• 2
  • 3
2025-02-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det str i koranen "kill the unbelievers wherever they are" men detta ursktas av att vissa muslimer hvdar det rrde en viss historisk situation. Sen nmns "people of the book" som innefattar kristna och judar som ska ha rtt att utva sin religion i lnder som blivit muslimska, om n med en srskild skatt.

De flesta muslimer vill oavsett vad troligen inte omedelbart dda kristna eller folk av annan tro, och med stor skerhet utgjorde denna kvinna ingen fara.

Visst finns yttrandefrihet men att verbalt ge sig p en kvinna bara fr att hon har slja r lite grovt. Vad hade politikern tyckt om ngon gett sig p en jude i Sverige som jobbade ngonstans endast pga Gaza?

Det str ocks i koranen att man bara fr frsvarskriga, inte attackera, men som med all religion r det en total tolkningsfrga. Al-Qaedas attack 9/11 var ett frsvar mot vsterlndsk dekadens exempelvis, enligt de sjlva.
Citera
2025-02-14, 13:49
Medlem
Erik sts avatar
Expo r duktiga p att kl p offerkoftor p just islamister av nn outgrundlig anledning jag inte frstr! Med det sagt pstr jag inte att den hr kvinnan var islamistextremist men det finns s mnga andra Expo frsvarat med nbbar och klor genom ren.

Rent generellt ska man inte ofreda ngon ht ,om de inte br p vapen eller bombblte vill sga, s Afs-gubben mste lra sig tla lite.

Dremot skulle jag aldrig betala fr att lsa en lst artikel p Expo , en tidning som endast verlever p tidningsstd som s mnga andra vnsterblaskor ,s jag vet inte riktigt vad som hnt eller str i sin helhet.
Senast redigerad av Erik st 2025-02-14 kl. 13:59.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in