Igår, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det är nog inget problem. Till 2028 kommer Trumps motståndare att vara neutraliserade. Endera sitter de i fängelse eller läger eller så har de avrättats för högförräderi.
Jag sade redan 2021 att Trump planerade att bli diktator och att 6 januari (om det hade lyckats) bara var första steget mot en mer omfattande kupp. Naturligtvis svarade hans fåraktiga anhängare "Näää vadå?? vad har du för belägg på att han skulle vilja röja sina motståndare ur vägen?"

Undanflykter och arguing in bad faith, så klassiskt när det gäller facvister.
Citera
Igår, 11:52
Medlem
tryffs avatar
Vi har ett par skribenter som vaknade upp en dag och insåg att deras värld rasat samman och de befann sig på fel sida historien. Bl.a. ts.

Han vet dock inte hur han skall hantera det. Men kanske är trump adolf hitler och ts kan rädda ansiktet.

Jag kan tycka att Donald kan få en extra mandatperiod för att man med alla sannolikhet stal valet 2020 från honom.

Men realistiskt? Donald är gammal. Se hur fort det gick för biden. Det är politiken och dräneringen av träsket som är det viktiga.

Dessutom ligger valet 3,5 år bort och vem vet hur världsekonomin ser ut då. Lågkonjunkturer brukar alltid straffa sittande presidenter.

Trump har en bra chans att gå till historien. Det räcker gott.
Citera
Igår, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Vi har ett par skribenter som vaknade upp en dag och insåg att deras värld rasat samman och de befann sig på fel sida historien. Bl.a. ts.

Han vet dock inte hur han skall hantera det. Men kanske är trump adolf hitler och ts kan rädda ansiktet.

Jag kan tycka att Donald kan få en extra mandatperiod för att man med alla sannolikhet stal valet 2020 från honom.

Men realistiskt? Donald är gammal. Se hur fort det gick för biden. Det är politiken och dräneringen av träsket som är det viktiga.

Dessutom ligger valet 3,5 år bort och vem vet hur världsekonomin ser ut då. Lågkonjunkturer brukar alltid straffa sittande presidenter.

Trump har en bra chans att gå till historien. Det räcker gott.

Trump, Bannon och Musk kommer att gå till historien som tidernas mesta kaospiloter när de störtar i havet med sina brinnande plan. De har knappast någon mer genomtänkt planering än att försöka koncentrera så mycket makt som möjligt hos Trump, även om det innebär att man attackerar rättsstaten.

Jag konstaterar att många av Trumpfansen i grunden låter precis som gammaldags brunskjortpr, vilket ju inte är det minsta förvånande.
Citera
Igår, 12:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Ja det vill vi. Det är inget fel att ändra till en tredje mandatperiod så länge folket vill det. Jag tror inom ett år kommer vi ha tagit bort begräsningarna för hur länge man kan sitta. Dock får vi ta tillbaks begräsningen till två eller kanske till och med en mandatperiod om en demokratiskt president skulle vinna igen.
Du måste trolla med oss.
Frågan om hur länge en amerikansk president får sitta regleras av det 22:a tillägget.

För att ändra eller ta bort detta tillägg så behöver trumpisterna ta över 2/3 av alla delstater och dessutom hålla 2/3 av majoritet i alla delstater, något som är helt orealistiskt. Men om trumpisterna börjar eliminera meningsmotståndare och rigga val så kan man närma sig detta. Förebilden i Ryssland är ju redan given.
Citera
Igår, 12:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det är nog inget problem. Till 2028 kommer Trumps motståndare att vara neutraliserade. Endera sitter de i fängelse eller läger eller så har de avrättats för högförräderi.
Som jag skrev så är detta den enda realitistiska möjligheten för Trump att bli "omvald" en tredje gång. Men då får han börja hålla sig ifrån publika evenemang som förebilden Putin. Nästa skytt missar inte.
Citera
Igår, 12:23
Medlem
Begränsningarna på 4 år finns där just för att förhindra maktkorruption och försök att leka diktator. Är man vald på en tidsbegränsad period så vet presidenten att han måste hålla sig väl med folket för att få chansen till ytterligare 4 år.

