Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-24, 21:13
  #1825
Medlem
Nä det blir ju vara 250mg 4stick x 0.25ml = 1ml =250. Suck måste köpa större pumpar eller bli en nåldyna
Citera
2024-04-24, 21:32
  #1826
Medlem
Jag kommer ju att se ut som en nålarna.
Beställer 1ml pumpar

Tack för hjälpen.
Citera
2024-04-25, 12:10
  #1827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Jag har 0,3ml diabetes pumpar och ska köra sustanon i 12 veckor. Hur mycket blir det jag ska ta per gång on jag tänkte ta två stick i veckan 250mg=500 i veckan?
Har bara använt ampuller förut.

Tack på förhand

Har du bara 0.3 ml-pumpar, din sustanon är 250 mg/ml och du vill åt 500 mg EW - blir du tvungen att sticka 0.285 ml per dag. Om du inte vill göra dubbla stick på en dag då.
Jag hade kört 0.3 ml (75 mg testo) (full spruta) varje dag, för 525 mg EW.
Hade nog stuckit subkutant (i fettet).

Ser du redan beställt nya pumpar. Men tänkte kan vara värt att posta ändå - för denna metod ovanför är faktiskt optimal; ger stabila nivåer som i sin tur minimerar biverkningar.
Citera
2024-04-25, 17:01
  #1828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Har du bara 0.3 ml-pumpar, din sustanon är 250 mg/ml och du vill åt 500 mg EW - blir du tvungen att sticka 0.285 ml per dag. Om du inte vill göra dubbla stick på en dag då.
Jag hade kört 0.3 ml (75 mg testo) (full spruta) varje dag, för 525 mg EW.
Hade nog stuckit subkutant (i fettet).

Ser du redan beställt nya pumpar. Men tänkte kan vara värt att posta ändå - för denna metod ovanför är faktiskt optimal; ger stabila nivåer som i sin tur minimerar biverkningar.

Ok! Du menar att man kan sticka i fettet!??
Aldrig hört det förut.

Ja det låter logistik att få jämnare med stick varje dag och nålen är så tunn att det knappt känns.
Citera
2024-04-25, 20:03
  #1829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoDynga420
Ok! Du menar att man kan sticka i fettet!??
Aldrig hört det förut.

Ja det låter logistik att få jämnare med stick varje dag och nålen är så tunn att det knappt känns.
Ja, du kan sticka i fettvävnaden med olja. Precis som med vattenlösliga injektionsmedel, t ex peptider och HCG.
Olja är känsligare för fettvävnaden kan reagera och bli inflammerad. Du kan få röda bulor. Därför viktigt att hitta en bra testo-olja (tänker på ester också här) din fettvävnad hanterar.
Kan ignorera de knölarna, brukar försvinna efter någon vecka när fettet absorberat upp oljan. Fast de blir rätt ömma och inte direkt snygga.

Hade inte injicerat mer än 0.5 ml i fettet per stick.

Tar längre tid för oljan att tas upp, subkutant, än intramuskulärt.

Sägs subkutana testoinjektioner ska ge minskad aromatisering, så ens östrogen går lägre. Tror inte det är vetenskapligt bevisat dock, utan bara anekdoter av folk som blodprovat.

Om man "tar upp" oljan lika bra som IM-injektioner går det också delade meningar om. Jag har inget utlåtande personligen om detta.

Stor fördel är du inte utvecklar någon ärrvävnad som du får av IM.
Du kan sticka var som helst i princip, så länge det åker in i fettet. Behöver inte sticka i magfettet.

Jag gillar inte subkutant av knölarna, begränsade oljemängden och att det läcker ut en del olja ibland efter injektion. Tycker det är lättare att sticka IM.
Har stuckit subkutant under några cruiser men gillar IM mer.
__________________
Senast redigerad av Talfy 2024-04-25 kl. 20:05.
Citera
2024-04-25, 21:25
  #1830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Ja, du kan sticka i fettvävnaden med olja. Precis som med vattenlösliga injektionsmedel, t ex peptider och HCG.
Olja är känsligare för fettvävnaden kan reagera och bli inflammerad. Du kan få röda bulor. Därför viktigt att hitta en bra testo-olja (tänker på ester också här) din fettvävnad hanterar.
Kan ignorera de knölarna, brukar försvinna efter någon vecka när fettet absorberat upp oljan. Fast de blir rätt ömma och inte direkt snygga.

Hade inte injicerat mer än 0.5 ml i fettet per stick.

Tar längre tid för oljan att tas upp, subkutant, än intramuskulärt.

Sägs subkutana testoinjektioner ska ge minskad aromatisering, så ens östrogen går lägre. Tror inte det är vetenskapligt bevisat dock, utan bara anekdoter av folk som blodprovat.

Om man "tar upp" oljan lika bra som IM-injektioner går det också delade meningar om. Jag har inget utlåtande personligen om detta.

Stor fördel är du inte utvecklar någon ärrvävnad som du får av IM.
Du kan sticka var som helst i princip, så länge det åker in i fettet. Behöver inte sticka i magfettet.

Jag gillar inte subkutant av knölarna, begränsade oljemängden och att det läcker ut en del olja ibland efter injektion. Tycker det är lättare att sticka IM.
Har stuckit subkutant under några cruiser men gillar IM mer.

Låter som jag fortsätter med IM. Minsta nålarna ger ingen ärrbildning. Fast det tar en liten stund att trycka in det mrn har ingen brådska
Tack!
Citera
2024-04-27, 12:39
  #1831
Medlem
Amstaff80s avatar
Hållbarhet efter upptag i nål

Kan man fylla en spruta och ta med sig på resa för att använda 5 dagar senare tex utan att det medför risk eller på annat vis påverkas negativt?

Det kommer ju då ligga i rumstemp och ej i vacuum .

(Enbart testosteron)

Mvh
Citera
2024-04-27, 13:00
  #1832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff80
Kan man fylla en spruta och ta med sig på resa för att använda 5 dagar senare tex utan att det medför risk eller på annat vis påverkas negativt?

Det kommer ju då ligga i rumstemp och ej i vacuum .

(Enbart testosteron)

Mvh
Resa utomlands eller inrikes?

Oavsett så klarar du dig utan pin i 5 dagar.
Citera
2024-04-27, 13:09
  #1833
Medlem
Amstaff80s avatar
Inrikes

Är borta nästan 2v och har delat upp en dosering på 2 nålar och skulle behöva sätta den andra under veckan.
Citera
2024-04-27, 19:43
  #1834
Medlem
Jag har fyllt pumpar under flera år som legat i skåpet X antal dagar utan några problem men frågar du någon annan så är man helt dum i huve.
Citera
2024-04-28, 19:55
  #1835
Medlem
Amstaff80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Jag har fyllt pumpar under flera år som legat i skåpet X antal dagar utan några problem men frågar du någon annan så är man helt dum i huve.
Men varför? Vad är det som kan hända?

Löser oljan upp plasten i sprutan eller är det att det blandas med syre som är problemet?
Citera
2024-04-28, 21:57
  #1836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff80
Men varför? Vad är det som kan hända?

Löser oljan upp plasten i sprutan eller är det att det blandas med syre som är problemet?

Äh jag vet inte, jag personligen har varken blivit sjuk eller fått infektioner. Nya nålar sitter alltid på.

Kört den varianten om jag kört tex 1.5ml från ampuller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback