Igår, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Kul att de mäter i PPP som händelsevis passar utmärkt när man har en skräpvaluta, rasande inflation och tömmer statskassan för att elda upp den i Ukraina.
Vilka är "de"? Världsbanken? Ja, de mäter på olika sätt, men det var en tomte i tråden (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24) som tog upp PPP. Jobbigt att börja ifrågasätta data från Världsbanken när det inte stämmer in i ens önskescenario, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av %
Enligt GDP PPP är Indien 244% rikare än ryssen. Har Indien även gått om i toaletter per capita?
Indien rikare än ryssen? Vad är det för jävla meningsbyggnad? Staten Indien är helt klart rikare än vilken ryss som helst. BNP mäter ekonomins storlek, inte hur stålarna fördelas i samhället.

Citat:
Russia overtakes Japan to become the fourth largest economy in the world in PPP terms

The Russian economy has overtaken Japan to become the fourth largest in the world in PPP terms (purchase power parity), according to revised data from the World Bank released at the start of June.
https://www.intellinews.com/russia-o...-terms-328108/
Citera
Igår, 20:58
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Tänkt på svaren på frågor på slutet.
Press på Ryssland.
Jag tolkar kellogs svar som att man inte hitintills lyckats få ryssen till bordet.
Man sätter åt Ukraina för att visa ”Resultat” mot Ryssland , för att få ryssarna till bordet.

Om inte ryssarna kommer till bordet, kommer man flöda Ukraina med vapen.
Ja ryssen är i alla fall just nu inte sugna på fred eller vapenvila...
Citera
Igår, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Nä faktiskt inte. Åtminstone bölar de inte efter sympati från resten av världen
"`Åh vi är så utsatta... vi är så undernärda..." men sug på den här då jäVLA: BRUU, BRUUUM!!!
Antar att du demonstrerar för palestinier också. "De förtryckta har alltid rätt!!" - typiskt vänsterprat

Du är mer vänster än röd kan röda sig lmfao

Haha, nu får du ju hänga med lite. Den gigantiska krigsmakten Ryssland gråter ju för fan var och varannan dag om hur elaka västvärlden är mot dem. Buhu, sanktioner, buhu, sluta skänka vapen till Ukraina, buhu, sluta skjuta på våra raffinaderier, buhu, etc. När de som vanligt inte får något gehör för deras bölande passar man på att för femtioelfte gången hota med kärnvapen.

Sure, vi kan leka att jag är "vänster" om du vill. Men vad är du då i så fall? Vågar du svara på det?
Citera
Igår, 21:04
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Nä faktiskt inte. Åtminstone bölar de inte efter sympati från resten av världen
"`Åh vi är så utsatta... vi är så undernärda..." men sug på den här då jäVLA: BRUU, BRUUUM!!!
Antar att du demonstrerar för palestinier också. "De förtryckta har alltid rätt!!" - typiskt vänsterprat

Du är mer vänster än röd kan röda sig lmfao
Vad säger du nu om EU:s största stöd hittills? Lavrov måste väl spräcka en ven i pannan på läderfejset.
Citera
Igår, 21:16
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Han bryr sej inte om Ukraina och dess välbefinnande övh. Den dag det är över, om han lyckas behålla huvudet dvs, kommer han förmodligen bosätta sej i något EU land vars toppar har gett honom garantier och skydd mot åtalsprocesser. Hoppas Sverige har gett honom det (och jag har sagt det förut) jag hoppas han av en ren slump blir min granne. Jävlar vad jag ska skita i hans satans brevlåda! En tolle för varje krona han stulit från det svenska folkets skattepengar.
Du är antingen svagbegåvad eller rysstroll!
En stor majoritet av svenskar stöder Ukraina!
Att ni blattar och andra USA-hatare tror att vanliga svenskar sympatiserar med er , bara genom att snacka skit om sossarna, funkar inte.

Du själv verkar vara urtypen för en rättshaverist? Hur mår du? Har du nån vän eller vårdare i närheten?
Citera
Igår, 21:16
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men i så fall undrar jag dels hur du kan hävda att Ukraina är mer korrupt än Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Har du nån källa som bekräftar att hur man kunnat fastställa att något som inte går att mäta är värre i det ena landet än i det andra? Och, eftersom korruption inte går att mäta, så undrar jag hur du vet att USA är mest korrumperat.