8 år är alltså max i USA.

Tar man bort det, ja då får vi diktatur där ledare sitter kvar till de kuppas bort eller dör av naturliga skäl.
Citera
Igår, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Som jag skrev så är detta den enda realitistiska möjligheten för Trump att bli "omvald" en tredje gång. Men då får han börja hålla sig ifrån publika evenemang som förebilden Putin. Nästa skytt missar inte.
Redan nu verkar det vara så att om man tar med ordet/namnet "Luigi" i en kommentar (t ex "Let's do the Luigi") till en video på Youtube som på något sätt berör Trump, så blir kommentaren automatiskt blockerad.

Håller med om att chanserna att Trump inte överlever fram till nästa val är ganska goda.
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag sade redan 2021 att Trump planerade att bli diktator och att 6 januari (om det hade lyckats) bara var första steget mot en mer omfattande kupp. Naturligtvis svarade hans fåraktiga anhängare "Näää vadå?? vad har du för belägg på att han skulle vilja röja sina motståndare ur vägen?"

Undanflykter och arguing in bad faith, så klassiskt när det gäller facvister.

Dit hör inte jag. Däremot har jag inte riktigt vågat tro på det förrän nu. Dina ord är som musik i mina öron. För det är så man krossar vänstern. Eliminera den korrumperade byråkratin. Ironin är förstås att vänstern själva framkallat det här genom sin ”lawfare” mot Trump och MAGA under Bidenåren. Trump och MAGA har inget val nu. Full Carl Schmitt gäller. Behandla dina politiska motståndare som fiender…skoningslöst. Det borde inte vara obekant för vänstern som alltid agerar så vid makten.
Citera
Igår, 12:48
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Blir Trump martyr kommer MAGA bara att stärkas ytterligare. Det finns andra som kan ta över efter Trump. Gissningsvis har den djupa staten och andra fiender insett det.
Citera
Igår, 12:51
Medlem
Citat:
Dit hör inte jag. Däremot har jag inte riktigt vågat tro på det förrän nu. Dina ord är som musik i mina öron. För det är så man krossar vänstern. Eliminera den korrumperade byråkratin. Ironin är förstås att vänstern själva framkallat det här genom sin ”lawfare” mot Trump och MAGA under Bidenåren. Trump och MAGA har inget val nu. Full Carl Schmitt gäller. Behandla dina politiska motståndare som fiender…skoningslöst. Det borde inte vara obekant för vänstern som alltid agerar så vid makten.
Jaha, du antingen fattade inte att han ville bli diktator eller "vågade inte tro på det" förrän han var tillbaka i Vita huset. Point taken.
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Citat:
Trump, Bannon och Musk kommer att gå till historien som tidernas mesta kaospiloter när de störtar i havet med sina brinnande plan. De har knappast någon mer genomtänkt planering än att försöka koncentrera så mycket makt som möjligt hos Trump, även om det innebär att man attackerar rättsstaten.

Jag konstaterar att många av Trumpfansen i grunden låter precis som gammaldags brunskjortpr, vilket ju inte är det minsta förvånande.

Musk och Trump är mycket riktigt ganska inkompetenta, men Bannon har nog någon form av plan i vilket kaos, fiaskon och misslyckanden tjänar ett större syfte att bygga en fascistisk stat.
Citera
Igår, 12:59
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jaha, du antingen fattade inte att han ville bli diktator eller "vågade inte tro på det" förrän han var tillbaka i Vita huset. Point taken.

Då läste du nog inte riktigt det jag skrev. Låt mig förtydliga. Hade Trump vunnit 2020 så tror jag inte att han hade agerat auktoritärt. Så det är demokraternas/vänsterns förtjänst genom deras agerande de senaste 4 åren som gjort det möjligt. Hur känns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in