Jag vet att detta inlägg är gammalt, men jag vill fråga hur det gick? Jag är också patient på samma klinik, och har upptäck precis samma problem. Man kommer inte fram, läkaren sätter upp en telefontid men ringer aldrig. Sedan påstår denne att hon inte kommit fram. Telefonen jag har för ändamålet är enbart för viktiga kontakter, jag pratar alltså inte med vänner o familj på den. Alla andra kommer fram, men inte hon. Det tror jag inte ett ögonblick på.
Jag skrev t.o.m. ett brev där jag ville försäkra mej om att hon har rätt nummer på fil, trots att detta redan har dubbelkollats med andra kontakter som har med dom att göra. Hon ringde inte heller efter att hon borde haft brevet i sin hand.
Jag har alltså inte heller fått mitt recept påfyllt, har f.ö. AS och ADD, så vi hör till samma "familj" du och jag.
Denna kliniken är en katastrof, det går inte att nå fram på telefonen, jag har suttit i kö i över en timma, längst var 100 minuter, sedan dog batteriet i min telefon! En gång hade jag besökstid, men personen dök aldrig upp, jag satt i väntrummet tills en annan personal frågade mej vem jag väntade på. Då sa man att hon satt i möte. Senare via telefon så påstod människan att hon tittat efter mej flera gånger. Sedan kom en räkning på besöket som sa att jag aldrig kommit. Jag bad henne fixa det och det skulle hon- men gjorde det inte!
Jag vet inte hur svårt det är att byta klinik, men detta kan ju inte pågå när man har medicin som måste fyllas på månadsvis och har strikta riktlinjer. Det är inte bra för oss patienter att plötsligt sluta med medicinen för att receptet inte förnyas.