2009-06-04, 13:15
Moderator
Hamilkars avatar
I och med de starka agendor som r i rrelse i den hr trden, krvs det en alldeles exceptionell moderering fr att den ska kunna hlla sig p rt kl utan att kantra. Under natten och morgonen har diskussionen ter rrt sig huvudsakligen om kvaliteten p vrdnadsutredningen, och vad man kan dra fr slutsatser om huruvida CP r pedofil eller ej. Det gr enkelt att sammanfatta vad vi kommer fram till:

Ngra postare anser att vrdnadsutredningen r otillfrlitlig, eftersom den hnvisar till en auktoritet som de anser fresprkar tolerans fr pedofili. Andra postare accepterar inte det resonemanget, av skl som kan variera. Vidare anser somliga postare att de sakliga omstndigheterna - i frsta hand tidpunkten fr anmlan, barnens sprkbruk nr de berttar, och det underlag som BUP hade vid tiden fr anmlan - starkt talar emot tesen att det skulle finnas ngon substans i anklagelserna om pedofili mot CP, medan andra postare anser att dessa sakliga omstndighetet inte sger just ngonting, utan lmnar frgan om CP:s eventuella pedofili ppen.

Det r allt. Vi kommer inte lngre. Det finns inget kvar att diskutera i dessa frgor. Och i och med att bde vrdnadsutredningens kvalitet, kvaliteten p Soc' handlande verhuvudtaget och frgan om huruvida CP verkligen r pedofil eller ej i bsta fall r av tangentiell betydelse fr kriminalfallet, s deklarerar jag ex officio att all fortsatt diskussion av kvaliteten p soc' handlggning i allmnhet och vrdnadsutredningen i synnerhet, samt all fortsatt diskussion om mjligheten av att CP har begtt faktiska vergrepp mot dttrarna, frn och med nu r OT. Varje intitiativ till sdan diskussion kommer att bestraffas med tillsgelse, och varje uppfljande svarspostande kan bestraffas med tillsgelse.

Detta r extraordinra tgrder, jag vet, men jag bedmer dem som ndvndiga fr att trden ska kunna fortstta som viabel trd on topic, och inte behva lsas, fr kortare eller lngre tid.

Synpunkter p detta beslut tas naturligtvis enbart i PM. Envar som ens andas om detta moderatorsmedddelande i en postning i trden kommer att ka p omedelbar tillsgelse fr brott mot regel 0.06.
/Hjlpmod.
Citera