Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2009-09-13, 18:33
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Ja faktiskt. Jag har själv bekämpat kodein (omvandlas till morfin i levern) och benzo via CT och kan fortfarande inte motstå sötsuget. Är sopren sedan +10 år. Det där handlar bara om disciplin. Sötsuget däremot är något så grundläggande att du inte kan bekämpa det då rörsockermolekylen används som snabbränsle åt cellerna i kroppen, både våra egna och de till mängden mer omfattande prokaryota bakteriecellerna. Anledningen till att pundarna har kassa tänder är allt jävla godis de går och proppar i sig mellan påtändningarna. Sötsuget är starkare än heroinabstinens t.o.m.

Pepperoni stod det på den jag köpte, de där gröna som brukar skickas med ett par stycken på varje kebabtallrik typ?

När du använde dig av "värre än morfinabstinens" så tolkade jag det som att du menade att det var abstinensbesvären som var värre, inte att det var svårare att sluta med.

Men å andra sidan blir det ju lite abstrakt att tala om ett sockerberoende. Menar du bara godis, läsk, kakor och så vidare eller inkluderar du alla snabba kolhydrater, det vill säga frukt och så vidare också? Eller menar du kolhydrater överlag?

När det gäller att hålla sig borta från godis så tror jag inte på att det är svårare än att hålla sig borta från knarket, snarare enklare eftersom att det finns så många andra snabba energikällor och ersättningar man kan använda sig av om man inte har disciplin nog att bara inte köpa skiten. Men att hålla sig helt borta från kolhydrater i sin kost är någonting jag själv inte klarar särskilt länge samtidigt som jag varit ren i några år nu.

Grattis föresten.
Citera
2009-09-13, 19:06
Medlem
Zekiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Finns inga studier som talar för att det är skadligt även vid höga doser. Du kan lugnt dricka 2L zero/light/pepsi max om dagen utan att oroa dig. Det perfekt att ha vid deff.

vet att det är ett gammalt inlägg men måste +1 + några gånger till då det har i princip räddat mig från att förstöra 4 av 5 deffdagar hehe.
Citera
2009-09-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
När du använde dig av "värre än morfinabstinens" så tolkade jag det som att du menade att det var abstinensbesvären som var värre, inte att det var svårare att sluta med.

Men å andra sidan blir det ju lite abstrakt att tala om ett sockerberoende. Menar du bara godis, läsk, kakor och så vidare eller inkluderar du alla snabba kolhydrater, det vill säga frukt och så vidare också? Eller menar du kolhydrater överlag?

När det gäller att hålla sig borta från godis så tror jag inte på att det är svårare än att hålla sig borta från knarket, snarare enklare eftersom att det finns så många andra snabba energikällor och ersättningar man kan använda sig av om man inte har disciplin nog att bara inte köpa skiten. Men att hålla sig helt borta från kolhydrater i sin kost är någonting jag själv inte klarar särskilt länge samtidigt som jag varit ren i några år nu.

Grattis föresten.

Tack, avsåg bara tomma kolhydrater som godis, läsk, kakor etc. Jag började med att äta en chokladkaka varje gång jag kände suget efter kodein. Ingen bra långtidslösning men funkade då. Bättre att vara lite fet än att vara drogberoende och behöva springa runt till olika läkare och köpa recept (man kunde göra det förr i tiden). Pepperoni funkar för att komma ner i vikt dock men det håller ju inte längre än man orkar. Jag kom på att det är bättre att fortsätta vara lite småfet än att riskera att trilla tillbaka i ett drogberoende där jag blir lika otrevlig som förr i tiden.
Citera
2009-09-20, 16:36
Medlem
Jag dricker mycket vatten och är typ aldrig sugen på läsk/godis.

jävligt skönt

håller också på att gå ner i vikt
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här