2025-02-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så varför är då Rysslands främsta universitet inte rankade 95 i världen om nu Ryssland är så starka inom vetenskap? Varför är Ryssland så oattraktiva för investerare? Varför är dess BNP så låg i förhållande till EU? Och varför är dess produktiva förmåga så dålig i jämförelse med Europa?

Och varför är det ingen som vill ta i deras skitvaluta Rubel.

Jag var ner på Forex, och försökte växla till mig ett par rubel. Mest för ha kvar som historiskt minne om ett par år.

De garvade mig rakt upp i ansiktet.
Citera
2025-02-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Slutliga resultatet är inte så lätt att sia om. Vi får väl hoppas på att kriget fortsätter minst tre år till. Då vet jag vilket resultat det blir.

Ytterligare någon miljon döda ryssar. Tusentals företag som har öppnat kontor, produktion och produktutveckling Location i Ukraina.

I Ryssland? Not so much.

Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Du visar din rätta sida. Det är det som är problemet med er Ukrainarunkare.

Ni vill inte få slut på kriget. Ni vill att fler ska dö.

Absolut. Varför ska inte ukrainarna få skjuta av ryssar, i minst tre år till? Skjuta av ryssar som då inte kan användas för att invadera Ukraina igen?

En no-brainer om du frågar mig.

Vad är problemet med det?
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-13 kl. 23:05.
Citera
2025-02-13, 23:03
Medlem
rex144s avatar
Det värsta är att Trump har redan gått på de flesta av Putins krav innan ens förhandlingar började. Jag tror att Putin vill få ett avtal före den 9 maj när Ryssland firar det att man besegrat Hitler.
Tänk om Trump står där bredvid krigsförbrytaren Putin och tittar på militärparaden i Moskva.
Citera
2025-02-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Det var ju Ukraina som inte ville komma överens på inrådan av vissa länder i vår närhet.
Till och med Trump har sagt att det var Natos utvidgning som startade det hela.

Fel. Det var Ryssland som inte ville komma överens.
Citera
2025-02-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det värsta är att Trump har redan gått på de flesta av Putins krav innan ens förhandlingar började. Jag tror att Putin vill få ett avtal före den 9 maj när Ryssland firar det att man besegrat Hitler.
Tänk om Trump står där bredvid krigsförbrytaren Putin och tittar på militärparaden i Moskva.

Fast Putin är ju svajigare än en flaggstång i 30 sekundmeter.

Ena dagen accepterar han allt som putin begär. Nästa dag accepterar han alla krav från den amerikanska industrin. Sen inför han tullar. Som han snabbt drar tillbaka. Skulle inte förvåna mig om han förklarar Kursk som en ny amerikansk delstat. Som han sedan lämnar tillbaka. Och vill ha betalt för!

Så jojo-aktig är han ju.
Senast redigerad av Specsavers65 2025-02-13 kl. 23:17.
Citera
2025-02-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Om EU-länderna snor Rysslands pengar så är det såklart vi som sedan blir återbetalningsskyldiga.

Lämpligen ges dessa till Ukraina som en liten delbetalning av det Ryssland är skyldigt Ukraina.
Citera
2025-02-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det har suttit långt inne att erkänna att provokationen av Ryssland inte lyckades, alltså att Ryssland var betydligt starkare än vad man föreställt sig och att Ukraina är svårt nedgånget och vapnen från väst inte bitit tillräckligt bra. Man har kort sagt förlorat.
Ha ha,, hur kommer du på all idioti? Vad går du på? Meth?
Citera
2025-02-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Trumpen är utan hjärna,, tror han verkligen han har mandat att förhandla utan Ukraina? Han är tamig fan en skam för usa,,,
Citera
2025-02-13, 23:15
Medlem
Kvastfeningens avatar
Kul att läsa alla dikturälskande silverryggar, akademiker och mertextares uppspelta inlägg nu när Trump spelar allan.

Dom verkar inte inse att när ryssarna måste förhandla med ärkefienden USA om sin "specialoperation" i ett grannland i deras "intressesfär" så är det såklart ett gigantiskt svaghetstecken.

Om ryssland varit den storslagna nation dom drömmer om så hade detta krig varit över för åratal sedan och Ukraina en rysk lydstat.

Sen det kanske mest dumma. Det har inte hänt någonting över huvud taget ännu som tyder på ett fredsavtal. Ett samtal mellan 2 idioter som fullständigt ignorerar nato, EU, Ukraina och resten av världen betyder inte att Ukraina lägger ner vapnen i morgon och kysser Putins och Trumps arlsen.

Vi får se vart detta tar vägen...
Citera
2025-02-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Det var ju Ukraina som inte ville komma överens på inrådan av vissa länder i vår närhet.
Till och med Trump har sagt att det var Natos utvidgning som startade det hela.
Du ska inte lyssna på vad Trump
Säger,, han säger ju vad fan som helst , hans uttalande är i nivå med en utvecklingsstörd som är full,,,
Citera
2025-02-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Då har Ukraina 410 miljarder dollar att shoppa amerikanska vapen för! Låter perfekt. Undrar vad väskbajsaren tycker om det?

Om Trump bestämmer sig för det...det vet vi inte än men det är en reell möjlighet. Hoppas kan vi.
Citera
2025-02-13, 23:23
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Trumpen är utan hjärna,, tror han verkligen han har mandat att förhandla utan Ukraina? Han är tamig fan en skam för usa,,,
Han har redan "ändrat " sig, nu ska Ukraina vara med i förhandlingarna.
Trump säger lite vad som helst när som helst, de ryzka blåsta trollen här och i ryzzland tror det blir så.
Dom utgår från sin egna dysfunktionella värld, diktaturens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in