2009-06-30, 21:01
  #58
Medlem
ambisckos avatar
Den mångkulturella politiken med utomeuropeisk massinvandring och mångkulturalism började först i USA och spred sig senare till de europeiska västländerna. Det var främst judiska organisationer, lobbygrupper och intellektuella (som ju länge haft stort inflytande i det amerikanska samhället) som tidigt arbetade för att omvandla den etniska befolkningssammansättningen i USA. Motivet var att judarna som tidigare alltid varit en så utsatt och förföljd minoritet är tryggare i heterogena samhällen än i homogena. Genom att bryta homogeniteten ville de skapa större tolerans för minoriteter i samhället och göra majoritetsbefolkningen mindre rasistiska mot judar (något de lyckats med då de flesta realister och sd-anhängare fokuserar sin ilska mot muslimer istället för på de som släppt in muslimerna). Själva konceptet mångkultur eller "kulturell pluralism" som det tidigare kallades grundlades av den judiske sionisten Horace Kallen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Horace_Kallen

En akademisk artikel om Horace Kallen publicerad i University of California Press:
http://caliber.ucpress.net/doi/abs/1...ournalCode=rac
Citat:
A Chosen People in a Pluralist Nation: Horace Kallen and the Jewish-American Experience

Daniel Greene

This article examines the ways that ethnic pluralism and Jewish exceptionalism coexisted in philosopher Horace M. Kallen's thought from the time that Jewish identity began to play a significant and positive role in his own self-conception, roughly in 1900, until his coining of "cultural pluralism" in 1924. Kallen conceived of pluralism, in large part, to address concerns about American Jewish identity, but its conception created a vexing problem for Jews. If Jews were the "chosen people," then how could they fit into a model of the nation that emphasized equality, or at least harmony, between many different groups? Kallen would solve the dilemma of pluralism and chosenness by advocating that American Jews maintain their particularity on the basis of cultural distinctiveness rather than of superiority. Interrogating Kallen's thought on this question illuminates how his enduring theory of cultural pluralism owed its origins, in part, to specific Jewish concerns and how it developed in conjunction with a sustained struggle to articulate a meaningful Jewish identity that would prove continuous across generations. Kallen's solution to the dilemma of pluralism and Jewish exceptionalism also demonstrates one instance of how debates about Jewish particularity profoundly influenced understandings of cultural, racial, and religious difference within American democracy during the early twentieth century.

Nedanstående studie (ett kapitel ur boken The Culture of Critique) av professor Kevin MacDonald vid California State University-Long Beach är ett måste att läsa för den som vill ha reda på varför och hur dagens situation i grunden har uppstått.

http://www.csulb.edu/~kmacd/ABERNET3.PDF
Citat:
Jewish Involvement in Shaping American Immigration Policy, 1881-1965: A Historical Review

ABSTRACT
This paper discusses Jewish involvement in shaping United States immigration policy. In addition to a periodic interest in fostering the immigration of co-religionists as a result of anti-Semitic movements, Jews have an interest in opposing the establishment of ethnically and culturally homogeneous societies in which they reside as minorities. Jews have been at the forefront in supporting movements aimed at altering the ethnic status quo in the United States in favor of immigration of non-European peoples. These activities have involved leadership in Congress, organizing and funding anti-restrictionist groups composed of Jews and gentiles, and originating intellectual movements opposed to evolutionary and biological perspectives in the social sciences.
MacDonald har fått stöd för sina teorier om det judiska inflytandet och de etniska motiven av historikern Hugh Davis Graham i Collision Course: The Strange Convergence of Affirmative Action and Immigration Policy in America:
http://libris.kb.se/bib/4615098
http://libris.kb.se/bib/10423755 (som e-bok)

Så varför har judar vurmat för muslimsk invandring till väst när dessa båda grupper hatar varann? Juden Lawrence Auster förklarar varför i artikeln Why Jews Welcome Muslims ur den judiskägda tidningen FrontPage Magazine:

http://www.frontpagemag.com/readArti...px?ARTID=12534


Även i Sverige var det judar som drev fram den stora invandringspolitiska förändringen på 1970-talet med juden och sionisten David Schwarz i spetsen:

http://sondera.kb.se/search?q=david+schwarz

Vi har även judar som Arne Ruth, Göran Rosenberg, Bo Rothstein, Maciej Zaremba, Jerzy Sarnecki och dussintals fler som på olika sätt försvarar den etniska omvandlingen av Sverige (ett ämne som de även försörjer sig på) mot det svenska folkets intressen.

Det går inte att fullt ut förstå dagens flyktingsituation om man inte läser på lite om judefrågan för att kunna svara på frågan "varför?".
Citera