2006-11-28, 11:37
Medlem
Resident Evil r klart en av spelhistoriens sknaste spelserie.

Jag har varit ett fan av RE sen jag var mycket ung.

Finns det ngra hr som diggar RE likas?

Vilka delar fredrar ni?

sikter!
Citera
2006-11-28, 11:47
Medlem
KSEs avatar
Mitt strsta minne frn Resident Evil serien r 2:an & 3:an till Playstation !
2 riktigt bra spel med tung skrckaction rakt igenom !
2:an har helt klart varit det bsta spelet enligt mig, bst miljer & bst story..

Nu spelar jag igenom RE4 till PS2, inget fel p det heller, skrcken finns dr,
men det knns nd inte lika som de tidigare spelen, med den klaustrofobiska knslan & allt !

Helt klart en riktigt underhllande spelserie
Citera
2006-11-28, 16:16
Medlem
offe_mans avatar
La mrke till serien p riktigt nr den kom till gamecube. och d var det ingen mjukstart, det var underbar grafik och tillgsgrejer o allt. Mkt mkt bra spel!

S jag tipsar om Zero, Ettan och Fyran till gamecube. Inget fel p de andra men dessa har den lckra grafiken
Citera
2006-11-28, 16:20
Medlem
Gustavkukens avatar
Jag älskar dem! Har spelat igenom varenda ett, både till PS, DC och GC.

Favoriterna är helt klart ettan, tvåan och Code Veronica X. Fyran var jävligt bra på sitt sätt, men inte på Resident Evil-sättet, tycker jag ändå inte.

Förövrigt har jag klarat Resident evil: Remake på invisible mode, på hard och fått bästa rankingen (minns inte vilken som var den bästa i det spelet, om det var A eller S9, men det var under tre timmar hur som helst). Slå det om ni kan!
Citera
2006-11-28, 17:10
Medlem
ManAgainstTimes avatar
Resident Evil har format mig som mnniska!!!!

Favoriten r utan tvekan seriens frsta spel. 2an kommer ttt efter men 1an vinner p att det utspelar sig i ett hus. Riktigt vidrig knsla av att vara instngd. 3an var helt ok ocks men kndes som en frlngning av 2an..

4an har jag inte kommit i kontakt med, men kommer nog att bli snart. Fan att remaken endast finns till GC (tror jag det var?) .. pallar inte riktigt skaffa gc bara pga av RE.. ven om tanken funnits dr ;P
Citera
2006-11-28, 18:02
Bannlyst
äger nästa alla(utom zero). 2:an är helt klart bäst tycker jag(Kolla avatar t,ex), bästa historian, bästa vapnen, m m.
sen ligger 4:an inte långt efter, helt sjukt grymt spel, grymm grafik, och jävligt läskigt. svårt att jämförna 4:an med nått av dem äldre, men det är jävligt grymmt på sitt sätt.

Räknar redan dagarna till RE5.
Citera
2006-11-28, 21:42
Medlem
1:an och 2:an är mina favoriter. Har precis införskaffat en PS2:a och börjar nöta 4:an Riktigt bra spel än så länge , stör mig dock lite på Ashley men det är kanske en vanesak.
Citera
2006-11-29, 04:30
Medlem
8-bits avatar
Frsta r min favorit. Har traumatiska minnen frn nr jag var runt 14 r och frskte klara det utan minneskort
Citera
2006-11-29, 16:37
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
1:an och 2:an r mina favoriter. Har precis infrskaffat en PS2:a och brjar nta 4:an Riktigt bra spel n s lnge , str mig dock lite p Ashley men det r kanske en vanesak.

Hller fan med om att Ashley skiten r rejlt strande,
det kanske inte knns lika jobbigt nr man spelar om det, men just nu r det ett helvete
Citera
2006-11-30, 23:56
Medlem
Sephirots avatar
Frsta Resident Evil till playstation r helt klart bst av alla i serien! Har minnen frn den tiden nr ngra kompisar spelade det och de va dags fr sista bossen. Tyrant! helt otroligt va det va tufft ! Musiken r s hemsk ocks! ;D
Citera
2006-12-01, 11:44
Medlem
The_SilverWolfs avatar
Jag tycker helt klart att RE2 är det bästa av spelen, men även RE-Zero gillade jag skarpt.

Tyvärr tycker jag att det inte var samma känsla när man spelade RE4. Visst, det är ett jävligt bra spel men det känns inte som Resident Evil. Det ska vara de där jobbiga kontrollerna som till de tidigare spelen för att det ska ge rätta känslan. And to be honest.....I miss the Zombies!!!
Citera
2006-12-01, 11:47
Medlem
Haha, var det någon som såg den där dokumentären som var för ett par dagar sen, om en familj som gick på alla fyra hel tiden?
Edit: Okej, det var någon som gick på 2 ben men "den" gick sådär hackigt..

Dom påminde fan om byborna i resident Evil 4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in