• 1
  • 2
2024-12-13, 16:33
Medlem
Finns på det flesta matbutiker
Citera
2024-12-19, 15:19
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
När man köper dessa sällanvaror är det viktigt att kolla bäst före datumet, då knappceller kan hålla något år i produkten de ska användas i.
Citera
2024-12-19, 15:37
Medlem
Kolla om ni kan få tag på CR2032L med tillhörande laddare. (Uppladdningsbara versionen av CR2032) Finns på t.ex Aliexpress. Laddas oftast med USB-port.

Då kan du ha ett batteri på laddning och ett i vågen.
Senast redigerad av ernax 2024-12-19 kl. 15:40. Anledning: Citerade något från 2009 :(
Citera
2024-12-19, 17:29
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Jag har också en sådan digital våg, inköpt på Ica (denna: https://handla.ica.se/produkt/1492174). Vågen visar LOW efter bara en månad, och då väger jag inte alls så ofta. Jag väger mjölet och smöret när jag gör béchamelsås, vilket blir kanske 2-4 gånger i månaden. Vågen ligger bara på en hylla, och jag är noga med att inget står på vågen, så det är mycket märkligt att den slukar så mycket batteri.

Jag tar ut batterierna och sätter enbart i dem före användning.

Tror det är något allmän brist på kvalitet hos moderna elektriska prylar att de drar så mycket energi i vilotillstånd.

För övrigt är Dollarstore absolut billigast på sådana här knappbatterier. Men då vill man inte veta under vilka miljö- och arbetsförhållanden som de tillverkats under. Man har fantasi på gott och ont...

LR är dyrare och håller längre men SR duger också.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-12-19 kl. 17:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in