Jag skulle uppskatta att få källor, så att jag kan kolla själv. Tack på förhand!

Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Ger du upp så snabbt loser? Här sitter jag och bokstavligen sätter på dej och detta är allt du har att komma med, din översittande turk-mytoman, internet-mobbare som du är?

Om du vill må lite bättre bjuder jag dej på ett av de senaste utav George Galloways videoblogg, denne skarpsynte skotte med de vassa orden som du och andra russofober är rädda att höra. Kanske kan George Galloway banka lite vett i dej?

https://www.youtube.com/watch?v=6UaPAnWl-4A

Hahaha underbart.
Hugothepucko, kommer aldrig svara dig.
Det var en rak höger.
🤣🤣🤣
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jodå, visst har vi brustit i upprustning i Europa under många år. Detta med USA:s tillåtelse (och kanske uppmuntran?) så att USA:s vapenindustri fått en snudd på monopolartad position i Europa. Visst, de har bra grejor men det var en win-win att vi hade den uppgörelsen mellan USA-EU. De har tjänat grova pengar på oss. Nu har dock en ny US-ledare tillträtt som vänt upp och ner på allt, agent Krasnov. Och det är så klart på det viset att USA har rätt att lägga om kurs i livet och bestämma sig för att ha en annan profil på sin utrikes- och försvarspolitik. Men de är inte oskyldiga till rådande situation och om de inte vill att nuvarande och kommande samarbetspartners helt ska tappa allt förtroende för USA som partner får de fundera lite över detta med att fullfölja ingångna avtal och ge samarbetspartners skälig uppsägningstid på långsiktiga kontrakt. Ett rykte förstört är svårt att sen reparera. Fråga ryssen. De har bränt all cred de jobbade ihop under mer än 30 år på ett vansinnigt krig. Nu vet alla att de bara låtsades vara normala mellan 1990-2022, fast de bara var gammel-Sovjet i maskeradutstyrsel.

Trump kanske tror att han är en frisk fläkt och att det verkligen blir great för USA när han sätter igång med sina pajaskonster. Men många är vi som ser en naken skrävlande kejsare utan en verklig plan. En snicke-snackar-mobbare utan stil och pålitlighet. Det är inte jättebra för USA i längden. Och det är inte bra för Ukrainasituationen. De har redan varit utsatta för krigstrauma i över tre år och så får de Trumpen på halsen. Nu får Europa lov att göra allt vi kan för att täcka upp när frihetens land nr 1 ska leka cirkus i fyra år.

Jag säger inte mot dig men det jag menar är att många tror det är öppet mål om usa lämnar Europa och det är det verkligen inte om Eu kan gå ihop och ha en enad stark linje och backar varandra.
Citera
Igår, 21:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Ukrainare är villiga att dö istället för att vika sig för Ryssland. Det borde säga dig något om vad ukrainare tycker om ryssar eller hur?

Blev nog lite fel där va? Du menar snarare att Zelinsky är beredd att offra ett par generationer unga/ medelålders män ur den mest produktiva delen av sin befolkningen, främst för att försöka återta ett par separatistregioner som f.ö. inte vill ha något med Zelinsky att göra.

Det samma gäller även för Krimhalvön.
Citera
Igår, 21:23
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag säger inte mot dig men det jag menar är att många tror det är öppet mål om usa lämnar Europa och det är det verkligen inte om Eu kan gå ihop och ha en enad stark linje och backar varandra.
EU kan givetvis fixa detta och att bli större än USA på sikt.
Trump leker med elden och de som ropar på en ny världsordning verkar få luft...
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Ukraina genomför offensiver på många platser nu. Ikväll säger "Freud Greyskull X" att Ukrainska styrkor avancerat också i Chasiv Yar.

Kriget har gått in i en gynnsam fas för Ukraina. Överbefälet ser resultaten och det stärker moralen även ned till soldaterna.
Ett krig är alltid svårt, inte minst när man har dom verkliga storbögarna emot sig som Putin och Trump.

HBTQ-federationen vacklar och det kommer en dag att slå mot bög-Putin själv.
Citera
Igår, 21:25
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56

Sedan är det ev en ekonomisk bost för Eu att rusta upp som chefen för ECB Christine Lagarde påtalar.
Citera
Igår, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Den nya världsordning är den som Putin arbetat för i runt 10 år, dvs USA EU går ned och Asien samt Ryssland upp

Inte bra för oss svenskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in