Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-29, 20:25
  #1
Bannlyst
Hej, jag har ätit Sobril i över två år nu och ska byta ut Sobrilen till Stesolid, jag får det av läkaren.

Min fråga är om Stesolid hjälper mot panikångest och ångest bättre än Sobril?
Citera
2008-06-29, 20:26
  #2
Medlem
laban af ridderhorskaps avatar
Enligt mina erfarenheter, ja. Sobril är svagt. Stesolid är bättre mot ångest, dock inte bäst.
Citera
2008-06-29, 20:27
  #3
Medlem
chaoswithins avatar
Det beror helt på personen, just Benzos tycker jag är dom som ger störst skillnad i effekt beroende på person.

Men för mig fungerar det bättre.
Citera
2008-06-29, 20:43
  #4
Bannlyst
Tack för era svar. Stesolid har längre halveringstid ju. Man behöver ta de mer sällan säger läkaren.

Då kommer jag antagligen våga och klara av att göra grejer jag inte kunnat tidigare då på grund av panikångest och ångest?
Citera
2008-06-29, 20:47
  #5
Medlem
RandomKnarkares avatar
Det beror ju helt på dosen. Hur många mg Sobril har du käkat, och hur mycket Stesolid kommer du få?
Citera
2008-06-29, 20:58
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomKnarkare
Det beror ju helt på dosen. Hur många mg Sobril har du käkat, och hur mycket Stesolid kommer du få?

Jag äter nu 60 mg Sobril om dygnet fördelat på 4 doser. Jag ska få en motsvarande dos Stesolid, jag minns inte, men jag tror läkaren sade 20 mg fördelat på 2 gånger.
Citera
2008-06-29, 21:00
  #7
Medlem
RandomKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanteraren
Jag äter nu 60 mg Sobril om dygnet fördelat på 4 doser. Jag ska få en motsvarande dos Stesolid, jag minns inte, men jag tror läkaren sade 20 mg fördelat på 2 gånger.

Då tror jag absolut Stesoliden kommer fungera bättre. Och om den nu inte skulle göra det kanske läkaren kan höja dosen litegrann.
Citera
2008-06-29, 21:10
  #8
Medlem
Stesolid är helt klart potentare och bättre än sobril. För min del har sobril ingen effekt om jag inte går upp i doser om 80-100mg. En 10:a stess däremot fungerar skitbra under lång tid.
Citera
2008-06-29, 21:18
  #9
Bannlyst
Tack så mycket för era svar. Det var lugnande att läsa. Själv blir jag påverkad gsnaka "lätt" även om jag inte på något vis vill flumma, utan enbart fungera normalt.

Jag tänker flytta och studera och fortsätta styrketräna. Detta kommer antagligen gå bra ihop med Stesolid då?
Citera
2008-06-29, 21:36
  #10
Medlem
chaoswithins avatar
Mja, Stesolid är ju lite muskelavslappnande, vet ej om Sobril också är det.

Så på så sätt kanske det kan ha en minimal inverkan på träningen (positiv eller negativ låter jag vara osagt).
Citera
2008-06-29, 21:52
  #11
Bannlyst
Sobril är också muskelavslappnande och det fungerar bra att träna på det om man inte befinner sig "på toppen" av Sobrilen då man är som tröttast. Har jag fattat det rätt blir man inte lika trött av Stesolid. Jag undrar om det stämmer.

Har man haft en panikångestattack och ska försöka träna är man så slut i kroppen att man inte orkar med mycket. Således borde det ju gå bättre att träna med Stesolid? Man befinner väl sig inte en en "toppande Sobrildimma" hela tiden som när Sobrilen verkar som mest?
Citera
2008-06-29, 22:09
  #12
Medlem
FreSChans avatar
Be om Xanor istället mycket mycket bra! särskillt mot panikångest!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in