2009-09-13, 18:35
Medlem
mjohan84s avatar
Har problem med skattemyndigheten, de behandlar mig som företagare då jag hade eget företag 2005 men avregistrerade detta i slutet av 2005, dock hade jag inga inkomster, det blev aldrig något av då jag har så mycket att göra på mitt vanliga arbete.

Nåväl nu till problemet, de vägrar ändra om så att jag inte får den där stjärnan på deklarationen, oavsett om företaget är avregistrerat eller ej, kikar man på ratsit finner man helller inga företagsengagemang på mig.

Har ringt 2006 och 2007 och bett dem ändra om detta, INGET har hänt, har fått vänta till december SAMT nolldeklarera företagets inkomster på varje deklaration, detta för att deras hemsida klagar när jag lämnar denna bilaga åt sida. Ringde dem nu senast i våras och frågade om de kunde ta bort detta, hon höll på ett tag och sedan sa hon bara "Det går inte, du kan ju ringa nästa år när du ska deklarera" sedan babblade hon en massa smörja om hur svårt det var att ändra det här...

Någon mer som har råkat ut för det här problemet? måste ju finnas fler som har avregisterat sina firmor sedan länge... Vad beror problemet på? Okunning personal? ska man försöka söka sig högre upp på myndigheten så att det händer något?
Citera
2009-09-13, 23:40
Medlem
Problemet är att du nolldeklarerat dina deklarationer, har du inget att deklarera på företaget och det är avskaffat så ska du inte göra någonting. Skriver du en nolla visar det att du har ett företag och du kommer även nästa år vara företagare. Det du skall göra tidigt nästa år är att du skriver in till skv och beskriver hur det ligger till så kan de ta bort stjärnan, dessutom ska du ge fan i att lämna in någon näringsbilaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in