Igår, 20:54
Medlem
Colosss avatar
Om det fanns lätta pengar att tjäna. Skulle du då försöka trycka ner dom i andras ficka?

Alla sätt där det går att tjäna pengar med säkerhet är en "edge" Dom här fördelarna minskar vartefter dom utnyttjas. En som reklamerar sin edge minskar den. Du måste alltså hitta ditt eget sätt.

Avkastningen på ditt kapital är ditt facit. Innan du vet vad som fungerar måste du se till att du inte förlorar allt.

Bryt av en tiondel av kapitalet & gå in på day trading när du blivit av med den tiondelen helt på säg tre månader så vet du hur du aldrig vill göra med hela kapitalet.

Sen läs trading in the zone & Även om du förstår då hur målet ser ut så räkna med att det kommer ta några år innan polletten börjat trilla ner helt

Sen tar du största bolånet du kan ta & in med det på Avanza.

Eftersom pengarna kommer växa så relativa summan du kan få tag på nu är så stor som den kommer att bli så gäller det att kunna avgöra vilket resultat din trading kommer ge dig. När du vet det. Behöver du bara hitta ett positivt resultat & in med allt.

Citat:
Ursprungligen postat av smickra
De jag känner till i bekantskapskretsen har pysslat med det till och från några år. Ingen har blivit rik.
Jag känner däremot två personer som har blivit- och är rika.
Den röda tråden mellan dessa två (av varandra oberoende personer) är att de båda har tradat sedan början av nittiotalet.

Rimligt. Så fort jag förstod att det var möjligt så visste jag också att jag skulle lista ut det. Ungefär som att jag ser att tjäna pengar på hästar är omöjligt så vet jag heller ingen stor grupp som verkar tjäna på det. Däremot investeringar tjänar många på. Så det handlar bara om att tjäna mycket mer. Många klarar ju av att prestera sämre än snittet & ingen tvivlar på att dom finns därute
Senast redigerad av Coloss Igår kl. 21:53.
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej alla glada flashbackers!

Jag är en vanlig knegare som varken är fattig eller rik och nu när man kommer upp i åldern börjar man fundera mera på det här med att spara pengar och liknande.

Konstant i mina flöden på sociala medier så ser jag kompisar som lägger upp om hur framgångsrika de är med deras "Online Trading" eller "Day Trading" och endel går ut hårt med att de bygger egna teams med AI som sköter hela jobbet åt dom.

Så bra! Då kan de liksom sova medans AI drar in pengar åt dom varje dag osv..

Har till och med nu en gammal kamrat som varit jävligt misslyckad i livet pga droger, alkohol och ingen inkomst osv.. Till och med han har hoppat på tåget och "Detta går riktigt bra nu med Online Trading alltså WOW vilken grej!"

- Om det är så fett, Varför gör inte alla i världen detta? Eller är det nu som det börjar?
Precis, om det var så enkelt att bli rik så hade alla gjort det. På sociala medier visar man bara upp vinsterna, men inte förlusterna. Att daytradea kommer sannolikt innebära en CAGR < 10%, och då är det inte värt det. Investera i en indexfond istället och lägg din energi på annat.
Citat:
- Är det här med trading bara en löjlig trend kanske?
Nej, den har funnits så länge börsen har funnits. Personer som tror du är mer intelligent och skickligare än Warren Buffett. Visst, i början kanske man har lite tur och gör några klipp. Men i det långa loppet kommer deras årsavkastning vara undermålig.
Citat:
- Bör man själv hoppa på det eller inte? Jag menar om alla säger att det är så jävla bra hela tiden..
Om du besitter låg intelligens så köper du grisen i säcken och slänger dina pengar i sjön. Annars investerar du långsiktigt i stabila bolag eller i indexfonder.
Citat:
Vad är det för AI system folk pratar om som drar in pengar åt en? Låter ju sjukt märkligt.

Cheers
Det är scam.
Citera
Igår, 22:12
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Trend?

Man bör veta vad man gör.

Man bör också veta vad som kommer att ske vid det stora bordet om en timme, i morgon o övermorgon.

Att investera på lång sikt och följa teknik og samhällsutvecklingen är betydligt enklare o mindre stressigt.

Problemet är att marknadsanalys är en pseudovetenskap, och ingen kan förutsäga ett skit om svängningar på regelbunden basis. De som skryter om goda investeringar är hasardspelare som har haft tur på kort sikt.

Det enda som är relativt säkert är att världsindex ökar med tid. Till och med Warren Buffet hade varit rikare i dag om han helt enkelt hade rättat sig efter index och lagt sin energi på att spela golf.
Senast redigerad av BavarianBeetle Igår kl. 22:15.
Citera
Igår, 22:19
Medlem
-JohnGalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Det enda som är relativt säkert är att världsindex ökar med tid. Till och med Warren Buffet hade varit rikare i dag om han helt enkelt hade rättat sig efter index och lagt sin energi på att spela golf.
Lol nej, verkligen inte.

