Igår, 22:13
Medlem
Amors avatar
Jag är SD, men jag inser att nästa ledare i C inte kommer stödja sig på SD. Anledningen är att deras väljarkår är så investerade i sd-motståndet som deras viktigaste fråga. Svänger de i den frågan kommer de tappa alla sina storstadsväljare som strömmat in senaste valen.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Maulcas avatar
Det var det som kanske räddar C om det finns något att rädda. Turken har kört partiet i botten.
Citera
Igår, 22:15
Medlem
Taufatts avatar
Demirok var den enda partiledare som inte vill förbjuda AR-15 vapen.
Citera
Igår, 22:18
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Jag är SD, men jag inser att nästa ledare i C inte kommer stödja sig på SD. Anledningen är att deras väljarkår är så investerade i sd-motståndet som deras viktigaste fråga. Svänger de i den frågan kommer de tappa alla sina storstadsväljare som strömmat in senaste valen.

De kan ju byta ut dessa skitröster mot moderata stödröster. Även liberalerna var investerade på samma sätt. De bytte dessa skitröster mot moderata stödröster. Samma resa skulle även C kunna göra.
Citera
Igår, 22:24
Medlem
Centern sitter i en rävsax.. deras nuvarande position gör så att partiet är döende.. men kommer det en ny ledare som öppnar upp för samtal med sd så blir det spikan i kistan för partiet..
Citera
Igår, 22:26
Medlem
Knivur-273s avatar
Föreställ Er att jag kopplat ett 3-kg sänke på mitt spinnspö, men ej på min lodutter med stålvajer. Det förra gjorde rödhättan Annie Lööf.

Nu kan man ej kasta, utan i bästa fall, kommer sänket att falla till sjöbottnen 50 meter ned vid båtens reling.

Donk låter det för fiskarna när sänket slår i bottnen, simmar iväg i flykt.
Senast redigerad av Knivur-273 Igår kl. 22:43.
Citera
Igår, 22:27
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jens-hedenstedt
Tråkigt, men väntat. Förstod jag sekunden han valdes. Gammalt svenskt politiskt trick.

Du låter en högst anonym, icke folkkär person, ta över direkt efter ett nyval, för att blidka PK människorna, och motarbetar personen egentligen sedan dag 1. Och så låter du personen falla på sitt eget grepp lite grann. Partiledningen vet att dom politiska förbunden är ängsliga och att alla har olika viljor, så dom låter tempen skruvas upp rejält, och med nått år kvar till valet så väljer dom en svensk man, ett säkert kort, I vetskapen om att denne kommer att "förena partiet" och så satsar dom på honom. Det skedde under Anna kindberg Batra,, Nyamko, och muharrem. Enda direkta undantaget var egentligen Maude Olofsson, men hon var jävligt skicklig och folklig.

Räkna med Emil Källström eller vad han nu hette. Det var de som var planen från första början. Att en blatte ska leda ett riksdagsparti in i ett val har aldrig hänt och kommer aldrig hända. Vi är mer fördomsfulla än vad vi ger sken av i Sverige, för varför har vi annars aldrig haft en kvinnlig vald statsminister i Sverige?

Bra skrivet! När politiker väl ska väljas så ska de helst vara blonda och blåögda. Alla icke-arier sorteras bort allt för att inte tänka nytt eller ha någon som ledare som inte ser ut som herr och fru svensson. Svenska folket borde skämmas!
Citera
Igår, 22:27
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Demirok var den enda partiledare som inte vill förbjuda AR-15 vapen.

På riktigt?

Hmm, jävla vekt av SD i så fall, och alla Demorok hatare.
Citera
Igår, 22:40
Medlem
Trist med blatten ändå.

Citera
Igår, 22:48
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Centern sitter i en rävsax.. deras nuvarande position gör så att partiet är döende.. men kommer det en ny ledare som öppnar upp för samtal med sd så blir det spikan i kistan för partiet..

Nej, öppnar de upp för SD så kan de få moderata stödröster. Det är vänsterposititionen som är ohållbar.

Visst en del SD-hatare kommer lämna, men de kan de byta ut mot moderatröster.
Citera
Igår, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Roligt och relevant.

Här får du den roligaste Demirokartikeln. Han har försökt förklara för sina barn att det är skillnad på skog och odlad skog efter att de blivit uppröra av ett kalhygge. Han skämtar om att han låter som en riktig centerpartist. Journalisten får följa med ner till sjön där Demirok hoppas få se en havsörn men hör istället flygplansmuller. Han älskar ljudet och säger "Lyssna! Det är en JAS!"

Och finalen, då pressekreteraren får syn på en hög med grenar och frågar sin partiledare om han kan göra något med pinnar. På bilderna ser vi Muharrem i nyinköpta jeans, lantställetröja och väst. Det kändes som att Demirok, pressekreteraren och Aftonbladet drev med varandra. Troligtvis var alla bara helt kassa på torpteatern. Det var ett tag sen jag läste artikeln och jag skrattade högt flera gånger vid omläsningen https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...v-skinnskallar

Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ja att stödja Sveriges grisbönder satt hårt inne.

När Demirok lekte torpare skulle det vara snyggt att åka ut till en riktig bondgård och delta i en grisslakt. Stå och skära och gräva i grisen, tömma den på blod som en riktig gammal bonde. Kanske till och med skjuta djuret själv. Filma när Demirok drar ut det skrikande djuret på väg mot sin avrättning. "För Sveriges alla grisbönder, rösta på Centerpartiet och en partiledare som inte är rädd för ta i med hårdhandskarna och leva som han lär."
Citera
Igår, 22:50
Medlem
Knivur-273s avatar
Det är bara att konstatera, att Centerpartiet har blivit ett misslyckat politiskt parti. Fullt med pedofiler och andra sexuellt avvikande personer. Detta gift har nog även spridit sig till moderaterna med HBTQ-Kristersson, den lille fjanten som hänger i fyra trådar uppifrån.
Senast redigerad av Knivur-273 Igår kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in