Om det fanns lätta pengar att tjäna. Skulle du då försöka trycka ner dom i andras ficka?
Alla sätt där det går att tjäna pengar med säkerhet är en "edge" Dom här fördelarna minskar vartefter dom utnyttjas. En som reklamerar sin edge minskar den. Du måste alltså hitta ditt eget sätt.
Avkastningen på ditt kapital är ditt facit. Innan du vet vad som fungerar måste du se till att du inte förlorar allt.
Bryt av en tiondel av kapitalet & gå in på day trading när du blivit av med den tiondelen helt på säg tre månader så vet du hur du aldrig vill göra med hela kapitalet.
Sen läs trading in the zone & Även om du förstår då hur målet ser ut så räkna med att det kommer ta några år innan polletten börjat trilla ner helt
Sen tar du största bolånet du kan ta & in med det på Avanza.
Eftersom pengarna kommer växa så relativa summan du kan få tag på nu är så stor som den kommer att bli så gäller det att kunna avgöra vilket resultat din trading kommer ge dig. När du vet det. Behöver du bara hitta ett positivt resultat & in med allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
smickra
De jag känner till i bekantskapskretsen har pysslat med det till och från några år. Ingen har blivit rik.
Jag känner däremot två personer som har blivit- och är rika.
Den röda tråden mellan dessa två (av varandra oberoende personer) är att de båda har tradat sedan början av nittiotalet.
Rimligt. Så fort jag förstod att det var möjligt så visste jag också att jag skulle lista ut det. Ungefär som att jag ser att tjäna pengar på hästar är omöjligt så vet jag heller ingen stor grupp som verkar tjäna på det. Däremot investeringar tjänar många på. Så det handlar bara om att tjäna mycket mer. Många klarar ju av att prestera sämre än snittet & ingen tvivlar på att dom finns därute