2025-04-20, 00:06
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Du är garanterat matad med en silversked rakt ner i halsen som en liten fågelunge. Helt ärligt. De har faktiskt inget val. Det är bara helt vanliga människor som du föraktar helt orättvist.

Ajdå! Träffade jag en öm punkt? De har visst ett val och det finns alla möjligheter att välja något annat jobb, så länge man har rätt färdigheter. Vi har fri utbildning i Sverige och alllt annat är en dålig ursäkt.

Har studerat hårt och länge för att komma hit jag är idag. Dessutom bytte jag karriär efter 30 och hoppade på en 5 åring universitetsutbildning, så nej. Jag har inte blivit matad
Citera
2025-04-20, 08:38
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Hehe. Låter som det är den gamla hederliga kvoteringen av översociala araber som blivit chefer, och arbetsplatsen blir därefter. Oftast med goda meriter från callcenter.

Just precis så det är.

Det jobbar ju 90% MENA folk på dessa firmor, och de chefer de har är anställda som råkat göra något bra och klättrat i stegen.

Noll ledarerfarenhet och kass attityd.
Klart att de helst behåller kvar guzzarna.
Citera
2025-04-20, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
"Problemet" är importerad islamsk-arabisk kvinnosyn. Men antar du är sexist själv så då är det väl inga problem.. sharia nästa.

Haha va? Beteende är väl snarare jättesvenskt?
Citera
2025-04-20, 12:30
Medlem
Eftersom jag inte träffat någon av de anställda avstår jag från att göra en egen bedömning av vederhäftigheten i chefernas påståenden.
Citera
2025-04-20, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inglorious-me
lite väl mycket skitsnack härinne av folk som uppenbarligen inte vet hur det ser ut på Instabee. Jobbade där ett tag och det är blandat vad gäller härkomst.
Jag stannade aldrig kvar på fredags-AW:na eftersom jag har barn hemma, men de dåliga cheferna var både svenskar och invandrare.

Folk som skyller på bara ena är antingen avjundsjuka för att de själva aldrirg varit bra nog att få ledarroller på större företag, eller så har den en agenda med sina påhittade uttalanden

Oavsett vilket, detta är ett riktigt skitföretag och det är bra att det här äntligen kommer ut.

Tack för din beskrivning av egna upplevelser. Lite väl mycket trådsanningar och fantasier här, så det behövs. Berätta gärna mer om arbetsplatsen om du har ork.
Citera
2025-04-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Undrar hur mycket koks det florerar i dessa kretsar?
Eh å jag med tipsa! Ring narkotika tipset på bägge firmorna först så ringer du och säger att du är chef på firma B och omvänt firma A och säg att det florerar gränslöst med knark på fredagseftermiddagen så kan du efter de har varit och gjort en husis på bägge firmorna då trallar du ner chefen och säger att det var den andra firman som satte dit er om ni hänger med ?
Det kommer att jagas folk från bäggefirmorna fortare än de kan cykla typ!
.behöver jag rita upp ett diagram över denna plan för någon!! Hatar sådana översittar as !!!
Om jag blev dittvingad av af hade jag frågat vem är fackombudhär och sedan vemsom är skyddsombud osv osv tills de kokade av ilska och slet sitt hår . Då hade jag bara sagt till dem ah detär ju bara bözar och idioter som cyklar runt som ni gör Adjö!!!
Citera
2025-04-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det är ju förarna som betalar priset med fri frakt i form av att arbeta stenhårt nästan gratis som du nämner.
Artikeln är rätt tydlig på den punkten att det är kontors och kundtjänstpersonalen som dricker varje fredag. Det som tråden handlar om. Inhyrda via bemanningsföretag.
Förarna är utanför det som tråden handlar om.
Ja de begrep ente jag direkt se. Men stannar dessa på detta knarkatälle då?
Ja med nöden är jag tvungen !!
Citera
2025-04-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Om man som svensk finner sig på ett blattejobb har man misslyckats otroligt.

Det finns ingen form av kvalitet i det yrket. Callcenter babbar som känner makt över desperata ungdomar. Ha lite självrespekt och låt aldrig en blatte vara din chef. De är inavlade vildar och om de äger dig är du alltså lägre än en inavlad vilde. Då kanske man inte ska ha det så bra trots allt.
Jooo du känner man till så väl tyvärr . Tänker aldrig göra om det misstaget igen lovar!!!
Citera
Igår, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du tänker inte på Dermot C nu?
Haha, nej! Men han var ju bra på att lägga benen på ryggen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in