2025-02-22, 14:12
Medlem
OliverCromwells avatar
JD Vance gör slarvsylta av globalisternas "moraliserande" i Ukraina-frågan, något som han påpekar är helt befriad från fakta och verkligheten vid fronten.

Jag citerar litegrand men inlägget är värt att läsa i sin helhet. Och jag uppmanar verkligen alla oavsett vart ni står i konflikten att läsa hela inlägget för att bättre förstå Trump-administrationens syn på det hela bortom det mediala filtret.

Citat:
This is moralistic garbage, which is unfortunately the rhetorical currency of the globalists because they have nothing else to say.

For three years, President Trump and I have made two simple arguments: first, the war wouldn't have started if President Trump was in office; second, that neither Europe, nor the Biden administration, nor the Ukrainians had any pathway to victory. This was true three years ago, it was true two years ago, it was true last year, and it is true today.

And for three years, the concerns of people who were obviously right were ignored. What is Niall's actual plan for Ukraine? Another aid package? Is he aware of the reality on the ground, of the numerical advantage of the Russians, of the depleted stock of the Europeans or their even more depleted industrial base?

https://x.com/JDVance/status/1892569791140946073

Hur ser ni på JD Vances inlägg?

Åsikter?

Funderingar?
Citera
2025-02-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
JD Vance gör slarvsylta av globalisternas "moraliserande" i Ukraina-frågan, något som han påpekar är helt befriad från fakta och verkligheten vid fronten.

Jag citerar litegrand men inlägget är värt att läsa i sin helhet. Och jag uppmanar verkligen alla oavsett vart ni står i konflikten att läsa hela inlägget för att bättre förstå Trump-administrationens syn på det hela bortom det mediala filtret.

Åsikter?

Funderingar?
USA har bränt av 100 år av goodwill/förtroendekapital på några veckor.
Citera
2025-02-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Vilket inte man kanske skall förvånas över.
Trump är ju mästare på falska nyheter, möjligen slagen av Putin.
Citera
2025-02-22, 14:33
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl

Nu sitter du bakom skärmen och moraliserar.
Citera
2025-02-22, 14:35
Medlem
Citat:
Nu sitter du bakom skärmen och moraliserar.
Det skulle också den kristna tokhögern i USA också behöva göra.
Citera
2025-02-22, 14:37
Medlem
JD Vance är en intellektuell gigant jämfört med tokstollar/förrädarklassen och dess efterblivna stollar till följare i Europa.
Citera
2025-02-22, 14:39
Medlem
Citat:

Åsikter?

Funderingar?

Är det verkligen "moraliserande" att slå vakt om Ukrainas självständighet och säkerhet?

Det Vance säger är ett led i Trumpadministrationen försök att revidera historien så att sveket av Ukraina ser moraliskt och historiskt riktigt ut. Låt dig inte luras.
Senast redigerad av Flaskback 2025-02-22 kl. 14:41.
Citera
2025-02-22, 14:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Är det verkligen "moraliserande" att slå vakt om Ukrainas självständighet och säkerhet?

Det Vance säger är ett led i Trumpadministrationen att revidera historien så att sveket av Ukraina ser moraliskt och historiskt riktigt ut. Låt dig inte luras.

Jag uppmanar särskilt er som är extremt kritiska till Trump-admin, verkligen, att läsa inlägget i sin helhet.

Annars kommer ni aldrig någonsin att förstå varför USA nu gör som de gör. Ni kommer annars att tala i nattmössan mycket likt Calle Bildt, Patrik Oksanen och andra som inte riktigt har koll på verkligheten.
Citera
2025-02-22, 14:44
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

Det Vance säger är ett led i Trumpadministrationen att revidera historien så att sveket av Ukraina ser moraliskt och historiskt riktigt ut. Låt dig inte luras.
Så vad är det han har fel om. Har Europa en plan för seger i Ukraina. Hur ser den ut? Om vi nu bara håller oss till sakargument.

Har Europa en industri som kan producera de vapen som behövas? Är Europa beredda att göra det som krävs för en seger där?
Citera
2025-02-22, 14:47
Medlem
Citat:
Jag uppmanar särskilt er som är extremt kritiska till Trump-admin, verkligen, att läsa inlägget i sin helhet.

Annars kommer ni aldrig någonsin att förstå varför USA nu gör som de gör. Ni kommer annars att tala i nattmössan mycket likt Calle Bildt, Patrik Oksanen och andra som inte riktigt har koll på verkligheten.

Nu har jag läst inlägget. Det är bara en sammanfattning på "samma gamla skit" vi har sett i ett par veckor nu. Och objektivet lyser fortfarande igenom: Att flytta fokus från de moraliska och strategiska problemet med att låta Ryssland annektera Ukraina eller delar av det, till att relativisera och skuldbelägga på ett sätt som gör att sveket av Ukraina ser moraliskt och strategiskt korrekt ut. Det är naturligtvis ingetdera.
Citera
2025-02-22, 14:51
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Nu har jag läst inlägget. Det är bara en sammanfattning på "samma gamla skit" vi har sett i ett par veckor nu. Och objektivet lyser fortfarande igenom: Att flytta fokus från de moraliska och strategiska problemet med att låta Ryssland annektera Ukraina eller delar av det, till att relativisera och skuldbelägga på ett sätt som gör att sveket av Ukraina ser moraliskt och strategiskt korrekt ut. Det är naturligtvis ingetdera.

Vance påpekar ju hyckleriet i moraliserandet. Men inte nog med det, så blir moraliserandet i det här fallet en del av problemet. Man måste komma ifrån det och faktiskt komma till en lösning baserad på verkligheten, inte baserad på hittepå och glädjekalkyler om att "Rysslands ekonomi snart kommer att kollapsa".
Citera
2025-02-22, 14:52
Medlem
Citat:

Så vilka ska skickas in i köttkvarnen, det verkar inte vara du för du skriver mest nonsens på fb. För att vinna mot ryssen krävs lite engagemang vilket alla som är som dig saknar. Det är andra som ska skickas i graven, då går det bra att tala stort och vara kaxig på internet, kalla rimligt folk för ryssbottar och allt ni håller på med.

Vilka ska dö för att stå upp för din sak? För den där ryss befolkade jordplätten du bekymrar dig över då mycket,, har du ens vart där?
Senast redigerad av ES-trader 2025-02-22 kl. 14:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in