2025-02-21, 20:26
Medlem
Givetvis om USA lämnar så har Europa kanske 5-6 månader på sig att skala upp sin egen tillverkning av krigsmaterial för att inte Ukraina ska hamna i en situation där de tappar militär styrka.

Uppenbart så har USA redan slutat att skicka något material så den tiden tickar redan.

Jag tror inte att Trump kommer skicka soldater till Ukraina för det accepterar aldrig Putin, samtidigt blir det inget fredsavtal om inte Ukraina får absoluta garantier på att moskvastaten inte får möjlighet att attackera Ukraina igen.

Det finns många sådana knutar att lösa och väldigt många ryska krav som är omöjliga att tillgodose även om man lägger sig helt platt.

Så det jag egentligen vill peka på är att Europa har inget annat val än att snabbt skala upp sin produktion för att kunna leverera till Ukraina.

Möjligen även skicka in egna trupper om USA helt lämnar Ukraina åt sitt eget öde.
Citera
2025-02-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Du behöver en synundersökning..

nädå jag ser på alla kartor att ryssland expanderat och ukraina tappat yta. vet inte vilka kartor ni kollar på men så ser det ut i verkligheten.
Citera
2025-02-21, 20:30
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
nädå jag ser på alla kartor att ryssland expanderat och ukraina tappat yta. vet inte vilka kartor ni kollar på men så ser det ut i verkligheten.

Sjysst intro.... du är inte den första! Vad kommer härnäst? Upprepning deluxe?
Citera
2025-02-21, 20:30
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ryssland kommer ju tyvärr inte göra det. Så bättre Europa kör vidare själva utan inblandning från USA.

Lika bra. Då kan fler ryssråttor gödsla veteåkrarna i vår.
Citera
2025-02-21, 20:32
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Okej då får det bli så för Ryssland kommer nog inte lämna. Ska Europa kriga vidare utan USA eller inte ?

Europa? Kriget är mellan Ryssland och Ukraina.
Citera
2025-02-21, 20:36
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
jag är otroligt berusad. kommit fram till slutatsen att jag skiter i vad amerikanarna tycker och vill se resultat på kartan.
vad leder detta drama till. de luktar rysk vinst av territorium.

Trump: "I've had very good talks with Putin. And I've had not such good talks with Ukraine."

https://x.com/atrupar/status/1892999898292682781

Vem fan bryr sig om vad rysshoran Trump säger? Det viktiga är vad han gör
Citera
2025-02-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Sjysst intro.... du är inte den första! Vad kommer härnäst? Upprepning deluxe?

vet inte vilket intro alla förväntar sig men jag ser kraftig rysk expansion medans ukraina tappar yta.
ryssland har somsagt inte gjort en mobilizering sedan september 2022 och då gjorde man en partial mobilization.
full respekt för ryssland är vad jag förväntar mig annars dimper det ner missiler på gotland och kristersson går dit för en tyst minut.
Citera
2025-02-21, 20:40
Medlem
Gick precis in. Just nu en ny rapport från youtubern "Reporting from Ukraine" och det är "mass surrenders" av de bögiga styrkorna. Det verkar vara i ett brett område söder om Pokrovsk.

" Wah wah--at Waterloo Napoleon surrendered---oh yes and I have found my destiny in such an????" ---ja jag har glömt texten till ABBAs "Waterloo"..

Men vad tusan är det som händer? Har de bögryzzka styrkorna helt tappat lusten att kriga? Här behövs ju inga förhandlingar, det är bara att krossa HBTQ-armeerna även om Trumpen blir sur över detta.

Bra jobbat av Europa---Ryzzland går mot ett stort nederlag---värre för varje dag.
Citera
2025-02-21, 20:41
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ryssland kommer ju tyvärr inte göra det. Så bättre Europa kör vidare själva utan inblandning från USA.
Det bästa vore ju om alla länder i hela världen ställer sig på ukrainas sida…
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Lika bra. Då kan fler ryssråttor gödsla veteåkrarna i vår.

Tror inte Trump vågar. Det är samma rabblande som alltid. Under förra perioden han satt, så var det ju spänt ett tag mellan honom och "Kim den feta" när bägge parter kastade sk-t på varandra. Stora, närmast domedags-löp på tidningarna.

Well.., jag kan informera tråden om att under denna tid.., så chillade Nato`s generalsekreterare Stoltenberg med att renovera sin kåk. Såg honom själv när han kom i t-shirt och vita målfärgs-fläckar på sina jeans, bärandes gamla plankor. Det var ett "aha" ögonblick..

Skulle det vart kris, så skulle han ha suttit i Bryssel.
Citera
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
vet inte vilket intro alla förväntar sig men jag ser kraftig rysk expansion medans ukraina tappar yta.
ryssland har somsagt inte gjort en mobilizering sedan september 2022 och då gjorde man en partial mobilization.
full respekt för ryssland är vad jag förväntar mig annars dimper det ner missiler på gotland och kristersson går dit för en tyst minut.

Respekt för Ryssland kommer aldrig ske. Den gängse inställningen kommer vara: fuck you Putin🖕
Citera
2025-02-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag hoppas ju också på en Dniepr-offensiv i Kherson. Ukraina skaffar fler och stridsbåtar bl.a. från Sverige. Jag tror den kommer med lite varmare vårväder. Ryssarna har inte mycket att sätta emot på den fronten om Ukraina gör en större offensiv över floden.

Jag tror att det kan komma en sådan offensiv när det Ukrainska flygvapnet är uppbyggt. Kanske i maj om inte Trumpen sätter sig på både Ukraina och Ryssland och stoppar allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in