Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pttn
Kan tipsa om shapelink.com, använder det själv och tycker det är bra och enkelt där du helt enkelt uppdaterar kalendern med dina pass, du kan ta importera från runkeeper, du kan sätta upp veckomål eller liknande och se hur det går osv. riktigt bra och man får struktur och kan se svackor och när man kämpar på som bäst.

edit: hoppas du uppdaterar den här med din träning, ska bli intressant att följa! Lycka till!

Såg absolut intressant ut! Som det är nu får jag bara en vanlig journal på ett annat forum men det där såg bra mycket överskådligare ut. Tack för tipset
Citera
2012-05-30, 17:38
Medlem
NestTests avatar
Jag antar att du, som jag, är kvällshungrig? I så fall kanske du kan spana in periodisk fasta också. Det går väldigt kortfattat ut på att man skiter i frukosten och lägger hela sitt kcal-intag under eftermiddagen/kvällen, i samband med träning.

Jag upplever det som mycket lättare att hålla mig inom ramarna för kcal-intag med denna metod, eftersom jag aldrig blir sötsugen på kvällen när jag käkat så mycket redan. Man får ut max av träningen, och man sover gott med en full mage! Win-win-win!

Läs mer här: https://www.flashback.org/t828870

Lycka till!!

edit: Kom att tänka på en grej, periodisk fasta kan vara negativt för kolestrolhalterna i blodet, kanske ska det inte rekommenderas till någon som är överviktig!?
Citera
2012-05-30, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Skriv ner vad du ätit varje dag, vad du gjorde på gymmet, hur du känner dig, tankar och funderingar runt kost & träning. "Nu går det bra, inget sötsug". Eller "nu är det tugnt, har ingen lust med att träna eller äta rätt". Så att du kan få peppning från oss andra.

Sen kan du ta bilder varannan söndag morgon så du har din framsteg dokumenterade, det är bättre att kolla på bilder än på vågen.

Smart! Kan nog göra en journal, låter perfekt..

Ta bilder låter också bra, vet dock inte om dom dras ut här på forumet, men bra att ha själv så man kan jämnföra
Citera
2012-05-30, 20:56
Medlem
Citat:
Kan tipsa om shapelink.com, använder det själv och tycker det är bra och enkelt där du helt enkelt uppdaterar kalendern med dina pass, du kan ta importera från runkeeper, du kan sätta upp veckomål eller liknande och se hur det går osv. riktigt bra och man får struktur och kan se svackor och när man kämpar på som bäst.

edit: hoppas du uppdaterar den här med din träning, ska bli intressant att följa! Lycka till!

Tack!, ska kika in lite närmare, men helst ser jag större mål, tänker skita i vågen, kollar vikten i slutet av nästa månad och gör uppdate på det, kommer även fixa en journal där man kan följa min kost och träning.

Citat:
Ursprungligen postat av skrattalite
Hej Sunkgrej!

Jag skulle jättegärna vilja coacha dig genom att skriva ett privat kost och träningsprogram.

Utvecklade en egen kost och träningsmetod november 2011 och har haft fruktansvärt bra resultat med den både på mig själv och andra.

Just nu söker jag några som dig som har viljan att ta tag i sitt liv, och som har provat innan men fallit tillbaka i samma mönster.

Min metod är skapat för att direkt bli en livsstil och därmed inte ens kännas som en diet och därmed gör att den blir väldigt enkel att upprätthålla. Du lär dig leva i harmoni med din kropp istället för som dom flesta dieter innebär att det känns som du verkligen måste kämpa!

Jag kommer ha kontakt med dig ofta och pusha dig hela tiden mentalt samt tweaka din kost och träning allt efter resans gång.

Träningen blir mycket mycket lättare än det du skrev att du gör idag. Kosten kommer också att bli extremt mycket roligare för dig.

Nu undrar du ju förstås vem jag är och om du kan lita på att jag vet vad jag talar om. Jag har fått dom flesta att tappa hakan över mina resultat samt har en snabbt växande skara av privata klienter som alla är mycket nöjda, samt så är jag precis i starten av att starta ett företag och jag vill gärna hjälpa till att ge tillbaks till dom som verkligen behöver det, jag läste din story och kände direkt att jag ville sträcka ut en hand och hjälpa dig.

Skickar lite bilder på min transformation 2011 nov - 2012 mars nedan samt ett par på min nuvarande form ifrån april och maj 2012.

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Min form i april:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...35604161_n.jpg

Min form i maj:

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Hoppas vi hörs av!

Oj, jäklar vad du jobbat på! Du får väldigt gärna dela med dig av vad du har gjort för att åstadkomma detta, dessutom på så kort tid!

Kommer skapa en annan tråd, där jag har min journal, min tanke var att uppdatera veckovis med hur träningen varit och hur min kost har varit, om jag har misskött mig eller skippat träningen, mest så att ni grabbar och tjejer kan peppa mig till mitt nya liv.
Senast redigerad av Sunkgrej 2012-05-30 kl. 21:01.
Citera
2012-05-30, 21:18
Medlem
Utanbildnings avatar
Lär dig mycket om kosten. T.ex. när du säger att du äter fisk. Tonfisk, lax etc.
Bra då att veta att laxen är väldigt kaloririk pga fettet, också därför det är så gott.

Dåliga vanor, "god mat". Jag äter god mat varje dag trots deff. Jag läste snabbt på om kosten
och får nu besvara jävla massa frågor från personer som har "tränat" i 2-3 år.
Dvs lata människor som tränar armar lite då och då eftersom tjejerna gillar sånt..

