Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnkaPartiet77
SD är vidriga. 11 människor har dött i den värsta skolmassakern i Sveriges historia och de bryr sig bara om sina j**la vapen.
Lite respekt skulle man kunna tycka att Jomshof borde ha mot de döda, men nej.
Problemet är väl illegala vapen.
För nästan 100 år sedan så fanns det en bössa i varje svenskt hem, inga, vapenregister, inga vapenlicenser, ingen jägarexamen osv och surprise surprise inga dödskjutningar trots att vi är ett jägarfolk än idag också med (om jag inte minns fel nu) 250 000 aktiva jägare och det är ju knappast dessa som ställer till problem i samhället.
Hur många jaktvapen på vift har ens använts till att begå brott i modern tid jo ytterst få när det skeppas in tonvis av betydligt obehagligare prylar i landet illegalt om nu någon kriminell vill ha ett skojigt vapen.
Personligen så vet jag inte hur de politiska tongångarna går just nu då jag lever ett hyfsat tillbakadraget liv idag och bara undrar vad som gick fel med samhället men SD är troligtvis det värsta Stasiparti som Sverige har haft och driver de igenom sin agenda fullt ut så är jag seriöst orolig för det här landets framtid som faktiskt har växt upp i ett fritt Sverige utan NATO, EU, total övervakning av det egna folket och massa överstatlig skit rent allmänt.
Ett Sverige som var hyfsat liberalt, alliansfritt, neutralt och nice och där folkvett till stor del rådde fortfarande.
På tal om AR15 så är det ett alldeles ypperligt vapen för självförsvar och självklart ska vi ha samma rätt att köpa dessa plus M16 odyl över disk och lösa licens i butiken om man är över 18 år och ostraffad.
Finns inget som håller inbrottstjuvar och annat pack borta lika effektivt och speciellt om man kombinerar det med amerikanska självförsvarslagar där du får bruka dödligt våld mot tex inbrottstjuvar odyl utan konsekvenser men här ska självklart bara badguys ha tillgång till vapen enligt numera gällande svensk logik.
Troligtvis kommer vapenlagarna nu att skärpas ännu mer för vanligt folk dvs jägare och sportskyttar som man redan sparkar på och jävlas med men vad kommer man att göra åt den hissnande mängd illegala vapen vi har i landet plus de som brukar dem ?
Vore skönt med ett parti eller x antal politiker som var tvärtom istället dvs antiförbud och löste problemet på riktigt istället.
Låt hederligt folk ha sina AR15:s ifred men stoppa den illegala införseln av dylika prylar plus möjligtvis väldigt hårda straff för olaga vapeninnehav jämfört med de tramstraffsatser vi har för dylika förseelser idag kontra internationellt.
Vad spelar ett AR15 förbud för roll när de kriminella skiter i att de inte går att köpa legalt längre liksom när de ändå inte köper sina vapen legalt.