den högsta arbetslösheten på över 10 år, bortsett Covid ( då blir det 3år) då ska vi sparka undan mattan för dessa jävlar ännu mera. Genom att sänka akassa och aktivitetsstöd. För den är för generös. Den är ju bara sämst i hela Norden. Det är för bra, svenskt mått mätt. Arbetslösa kommer bli oerhört tacksamma, speciellt dom som tvingas söka försörjningsstöd. Kommunerna är evigt tacksamma., I en tid när ekonomin blommar. Och man inte alls har problem med att få igång den. Hyresrätter är för vanligt folk. Det tar vi bort helt. Stannar nyproduktion helt. Att byggbranschen stryker med och folk blir varslade inom denna sektorn. Äsch då. Vi har ju alltid rut och rot avdraget. Så vi kan lyx renovera våra kök och badrum bl..a.

Men vi ska inte nöja oss där. Vi höjer också högkostnadsskyddet så att pensionärer inte ska ha möjlighet att hämta ut livsviktig medicin. För den skal bli för dyr. Kanske vi blir av med lite folk där som lyfter bidrag.. pension.
Och annat folk med sämre ekonomi.behöver väl inte ha medicin dom heller.

Sossarna var för jävliga med sina elskatter. Men nu blir det mera, nu lägger vi själva till en elskatt. Tyst, och ät er falukorv hälsar Ebba.

Vi lägger skjutningarna bakom oss, det har ju blivit bättre briljerar statsministern. Mindre än ett dygn senare. Skjuts det på 3 olika ställen i Sverige. Han erkänner att dom har tappat kontrollen över sprängningarna och gängkriminalitet. En utav deras knäckfrågor som dom vann valet på. Man har då alltså misslyckats med det man lovade skulle bli bättre. Och var ett av skälen till att många röstade på dom.

Svar ja, om man inte är helt efterbliven som vanlig svensk. Höginkomsttagare bortser jag ifrån. Då detta alltid varit deras politik.
Citera
2025-02-10, 14:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det finns 600 000 skyttar i Sverige där de flesta är skitförbannade just nu. Plus deras familjemedlemmar.

Det var 40 000 röster som skilde mellan blocken förra valet.

You do the math.

men av dom 600 000 hur många av dom har den vapentypen vi diskuterar ? 500 st ?

Jag har fem vapen, min fru har fem vapen. Inga halvautomater, inte ens funderat på det.
Citera
2025-02-10, 15:08
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
men av dom 600 000 hur många av dom har den vapentypen vi diskuterar ? 500 st ?

Jag har fem vapen, min fru har fem vapen. Inga halvautomater, inte ens funderat på det.
Jag vet inte hur många som har de vapnen.

Jag har ingen AR-15 men jag är ändå skitförbannad, massor med jägare och skyttar är skitförbannade.

Tidöregeringen blir totalt slaktad på X.

Men om du nu inte står upp för de som vill ha halvautomat, varför ska då de stå upp för dig så du kan behålla dina vapen. För det är dina vapen de kommer efter sen.

Om inte högern kan enas och vi står upp för varandra så förlorar vi. Svårare än så är det inte.
Citera
2025-02-10, 15:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag vet inte hur många som har de vapnen.

Jag har ingen AR-15 men jag är ändå skitförbannad, massor med jägare och skyttar är skitförbannade.

Tidöregeringen blir totalt slaktad på X.

Men om du nu inte står upp för de som vill ha halvautomat, varför ska då de stå upp för dig så du kan behålla dina vapen. För det är dina vapen de kommer efter sen.

Om inte högern kan enas och vi står upp för varandra så förlorar vi. Svårare än så är det inte.

Jag har svårt att hetsa upp mej över AR15. Du får ursäkta. Ingen kommer att komma efter mina vapen. Högern har aldrig varit enad.
Citera
2025-02-10, 15:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag har svårt att hetsa upp mej över AR15. Du får ursäkta. Ingen kommer att komma efter mina vapen. Högern har aldrig varit enad.
Lycka till då.
Citera
2025-02-10, 15:20
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Många är vi som har väntat på det utlovade paradigmskiftet gällande framförallt migrationen och kriminaliteten.

Paradigmskiftet genomförs as we speak, du kanske bara missat att tåget lämnat perrongen?

Att oppositionen inte bedriver någon egentlig opposition mot de förändringar som Tidö genomför beror framförallt på att de är glada över att slippa göra jobbet, eller få kritik för att de inte gör jobbet
Citera
2025-02-10, 15:39
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Många är vi som har väntat på det utlovade paradigmskiftet gällande framförallt migrationen och kriminaliteten. Över halva mandatperioden har gått och Sverige bokstavligen brinner med sprängningar, gängmord och numera även masskjutningar.

