Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-18, 19:12
Medlem
Jag har skrivit några inlägg förut.. men tänker nu skriva ett till eftersom jag fått ett träningsschema nu.

10 minuter uppvärming (springa/gå på löpband, springmaskin)
bröst/rygg 10x4 15 kg
armar 10x4 20 kg
benpress 10x4 90 kg
rygglyft på boll 15x4
cykelsparkar (tränar mage) 20x4
magmaskin 10x4 5 kg
armar/axlar 10x4 10 kg
Avslutning: ett 10minutersprogram på löpband

Detta ska jag träna 3-4 gånger i veckan. Jag ska även träna estetisk kroppsträning (vilket sammanfattar lite yoga, lite dans, lite pilates osv) 2 och en halvtimme per vecka.

Mat: Frukost, lunch, mellanmål (frukt), middag och samt kanske en kvällsmacka. Och en dag i veckan (fredagar eller lördagar) så får jag belöna mig själv med lite godis eller liknande om jag är sugen på det, hade jag tänkt. Fast jag ska inte äta någon skräpmat (hambugare, strips, pizza osv)

Nu till min fråga. Jag strävar efter att få en vältränad men smal kropp. Just nu väger jag 58 kg och är 161 cm lång och är en tjej på 18 år. Om jag nu gör såhär varje vecka.. efter hur lång tid kommer jag att se resultat?

Tack på förhand! Kram
Citera
2009-09-18, 19:30
Medlem
Går inte att säga, beror på arvsmassa, sömn, psykologiska faktorer etc.
Du får helt enkelt köra på och se, lycka till!
Citera
2009-09-18, 19:32
Medlem
Leavemealones avatar
Haha trodde först du var en kille Först och främst måste du skriva vilka övningar du tar dom vikterna i, bänkar du 15kg och sen bicepscurlar du 20kg eller vad?

Om du med vältränad kropp menar mer muskler måste du öka i vikt för att sedan deffa ner dig (gå ner i mestadels fett) Annars är det bara träna tung styrketräning för att bibehålla din nuvarande muskelmassa och ligga på kaloriunderskott.

Du kommer nog se förändringar ganska fort om du gör så, i början brukar det märkas som mest.

En liten fotnot: Var inte rädd för att träna TUNGT, går du inte upp i vikt kan du omöjligt lägga på dig muskler och även om du skulle gå upp i vikt kommer du inte komma upp i mer än något kilo muskelmassa per år som mest.
Citera
2009-09-18, 19:42
Medlem
mxnissens avatar
Resultat får du fort i form av träningsverk, sen hur snabbt just du ser skillnad, ja de kan inte jag avgöra.
Citera
2009-09-18, 20:00
Medlem
patgarrets avatar
Lägg upp en bild så kan jag tala om exakt hur lång tid det tar...
Citera
2009-09-18, 20:03
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patgarret
Lägg upp en bild så kan jag tala om exakt hur lång tid det tar...
Det blir lättare att avgöra det om personen på bilden är naken eller väldigt lättklädd.
Citera
2009-09-18, 20:05
Medlem
Alladins avatar
Har du planerat att köra med samma vikt varje gång? Tränar man inte för att bli bättre, snyggare, smalare, grövre?
Citera
2009-09-18, 20:08
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mxnissen
Resultat får du fort i form av träningsverk, sen hur snabbt just du ser skillnad, ja de kan inte jag avgöra.

TräningsvÄrk har absolut inget med saken att göra. Det enda du kan säkert säga om träningsvÄrk är att det är ett kvitto, dock berättar kvittot varken vad du köpt, hur mycket det kostade eller om det ens var bra.

Jämförelse#1: du kan få träningsvärk i låren av att springa men springa bygger inga särskilda lårmuskler.

Jämförelse#2: du kan få träningsvärk av squats som är 25% av ROM(range of motion). Detta är varken nyttigt eller bra för muskelutvecklingen.
Citera
2009-09-18, 20:12
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Det blir lättare att avgöra det om personen på bilden är naken eller väldigt lättklädd.
+1
Citera
2009-09-18, 20:38
Medlem
Midnights avatar
När jag började träna märkte jag de första resultaren efter ca en månad, och ca en månad har jag hört från andra också.

Dock, i början ser man de största skillnaderna själv, så om folk i din omgivning inte säger något om hur du förändras tappa inte motivationen då utan skit i det och kör iaf, man ser det tydligare själv så e det.

Lycka till!
Citera
2009-09-18, 20:55
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
När jag började träna märkte jag de första resultaren efter ca en månad, och ca en månad har jag hört från andra också.

Dock, i början ser man de största skillnaderna själv, så om folk i din omgivning inte säger något om hur du förändras tappa inte motivationen då utan skit i det och kör iaf, man ser det tydligare själv så e det.

Lycka till!

1 månad är väll att ta i lite ;p?
Citera
2009-09-18, 21:28
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
1 månad är väll att ta i lite ;p?

Jag såg förändringar på en månad, men visst det är ju inga underverk vi snackar om på den tiden utan det handlar snarare mer om att musklerna såg lite mer spända ut, nån millimiter större sådär Men sånt ser man på sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in