Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-31, 03:26
Medlem
Canarizs avatar
Vilka var Onkel Kånkel?
Fri spekulation sker nedan!
Vilka, vem, var, varför och hur är frågan.

Hörde att sångaren kallade sig för "Lillstrumpa", läste det i tidningen "019" för 7 år sedan eller så när jag väntade på bussen. På bild såg han ut att då vara 43 år, orakad med brillor och full strumpa på halva fejjan.

Hit med länkar o.s.v. som leder till deras avslöjande.

Ungefär som "Philemon Arthur & The Dung", eller hur?
Citera
2007-08-31, 03:40
Medlem
Det spekuleras i att han heter håkan och bor i söderort.
Citera
2007-08-31, 03:42
Medlem
Canarizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
Det spekuleras i att han heter håkan och bor i söderort.

Källa, länk o.s.v. Mer kött på benen.
Citera
2007-08-31, 04:51
Medlem
tyvärr hörsägen
Citera
2007-08-31, 04:54
Medlem
Canarizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagwanderer
tyvärr hörsägen

Tråkigt att höra. Leta upp något PLZzzzzzzzzzz
Citera
2007-08-31, 07:02
Medlem
Rubbes avatar
Är de inte från Kalmar?
Citera
2007-08-31, 07:20
Medlem
Min magkänsla när det gäller Onkel Konkel säger mig att de var/är hemmahärande i Skåne (eller möjligen Halland eller Blekinge). Det var länge sedan jag lyssnade på någon text men jag erinrar mig att åtminstone några texter tyder på lokalkännedom i något av de nyss nämda regionerna.
Citera
2007-08-31, 07:23
Bannlyst
Enligt legenden så föddes herr O. Kånkel i Kalmar och påbörjade sin musikaliska bana genom att starta ett punkband i sagda stad, år 1978. Han flyttade till Stockholm under tidigt åttiotal, där träffade han övriga medlemmar i blivande "Onkel Kånkel and his Kånkelberries". De spelade in några tejper som ligger till grund för mer eller mindre det mesta material som publicerats på senare år. Denna låtskatt går under namnet "Onkel Kånkels sälla toner 1-3".

Vilka som döljer sig bakom pseudonymerna Onkel Kånkel, CP-Sven, Epelepsi-Kurt,
Stomi-Bertil samt Arne Tammer, det får vi nog aldrig veta. Enligt en icke namngiven källa så ska Onkel Kånkels gamla punkband vara de som uppträdde i OK´s ställe runtom i landet under 80-talet, medans det riktiga OK satt hemma och garvade över alla grundlurade slan som gick på låtsaskonserter.

Hultsfredsfestivalen 94 ska dock vara ett undantag, enligt Onkel Kånkel själv. Då ska hela bandet för första gången stått i rampljuset. Sen var det ju incidenten med mongoliden i media och allt blev en cirkus...

Jag tror att det blir mycket svårt att vare sig bekräfta eller dementera enskilda delar, såväl som helheten, i den saga som är Onkel Kånkels musik och liv.

Till sist vill jag bara önska er alla en goder morgon!
Citera
2007-08-31, 07:35
Medlem
Canarizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skymningsglöd
Min magkänsla när det gäller Onkel Konkel säger mig att de var/är hemmahärande i Skåne (eller möjligen Halland eller Blekinge). Det var länge sedan jag lyssnade på någon text men jag erinrar mig att åtminstone några texter tyder på lokalkännedom i något av de nyss nämda regionerna.

Nejdu, Småland, Blekinge eller Halland vill jag hävda med tanke på sångarens röst (som jag vill fortsätta hävda att han kallar sig för lillstrumpa).
Citera
2007-08-31, 07:36
Medlem
Canarizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Enligt legenden så föddes herr O. Kånkel i Kalmar och påbörjade sin musikaliska bana genom att starta ett punkband i sagda stad, år 1978. Han flyttade till Stockholm under tidigt åttiotal, där träffade han övriga medlemmar i blivande "Onkel Kånkel and his Kånkelberries". De spelade in några tejper som ligger till grund för mer eller mindre det mesta material som publicerats på senare år. Denna låtskatt går under namnet "Onkel Kånkels sälla toner 1-3".

Vilka som döljer sig bakom pseudonymerna Onkel Kånkel, CP-Sven, Epelepsi-Kurt,
Stomi-Bertil samt Arne Tammer, det får vi nog aldrig veta. Enligt en icke namngiven källa så ska Onkel Kånkels gamla punkband vara de som uppträdde i OK´s ställe runtom i landet under 80-talet, medans det riktiga OK satt hemma och garvade över alla grundlurade slan som gick på låtsaskonserter.

Hultsfredsfestivalen 94 ska dock vara ett undantag, enligt Onkel Kånkel själv. Då ska hela bandet för första gången stått i rampljuset. Sen var det ju incidenten med mongoliden i media och allt blev en cirkus...

Jag tror att det blir mycket svårt att vare sig bekräfta eller dementera enskilda delar, såväl som helheten, i den saga som är Onkel Kånkels musik och liv.

Till sist vill jag bara önska er alla en goder morgon!

Godmorgon och godnatt för mig. Frågan är hur vi kan ta reda på vilka skojare dessa va. Vilka var dessa "OK" egentligen? Kan man komma i kontakt med dom? Vilket skivbolag gav ut Kånkels skivor o.s.v? Jag vill ha svar FFS! Godnatt slan!
Citera
2007-08-31, 08:27
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canariz
Godmorgon och godnatt för mig. Frågan är hur vi kan ta reda på vilka skojare dessa va. Vilka var dessa "OK" egentligen? Kan man komma i kontakt med dom? Vilket skivbolag gav ut Kånkels skivor o.s.v? Jag vill ha svar FFS! Godnatt slan!

Asch!...jag var ju på konserten 94 i Hultsfred...hade lyssnat på allt utgivet material...Det enda jag minns är en mongoloid o en fet,fet djävla brud som stod framför mig i publiken med världens tåbira....Hela Hultsfred var där o jag minns tåbiran!
Tältgrannarna hade nåt band som var inspirerat av OK,dom blev utslängda från sin replokal konstigt nog...
Ramones minns jag lite oxo...annars är det fan blankt....synd,för alla pratade om Onkel på den festivalen
Tror jag ska in i alkoholtråden nu....
Citera
2007-08-31, 08:32
Bannlyst
Småland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in