Du kanske tänker på Trump?
Citera
Igår, 22:25
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -JohnGalt
Lol nej, verkligen inte.

Du kanske tänker på Trump?

Nej, jag tänker på Warren Buffett och hans prestation sedan S&P 500 skapades år 1957 fram till år 2025.
Citera
Igår, 22:28
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hej alla glada flashbackers!

Jag är en vanlig knegare som varken är fattig eller rik och nu när man kommer upp i åldern börjar man fundera mera på det här med att spara pengar och liknande.

Konstant i mina flöden på sociala medier så ser jag kompisar som lägger upp om hur framgångsrika de är med deras "Online Trading" eller "Day Trading" och endel går ut hårt med att de bygger egna teams med AI som sköter hela jobbet åt dom.

Så bra! Då kan de liksom sova medans AI drar in pengar åt dom varje dag osv..

Har till och med nu en gammal kamrat som varit jävligt misslyckad i livet pga droger, alkohol och ingen inkomst osv.. Till och med han har hoppat på tåget och "Detta går riktigt bra nu med Online Trading alltså WOW vilken grej!"

- Om det är så fett, Varför gör inte alla i världen detta? Eller är det nu som det börjar?

- Är det här med trading bara en löjlig trend kanske?

- Bör man själv hoppa på det eller inte? Jag menar om alla säger att det är så jävla bra hela tiden..

Vad är det för AI system folk pratar om som drar in pengar åt en? Låter ju sjukt märkligt.

Cheers
Ja, loggar du in på deras hemsida eller köper en tjänst eller guidning för hur du gör så är du lurad oavsett. Det finns inga snabba pengar men en del bara har det och följer en del regler som gör dig till en vinnare.

Det går bra nu. Du har tjänat 50% på en vecka. För att hänga med och inte förlora måste du lägga in mer pengar. Men det är upp till dig.

Några veckor senare vid uttag så är det lite problem och ååå... du ska betala en avgift eller skatt för det har gått ner på ditt konto. Du måste betala in lite extra för att inte förlora det du har kvar...

Om det är för bra för att vara sant så är det så.

Jag känner en högutbildad. Han kan inte ens ett skvatt om ränta så hans pengar röttnar på hans bankkonto sedan 7 år tillbaka trots tillsägelser.

Däremot fondtina tjänar 6% per år med fonder där maxnivån ungefär ligger på 15% i genomsnitt. Allt annat är skitsnack.

Jag älskar han som har AI-robot som tradar åt honom. Han är bäst! (Hjärta av cement med rep.)
Citera
Igår, 22:49
Medlem
-JohnGalts avatar
Citat:
Nej, jag tänker på Warren Buffett och hans prestation sedan S&P 500 skapades år 1957 fram till år 2025.
Då har du bara fel helt enkelt

Du har flera fel i ditt påstående, så du får backning på det.
Citera
Igår, 23:04
Medlem
Day trading är för det mesta bara gambling. Aldrig hört talas om någon framgångsrik day trader men många skickliga traders med längre tidshorisont.
Citera
Idag, 00:00
Medlem
Hej, jag är daytrader

10 års erfarenhet
Lite sömn
Proptrader

Jag svarar på max 2 frågor
Citera
Idag, 00:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Problemet är att marknadsanalys är en pseudovetenskap, och ingen kan förutsäga ett skit om svängningar på regelbunden basis. De som skryter om goda investeringar är hasardspelare som har haft tur på kort sikt.

Håller med. Att satsa på marknadsledare och i det högre segmentet av global 500 är en god strategi.

Med att följa med sin tid är en fördel.

Tex svenska Facit. Världsledare tills miniräknaren introducerades.

Kodak värdsledare till digitalkameran introducerades på marknaden.

Nokia. Dominerade mobilmärke tills apple kom med Iphone.

Alkohol som öl, vin och sprit är påväg ner.

Vi kommer kanske i en snar framtid få en annan syn på livsmedel och socker….
Citera
Idag, 01:21
Medlem
Det verkar som att alla blir rika på det.
Citera
Idag, 01:34
Medlem
Har hört lite olika siffror men 85%+ förlorar. Så dom flesta är losers. Dom lär sig minimalt med TA och tror att dom är proffs, men dom lär sig inte hantera känslor och är för giriga, sedan blir dom brända och kallar daytrading för scam osv.

Losers helt enkelt.

Det går absolut att bli framgångsrik som daytrader, men som allt annat här i livet, det tar tid att bemästra och dom flesta människor är misslyckade förlorare som inte har det som krävs.

Bland alla självutnämnda proffs där ute som påstås sig sälja det hemliga knepet är i dom flesta fallen skit. Vad man behöver göra är lära sig riskhantering och sedan många timmar praktiskt utövande och hitta en metod som passar en.
Senast redigerad av korvstofft Idag kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in