Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-01, 23:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Offrets namn.

Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
har du namnet på flickan som råkade ut för honom i Bispgården??

Nej tyvärr har jag inget namn på henne.

I filmen om "Ådals-mannen" nämns ett förnamn på flickan i Bispgården, men det tror jag inte var hennes riktiga namn.
Citera
2009-11-01, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abirawin
Ådalsmannen bor i Stockholm nu.

Han är alltså ute från psyket nu? Du har ingen mer information om honom, namn, sysselsättning etc?
Citera
2009-11-01, 23:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Registreringsnumret.

Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Han är alltså ute från psyket nu? Du har ingen mer information om honom, namn, sysselsättning etc?

Jag har iofs registreringsnumret till den bil "Väja-mannen" använde. Det är ett gammalt Y-nummer.
Citera
2010-05-18, 20:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Upsala Nya Tidning tisdagen den 5 maj 1970.

Första sidan.

"Lillemor-fallet:

"Axelväska nytt spår."

"En axelväska och en sminkväska tillhöriga den sedan drygt 13 veckor försvunna Lillemor Thorsson, Strömnäs, har påträffats ett par mil norr om hennes hem.

Platsundersökningen har gett vid handen att Lillemor inte själv har lagt dit sakerna.

Handväskan hittades under Hammaröbron av verkstadsarbetare Bo Åman, Nyland.
- Det var min lilla dotter som först såg väskan, berättar herr Åman. Jag bar henne på axlarna när jag gick hem från travet 1 maj. Därigenom fick hon större synvinkel. Väskan låg på isen under bron."
Citera
2010-07-01, 16:26
Medlem
Rodettos avatar
Gärningsmannen, den sk Ådalsmannen, lever idag på annan ort.
Han är 60 år och är gift. Har barn och barnbarn.
Citera
2010-07-01, 21:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Ådalsmannen" i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodetto

Stort tack för denna mycket intressanta information Rodetto.
Citera
2010-07-02, 08:09
Medlem
Rodettos avatar
Var fanns kroppen?

Nästan exakt ett år efter det att Lillemor Thorsson försvunnit, så greps en 21-årings, den sk "Ådalsmannen", som sedemera skulle dömmas till rättspsykiatrisk vård för dådet.
Gripandet föranleddes av att polisen publicerade en fantombild av den misstänkte gärningsmannen. Bilden kändes igen av en flicka som utsatts för ett våldtäktsförsök i Bollnäs av den efterlyste mannen, hon hade känt igen honom vid en benisnstation och noterat hans bilnummer.
Och mannen kunde då gripas.
Många tvivlade dock på hans erkännande att han skulle dumpat kroppen från Sandöbron. Det faktum att isen låg tjock och att inga spår efter kroppen fanns skapade en viss misstro till gärninsmannens berättelse.
Kroppen återfanns aldrig. Polisen och många andra var övertygad om att 21-åringen hade "råkat" strypa Lillemor i bilen av misstag, men att han sedan ljög om var han hade gömt kroppen. En teori var att gömt kroppen vid ett vägbygge mellan Kramfors och Nyland där han arbetade som dumperförare.
Men som sagt, kroppen återfanns aldrig.
Citera
2010-07-26, 17:02
Medlem
Var håller den dåren hus idag?? Jag känner flickan från Bispgården. Bodde där själv på den tiden och en av mina kompisar och jag åkte med den där dåren en mörk kväll och undkom med nöd och näppe...Han har delvis förstört mitt liv då jag aldrig vågar vara ute ensam när det är mörkt
Senast redigerad av grrevinnan 2010-07-26 kl. 17:12.
Citera
2010-07-29, 09:21
Medlem
Rodettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grrevinnan
Var håller den dåren hus idag?? Jag känner flickan från Bispgården. Bodde där själv på den tiden och en av mina kompisar och jag åkte med den där dåren en mörk kväll och undkom med nöd och näppe...Han har delvis förstört mitt liv då jag aldrig vågar vara ute ensam när det är mörkt

Det är förjävligt rent ut sagt - vad en person kan förstöra för så många andra!

Vad hände i då ni åkte med honom?
Hur menar du att ni undkom? Gjorde ni någon anmälan?

Tror inte att han dömdes för något mer brott efter denna tragiska händelse.
Efter att blivit färdigvårdad, flyttade han söderut.
Obekräftade uppgifter säger att han ska bo i trakterna kring Sthlm.
Citera
2010-07-29, 10:18
Medlem
Vi liftade, han kom från fel håll, vände bilen och sa att vi kunde sitta i den tills det kom någon som skulle åt vårt håll..min kompis var berusad..hon var 14 och jag var 13...jag ville inte kliva in då jag tyckte han betedde sig märkligt..men min kompis hoppade in i denna 2 dörrars amazon och jag ville inte lämna henne så jag satte mig fram...då körde han iväg...och svängde in på en skogsväg..klockan var ca 23.30 så det var kolsvart...där stannade han och skruvade upp radion..min kompis frågade vad han hette...då sa han att om vi någonsin försökte ta reda på vem han var så skulle det gå mycket illa för oss. Då tjatade min berusade kompis om att han skulle sätta sig bak hos henne..det var räddningen, för i samma veva så sa jag att jag måste kissa och sen sprang jag som en jävla dåre genom skogen och ut på vägen där det fanns ETT hus...där sökte jag hjälp
Citera
2010-07-29, 10:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodetto
Namn på killen? Skicka pm om du vill.
Citera
2010-07-29, 13:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Mannen från Väja".

Citat:
Ursprungligen postat av grrevinnan
Vi liftade, han kom från fel håll, vände bilen och sa att vi kunde sitta i den tills det kom någon som skulle åt vårt håll..min kompis var berusad..hon var 14 och jag var 13...jag ville inte kliva in då jag tyckte han betedde sig märkligt..men min kompis hoppade in i denna 2 dörrars amazon och jag ville inte lämna henne så jag satte mig fram...då körde han iväg...och svängde in på en skogsväg..klockan var ca 23.30 så det var kolsvart...där stannade han och skruvade upp radion..min kompis frågade vad han hette...då sa han att om vi någonsin försökte ta reda på vem han var så skulle det gå mycket illa för oss. Då tjatade min berusade kompis om att han skulle sätta sig bak hos henne..det var räddningen, för i samma veva så sa jag att jag måste kissa och sen sprang jag som en jävla dåre genom skogen och ut på vägen där det fanns ETT hus...där sökte jag hjälp

Tack för din intressanta men samtidigt vidriga berättelse om "Ådalsmannen" grrevinnan.

Det var verkligen tur för er båda att han tänkte sätta sig i baksätet hos din kompis samt att du ville uträtta naturbehov samtidigt. Åtminstone vid denna tid var han en mycket farlig person.

Tänk vad en person kan förstöra för så många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in