Lycka till! Hoppas du fastnar för den underbara livsstilen som har gett mig och miljontals andra
så extremt mycket.

ps. Kosten är alltid prio 1, protein rikt. Sen kan du fan göra som du vill. Äta en gång eller 10. Det är upp till dig vad du föredrar. Träningen: Jag skulle rekommendera 8+reps av två anledningar. Det är lättare att öva in rätt form etc i en övning med en lättare vikt.(Stora vikter+skit form = byt intresse)
Och 8-14 reps med variation bygger mer massa i slutändan. Massa du vill ha för att bränna kcal genom att ligga på soffan.
Citera
2012-05-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utanbildning
Lär dig mycket om kosten. T.ex. när du säger att du äter fisk. Tonfisk, lax etc.
Bra då att veta att laxen är väldigt kaloririk pga fettet, också därför det är så gott.

Dåliga vanor, "god mat". Jag äter god mat varje dag trots deff. Jag läste snabbt på om kosten
och får nu besvara jävla massa frågor från personer som har "tränat" i 2-3 år.
Dvs lata människor som tränar armar lite då och då eftersom tjejerna gillar sånt..

Lycka till! Hoppas du fastnar för den underbara livsstilen som har gett mig och miljontals andra
så extremt mycket.

ps. Kosten är alltid prio 1, protein rikt. Sen kan du fan göra som du vill. Äta en gång eller 10. Det är upp till dig vad du föredrar. Träningen: Jag skulle rekommendera 8+reps av två anledningar. Det är lättare att öva in rätt form etc i en övning med en lättare vikt.(Stora vikter+skit form = byt intresse)
Och 8-14 reps med variation bygger mer massa i slutändan. Massa du vill ha för att bränna kcal genom att ligga på soffan.

Hej!

Bra att ni ger tips på mat, har verkligen ingen aning nästan om vad jag ska äta, hur ofta jag ska äta, om det är bra eller dåligt.

Hoppas verkligen att jag håller detta nu och att detta inte bara är en 2-3 veckors period.

Idag gjorde jag om mitt schema lite, kör 8-12 reps beroende på vilka muskelgrupper jag tränar, vilka vikter och hur mycket jag orkar.

Tar en stund att komma in i det men jag skriver upp vilka vikter jag kör med så man vet till nästa vecka, spar tid i gymmet och mer effektiv träning, så slipper man byta vikter och hålla på.

Jag och min kompis tränar tillsammans, iaf på gymmet, vi pushar oss och hjälper i slutet av repsen så man tar ut sig riktigt bra utan att göra sig illa, hänt många gånger när man är själv att man inte orkar i slutet, tar i och gör sig illa.. .t.ex nacken mm.

Till er som var intresserade av att jag skulle starta en journal, gjorde mig en och hoppas ni följer den, följer mer personer intresserar det mig mer i träningen att folk bryr sig, och peppar en.

https://www.flashback.org/p37615264#p37615264
Citera
2012-05-30, 21:45
Medlem
pttns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunkgrej

Hoppas verkligen att jag håller detta nu och att detta inte bara är en 2-3 veckors period.

Vi ska peppa dig så du håller i! och angående shapelink med mål så syfta jag inte på vikt utan tex tränade pass eller tränade tid per vecka.
Citera
2012-05-30, 22:50
Medlem
Citat:
Vi ska peppa dig så du håller i! och angående shapelink med mål så syfta jag inte på vikt utan tex tränade pass eller tränade tid per vecka.

Tack! okej, ska kika närmare på det!
Citera
2012-05-30, 22:51
Medlem
Jappses avatar
Lycka till.

PS: Fatta så taggad jag blev när jag läste din tråd. Bästa träningspasset på länge haha
Citera
2012-05-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jappse
Lycka till.

PS: Fatta så taggad jag blev när jag läste din tråd. Bästa träningspasset på länge haha

Tack! Blir också riktigt taggad! körde mig riktigt slut idag på gymmet, bröst och triceps blev det.

Ska dock skriva om mitt schema, ändrar så pass mycket när jag tränar, har tyvärr glömt pennan hemma varje dag, passar på att skriva om det jag minns!
Citera
2012-11-12, 21:05
Medlem
Hej.. Startar denna tråd i förhoppningen att någon där ute är villig att hjälpa mig.. peppa mig..

Nu är det så att min viktnedgång har bara skitigt sig totalt.. Ätit massor med godis. fet mat. dricka etc. Hela hösten

Väger nu ~122kg.. tidigare 115kg.

Vad gör jag för fel? Mår jag för bra så min kropp påverkas av detta ? Har bra förhållande med min flickvän .. har jobb.. bor i en bra lägenhet.. Allt är perfekt.. Förutom att jag kan inte hålla detta med att gå ned i vikt ?

Någon där som verkligen har samma problem?
Citera
2012-11-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunkgrej
Hej.. Startar denna tråd i förhoppningen att någon där ute är villig att hjälpa mig.. peppa mig..

Nu är det så att min viktnedgång har bara skitigt sig totalt.. Ätit massor med godis. fet mat. dricka etc. Hela hösten

Väger nu ~122kg.. tidigare 115kg.

Vad gör jag för fel? Mår jag för bra så min kropp påverkas av detta ? Har bra förhållande med min flickvän .. har jobb.. bor i en bra lägenhet.. Allt är perfekt.. Förutom att jag kan inte hålla detta med att gå ned i vikt ?

Någon där som verkligen har samma problem?
Du är en av många som ger upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in