Vi har fortsatt ett migrationsinflöde på cirka 100 000 om året och mycket lite görs för att på allvar stävja den utbredda kriminaliteten och otryggheten. Moderaterna och Kristdemokraterna hör som bekant till Sjuklövern, den politiska entitet som unisont och medvetet valde att nedmontera, förstöra och söndertrasa Sverige på rekordtid. Vi hade tidigare ett oppositionsparti till detta som hette Sverigedemokraterna. Som många av oss förstod saken skulle de verka för att stoppa denna utveckling, men vi kan numera konstatera att de är lika goda kålsupare och är möjliggörare till den fortsatta förstörelsen av allt vad Sverige en gång var.

Tidöregeringen har på sin höjd lyckats producera ett antal mycket utdragna utredningar som landat i urvattnade och PK-justerade slutsatser som väntas införlivas flera år framåt i tiden medan Sverige fortsatt är i fritt fall. Tidöregeringen har inte på något område infört ett paradigmskifte, man har helt enkelt tagit över stafettpinnen och fortsatt samma folkmordspolitik som Olof Palme instiftade på 80-talet.

I jämförelse med USA där republikanerna nu tagit majoritet i alla instanser så känns Tidöregeringen som en permanent Democrat-regering, med andra ord: Upprätthåll status quo, administrera fortsatt massinvandring, stå endast upp för radikalliberala värden, föreslå verkningslösa halvmesyrer i lagstiftningen.

Diskutera:

Har Tidöregeringen inklusive Sverigedemokraterna tappat all trovärdighet i migrationspolitiken?

Kommer S ta över i nästa val till följd av det enorma missnöjet som kommer visa sig hösten 2026?

Kommer det dyka upp ett trovärdigt alternativ till Sverigedemokraterna som utgör en verklig opposition till rådande politik?

Ja, ja och nej.

Först och främst har SD ställt sig i beroendeställning till Regeringen, när man föreställer sig att förhållandet borde vara tvärt om.

Tidö är en katastrof för alla, för att ingen röstade för Tidö. Alla röstade för sina egna enskilda partier och Tidö kom till efter förhandlingar där alla fick göra stora kompromisser, främst SD som inte ens får något att säga till om, när det väl kommer till kritan.

De höjda biodrivmedlet är kanske det främsta exemplet.

Men även invandringspolitiken som fortsätter att slå rekord efter rekord. 100 000 pers per år är Reinfeldt snittet, som Kristersson verkar kunna hålla mandatperioden ut.

Jag är redan övertygad om att Sossarna kommer att vinna valet. Dock som det låter just nu ska de numera utesluta partier som V och MP ur en sådan regering och istället försöka locka till sig L och C. Kanske tom M.

Som jag ser det är Magdalena i praktiken en de facto Statsminister och Kristersson en lame duck. Det kan man se i alla ageranden från elstödet till vapenlagarna. Det är S-förslag och S-politik som drivs igenom.

SD är den enda oppositionen till den M-ledda Regeringen, inte Sossarna. Men ingen förutom Sossarna verkar inse detta. Inte ens SD själva. Och om ni inte förstår det, ja då hänger ni inte riktigt med i matchen.
Citera
2025-02-10, 16:03
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Paradigmskiftet genomförs as we speak, du kanske bara missat att tåget lämnat perrongen?

Att oppositionen inte bedriver någon egentlig opposition mot de förändringar som Tidö genomför beror framförallt på att de är glada över att slippa göra jobbet, eller få kritik för att de inte gör jobbet

Och med "jobbet" som menar du Sossepolitik. Med elstöd, nya elskatter, vindkraft, biobränsle, hög inflation, 100 000 extra babbar per år, skjutningar, sprängningar, vapenlagar osv.

Det är som att Moderaterna är bättre Sossar än Sossarna själva.
Citera
2025-02-10, 16:36
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Och med "jobbet" som menar du Sossepolitik. Med elstöd, nya elskatter, vindkraft, biobränsle, hög inflation, 100 000 extra babbar per år, skjutningar, sprängningar, vapenlagar osv.

Nej, det menar jag inte. Att påstå att t.ex hög inflation är Tidös fel är bara korkat
Citera
2025-02-10, 16:38
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej, det menar jag inte. Att påstå att t.ex hög inflation är Tidös fel är bara korkat

Att man inte gör något åt det, tycker jag säger en hel del.
Citera
2025-02-10, 16:44
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Att man inte gör något åt det, tycker jag säger en hel del.

Och vad föreslår mr Cromwell att Tidö gör för att åtgärda de senaste årets globala inflation?
Citera
2025-02-10, 17:02
Medlem
Ganska uppenbart att sd sålt sin röv för en fet check.

Sd kommmer inte revolutionera invandringspolitiken när de säger att de är nöjda med hur det gått. Resultat fler invandrare och fritidsgårdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in