Idag, 02:18
Medlem
Varje tjockis på gymmet gör en glad. Det visar på att den personen vill ändra på sig, antingen vikt, kondition eller styrka. Ett riktigt gym med riktigt folk skulle bara heja på dig. Kör.
Citera
Idag, 02:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manyyears
Ja, frågan är enkel och behöver ärliga svar.
Jag är tjock och vill börja träna. Men mitt låga självförtroende gör att jag är livrädd att få snea blickar eller till och med kommentarer. Bor i en mindre stad så risk finns att någon känner mig.
Ärligt, tänker ni saker om dom som tränar, och speciellt någon som är nybörjare, ganska dålig och tjock?

Jag har tränat många år och mina föräldrar äger gym så jag vill gärna berätta hur vi tänker.

Vi tänker att det är jättekul att du vill ta tag i din övervikt och hälsa!
Vi tänker att vi gärna svarar på frågor och hjälper till!

Det är väl enbart positivt om människorna i din lilla stad ser att du vill ha en förändring?

Finns det PT (personlig tränare) på gymmet så är det absolut det bästa för att få resultat utan skador.

Jag har själv tagit med många vänner till gymmet och de har verkligen blivit glatt överraskade över att det var så bra stämning.

De flesta är dessutom upptagna med sin egen träning och har varken tid eller lust att titta på andra.

Kör på och lycka till!
Citera
Idag, 02:34
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Hade man sett vältränad ut hade man ju inte behövt gå till gymmet. Man går dit för att man behöver gå ner i vikt eller bygga muskler. Därför är det inte konstigt att det finns tjockisar eller klena spinkisar på gymmet.
Själv är man otränad skinny fat som endå går till gymmet periodvis för jag är trött på att ha en ölmage som putar ut.
Citera
Idag, 02:40
Medlem
Gå och träna bara. Du har inget att vara rädd för. Du kommer må bättre på gymmet dag för dag, vecka för vecka. Bara sätt igång!
Citera
Idag, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Hade man sett vältränad ut hade man ju inte behövt gå till gymmet. Man går dit för att man behöver gå ner i vikt eller bygga muskler. Därför är det inte konstigt att det finns tjockisar eller klena spinkisar på gymmet.
Själv är man otränad skinny fat som endå går till gymmet periodvis för jag är trött på att ha en ölmage som putar ut.

Är det inte smartare och enklare att bara sticka ut och springa? Kondis, frisk luft, magen försvinner.

Känns som alla är så fixerade vid gym, men visst, det kan väl hjälpa med motivation för många.

Gillar när man ser tjocka ute och motionsgår fort, många av dem ser man bli smalare och smalare över månaderna.

Tjockisar som lyfter skrot känns inte lika smart. Sikta på kondis först! Bättre bli uthållig och stark än krallig.
Citera
Idag, 03:01
Medlem
Citat:
Jag är tjock och vill börja träna. Men mitt låga självförtroende gör att jag är livrädd att få snea blickar eller till och med kommentarer. Bor i en mindre stad så risk finns att någon känner mig.
Ärligt, tänker ni saker om dom som tränar, och speciellt någon som är nybörjare, ganska dålig och tjock?
Finns flera överviktiga på gymmet jag går på.
Ingen som bryr sig.
Tvärt om tänker nog de flesta som jag att det är bra att du insett att du behöver få lite ordning på kroppen.
Men gå inte ut för hårt, utan tänk långsiktigt så du inte tappar gnistan och blir en av alla "nyårslöften".
Citera
Idag, 03:02
Medlem
Eatlers avatar
Jag älskar att se tjockisar på gymmet. Det är inspirerande för andra. Kör hårt! Kom ihåg, du lever för dig själv, inte andra.
Citera
Idag, 03:16
Medlem
Sjukt att folk ska titta snett på någon överviktig som kämpar på på gymmet. Det borde väl applåderas istället. Men om du vill slippa ha så mycket folk omkring så är ju långa promenader en bra idé. Du behöver nog inte ens gå särskilt fort. Läste nånstans att kontorsarbetare som började stå upp och jobba gick ner 7 kg på ett år. Och då hade de inte ändrat något alls i kosten och träningen för övrigt. Så bara det här att stå och vara uppe på benen istället för att sitta gör stor skillnad. Så om du ändrar kost och står och går mer kan det göra stor skillnad. Lycka till!
Senast redigerad av noden Idag kl. 03:19.
Citera
Idag, 03:36
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Jag tänker att träning är en sak och viktminskning en annan sak. Jag antar du minskar din sjukdomsrisk med många %-enheter genom att träna, troligen minskar du risken att bli sjuk med flera 10-tals procent. Däremot kan jag faktiskt tycka något synd om tjocka på gymmet som tror att träningen ska vara nyckeln till att gå ner i vikt, om det är vad dom tror. Det motiverar jag med att det är troligen dubbelt så svårt att gå ner i vikt och träna samtidigt, tyvärr tror jag det är så.

Det finns lite olika tjockisar på gymmet, från dom som passivt sitter på en maskin och tränar halvdant, jag tycker dom borde fokusera mera på sin träning. Vi har en riktig tjockis-storgädda på mitt gym som tar i och tränar ofta. Han är en förebild, verkar inte bry sig om att han är tjock utan han tränar på, som det ska vara.
Senast redigerad av Hegamon Idag kl. 03:43.
Citera
Idag, 04:04
Medlem
Imalosers avatar
Ja usch för tjockisar! Helst skulle de hålla sig inne hela sina liv så vi andra slipper se dem! Att de har mage att visa sig i offentligheten där vi andra tvingas se dem och vara i deras närhet!

Nämen allvarligt, vad är det för skillnad på att du är på ett gym och tränar jämfört med att du bara rör dig på stan? Ska du stanna hemma resten av livet för att du skäms? När du undviker aktiviteter du vill engagera dig i p.g.a rädsla för andras dömande blickar så bekräftar du för dig själv att den bilden av verkligheten stämmer. Du kommer inte kunna övertyga dig själv om att det är lugnt och slippa obehaget, men du kan säga till dig själv att du ska fan inte låta det styra dig och hur du lever ditt liv. På sikt avtar obehaget och du växer som person. Du kan inte tänka dig till självförtroende, du måste agera först
Lycka till!
Citera
Idag, 04:26
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Är det inte smartare och enklare att bara sticka ut och springa? Kondis, frisk luft, magen försvinner.

Känns som alla är så fixerade vid gym, men visst, det kan väl hjälpa med motivation för många.

Gillar när man ser tjocka ute och motionsgår fort, många av dem ser man bli smalare och smalare över månaderna.

Tjockisar som lyfter skrot känns inte lika smart. Sikta på kondis först! Bättre bli uthållig och stark än krallig.
Gymmet passar mig bättre på vintern. Halt och kallt ute. Det finns ju mycket maskiner för kondition, inte bara styrketräning.
Citera
Idag, 04:37
Medlem
Citat:

Du springer i burka, så kommer ingen känna igen dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in