• 1
  • 2
2025-02-26, 16:03
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Halvformella enfärgade byxor som kan torktumlas utan att krympa eller förlora färg?
För jobbet. Kontor.

Några tips?
👨‍💼
Citera
2025-02-26, 16:05
Medlem
Klandalfs avatar
Att sitta på ett kontor är inget som kräver en speciell typ av byxor för "arbete".

Du får väl använda chinos som alla andra fjollor som jobbar på kontor.
Citera
2025-02-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Att sitta på ett kontor är inget som kräver en speciell typ av byxor för "arbete".

Haha, det är inte jag som bestämt att det skall vara kontor. Jag har mycket erfarenhet av gjovjobb.
Men häng inte upp dig på det. Tipsa bara.
Chinos kan torktumlas menar du.
Citera
2025-02-26, 16:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Haha, det är inte jag som bestämt att det skall vara kontor. Jag har mycket erfarenhet av gjovjobb.
Men häng inte upp dig på det. Tipsa bara.
Chinos kan torktumlas menar du.
Torktumling sliter på alla textiler. Enda jag kör det med är sängkläder och handdukar. Hittar du byxor, kläder du gillar så köp flera likadana och hängtorka/torkskåp när du tvättat. Mvh.
Citera
2025-02-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Torktumling sliter på alla textiler. Enda jag kör det med är sängkläder och handdukar. Hittar du byxor, kläder du gillar så köp flera likadana och hängtorka/torkskåp när du tvättat. Mvh.

Det är det jag gjort i alla år. Skulle vilja köra allt i tumlare nu. Pallar inte hänga mer.
Citera
2025-02-26, 17:35
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf

Chinos är WT. Har man ett kontorsjobb så bär man byxor i ylle med pressveck, som landar lite fint på de blanka skorna - oavsett om du är chef eller administratör med ambitionerna att nån gång bli chef.

Dressed for success.
Citera
2025-02-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Chinos är WT. Har man ett kontorsjobb så bär man byxor i ylle med pressveck, som landar lite fint på de blanka skorna - oavsett om du är chef eller administratör med ambitionerna att nån gång bli chef.

Dressed for success.

Men sådana går väl inte att torktumla?
Citera
2025-02-26, 18:55
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Men sådana går väl inte att torktumla?

Nej, jag tycker du ska släppa den tanken. Det är inte jobbigare att hänga brallorna på en torkställning än det är att knöla in dem i tumlaren. Se till att hänga dem i pressvecken så behöver de knappt strykas.
Citera
2025-02-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Nej, jag tycker du ska släppa den tanken. Det är inte jobbigare att hänga brallorna på en torkställning än det är att knöla in dem i tumlaren. Se till att hänga dem i pressvecken så behöver de knappt strykas.

Har gjort det antal år, nu vill jag tumla. Livet kan inte spenderas på att hänga tvätt. Varje minut räknas.
Citera
2025-02-26, 20:14
Medlem
Dorniers avatar
Många byxor kan nog torktumlas, inte finbyxor men andra byxor. Du får kolla på tvättlappen som sitter på insidan av plagget, brukar sitta nånstans vid midjan på byxor.

Du vet hur symbolen för torktumling ser ut?

Är det ett kryss över denna då rekommenderas inte tumling.
Citera
2025-02-26, 20:35
Medlem
tastass avatar
det är väl nästan mindre jobb att hänga upp ett par brallor på en galge än att tumla och sedan vika ihop
Citera
2025-02-26, 21:17
Medlem
Citat:
Halvformella enfärgade byxor som kan torktumlas utan att krympa eller förlora färg?
För jobbet. Kontor.

Några tips?
👨‍💼
Du kan säkert hitta något skit gjort i 100% syntetiskt material som försöker immitera kostymbyxor. Ser ut som skit, som du säkert kan gissa.

Som andra sagt, ge upp denna tanke.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in