2009-09-19, 14:40
Medlem
wAkE-uPs avatar
Hejsan,
Har på det senaste ca. 3 månaderna gått upp drastiskt i vikt (från 95-116kg)
Har aldrig haft ett allvarligt viktproblem som nu! Är inte så duktig inom området och undrade om detta räcker för att gå ner i vikt?

Citat:
Ursprungligen postat av wAkE-uP
START: Måndag 21 September 2009
JAG
-196cm
-116kg
-22 år

Tisdag: Träning,Gym (90 min.)

Onsdag: Gå rundan(Powerwalk)(ca. 60Min.)

Fredag: Gå rundan(Powerwalk)(ca. 60Min.) alt. Spring spåret (ca. 40Min.)

Söndag: Spirng spåret (ca. 40Min.)

Diet:
EJ ACCEPTABELT!
-Läsk (Zero läsk 1 gång/v)
-Skräpmat(McDonalds, pizza, kebab, Subway etc. MAX. 1gång/månad)
Godis
Choklad
Kakor
1500-2000 kcal per/dag(Träningsdagar)
700-1000 kcal per/dag(Vilodagar)

Ge gärna tips, om vad jag ska ändra osv.

Väldigt tacksam för svar
Senast redigerad av wAkE-uP 2009-09-19 kl. 14:42.
Citera
2009-09-19, 14:42
Medlem
BePositives avatar
Flyttade tråden...

Journaler -> Träning

/MOD
Citera
2009-09-19, 14:43
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Hejsan,
Har på det senaste ca. 3 månaderna gått upp drastiskt i vikt (från 95-116kg)
Har aldrig haft ett allvarligt viktproblem som nu! Är inte så duktig inom omdrådet och undrade om detta räcker för att gå ner i vikt?

Ge gärna tips, om vad jag ska ändra osv.

Väldigt tacksam för svar

Du behöver ju ligga på ett energiunderskott för att gå ner i fettvikt. Du skriver att du ska träna på gym i 90 minuter 1 gång i veckan? Jag tycker att du istället ska gå igenom hela kroppen på 2 pass i veckan (60 minuters). Lycka till.
Citera
2009-09-19, 14:52
Medlem
Dreass avatar
Pizza hjälpte mig under deffen att fixa fettnivån bra. Inga problem att äta pizza sålänge du får i dig nog av allt och ligger på ett kcalunderskott. Varför inte zero? Innehåller ju inga kcal.

Vad fan ska du göra för någon svält? Med din kropp så ligger du lätt på 2500kcal under en vilodag!
Citera
2009-09-19, 15:01
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Du behöver ju ligga på ett energiunderskott för att gå ner i fettvikt. Du skriver att du ska träna på gym i 90 minuter 1 gång i veckan? Jag tycker att du istället ska gå igenom hela kroppen på 2 pass i veckan (60 minuters). Lycka till.
Skulle gärna vilja gå 2 pass i veckan, men kan inte, skolan tar upp väldigt mycket tid, har tyvär bara tid på tisdagen för gymet.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Pizza hjälpte mig under deffen att fixa fettnivån bra. Inga problem att äta pizza sålänge du får i dig nog av allt och ligger på ett kcalunderskott. Varför inte zero? Innehåller ju inga kcal.

Vad fan ska du göra för någon svält? Med din kropp så ligger du lätt på 2500kcal under en vilodag!
Japp, räknade ut att under en vilodag så gör sig kroppen(min) av med ca. 2650 kcal. Hur mycket kcal per dag skulle du rekommendera under en vilodag?
Angånde Zero grejen är att jag är inte så förtjust i den gillar inte sötningsmedlet också.
Senast redigerad av wAkE-uP 2009-09-19 kl. 15:03.
Citera
2009-09-19, 15:03
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Japp, räknade ut att under en vilodag så gör sig kroppen(min) av med ca. 2650 kcal. Hur mycket kcal per dag skulle du rekommendera under en vilodag?
Angånde Zero grejen är att jag är inte så förtjust i den gillar inte sötningsmedlet också.
Ja, säg 1-1200kcals underskott per dag då, det ger dig en viktnedgång på lite över 1kg i veckan, det räcker väl?
Citera
2009-09-19, 15:06
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Ja, säg 1-1200kcals underskott per dag då, det ger dig en viktnedgång på lite över 1kg i veckan, det räcker väl?
Ska det vara lika mycket underskott under träningsdagar? Eller hur ska jag veta, hur mycket kcal jag förbränner när jag tränar?
Citera
2009-09-19, 15:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ska det vara lika mycket underskott under träningsdagar? Eller hur ska jag veta, hur mycket kcal jag förbränner när jag tränar?
Det är väl bara att lägga på 500kcal de dagarna du tränar. Men kolla lite extra på vad du gör om dagarna. Du rör dig säkerligen mer än genom bara träning?

Jag vet inte hur du ska göra med de olika dagarna, det är en smaksak, jag skulle ligga stabilt på 1000kcal underskott per dag. Men hör vad andra säger.

edit: Bästa guiden någonsin http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Citera
2009-09-19, 15:12
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Det är väl bara att lägga på 500kcal de dagarna du tränar. Men kolla lite extra på vad du gör om dagarna. Du rör dig säkerligen mer än genom bara träning?

Jag vet inte hur du ska göra med de olika dagarna, det är en smaksak, jag skulle ligga stabilt på 1000kcal underskott per dag. Men hör vad andra säger.

edit: Bästa guiden någonsin http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Jaha, självklart rör jag mig utöver träningen(socialt liv, skola osv.)
tar och kollar upp guiden tack så mkt för alla svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in