Igår, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Blir det snurrtoffsan Alice Bah Kunke som står på tur? Det kan väl inte vara lätt att hitta någon som inte är känt sexuellt avvikande eller åtminstone inte är dömd för sexbrott i centerpartiet.

Svårt se varför hon skulle lämna mp för C
Citera
Igår, 09:19
Medlem
SVT morgon diskuterar istället påvens hälsa....

Nu måste det väl fan bli en mer högerorienterad ledare? Hoppas Magda är riktigt nervös nu.
Citera
Igår, 09:20
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Svårt se varför hon skulle lämna mp för C
Aha, så bra koll har jag på extremistpartierna.
Citera
Igår, 09:22
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000

Nu måste det väl fan bli en mer högerorienterad ledare? Hoppas Magda är riktigt nervös nu.
Då dör partiet mer eller mindre direkt då dem inte vill identifiera sig med SD i en regering, Så den kan du glömma rätt snabbt och nej det finns ingen stark ledare inom centern heller att ta över!
Citera
Igår, 09:23
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000

Det kommer med största sannolikhet bli Elisabeth Thand Ringqvist. Hon är bra mycket höger än Murre.
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Miljöpartisten?
Det var ju ett skämt av skribenten, men alice är en karriärist. och omtyckt. hon blev minister i förra regeringen samma dag som hon gick med i miljöpartiet.
inte många skulle rynka på ögonbrynen om hon bytte parti och tog över C.
skulle vara ett bra val tror jag
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetrobateFuture
Tråkigt

Jag tror Alice Bah Kunke tar över

Känns väl inte så sannolikt, med tanke på att hon tjänar multum som europaparlamentariker för Miljöpartiet.
Citera
Igår, 09:25
Medlem
Jag kommer flexa in en halvtimme sent idag.
Denna presskonferens vill jag se.

Har alla lärt sig vad han heter
och därmed är hans uppdrag till ända ??
Citera
Igår, 09:25
Medlem
Vem vet. Kanske Emil Källström gör comeback
Citera
Igår, 09:26
Medlem
Största frågan är, Hur fasen kom han dit??
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Centerpartiet har interna problem och falanger som vill åt olika håll tyvärr, Linjen Annie Lööf startade hamnade i en konflikt då Demirok valdes det intressanta blir NU vilken linje väljer den nya partiledaren det är stora frågan!
Ja, Annie Lööfs märkliga och svaga ledarskap som drog ett etablerat landsbygdsparti till stureplan var ett sällsamt misslyckat projekt. Lööf övergav också C-skutan när det i princip skulle vara omöjligt för en efterträdare att reda ut allt trassel som hon åstadkommit.

Demirok hade verkligen oddsen emot sig när han accepterade rollen som partiledare för C och jag tror att uppdraget var dömt att misslyckas för vem som helst.

Perioden Lööf spökar ännu och kommer fortsatt att medföra stora problem för både partiet och den kommande partiledaren.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Känns väl inte så sannolikt, med tanke på att hon tjänar multum som europaparlamentariker för Miljöpartiet.
Ja, även om C hade velat värva henne tjänar man bra utan att granskas eller kritiseras lika hårt som en partiledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in