2009-09-20, 17:58
Medlem
Tapthiss avatar
Jo nu r de s att jag funderat lnge p att ka med silja bten till Ryssland (St p) tror jag de va. Men nu till frgan, r de enbart pass man behver med sig?
Citera
2009-09-20, 18:06
Medlem
Awesomes avatar
Fr att resa till ryssland s behver du visum. Ls mer p http://www.swedenabroad.com/Page____37642.aspx
Citera
2009-09-20, 18:24
Medlem
Dr.Dres avatar
Snuset! Det sljs inte i Ryssland!
Citera
2009-09-20, 18:27
Medlem
Clavins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre

Snuset! Det sljs inte i Ryssland!

Visst gr det, men inte p de vanliga stllen man skulle kpa frn i Sverige direkt.
Citera
2009-09-20, 18:49
Medlem
jokers avatar
Vissa kryssningar r undantagna frn visumkravet. Kolla detta med rederiet/researrangren, inte med genierna p Flashback.

OT: Snus r lagligt i Ryssland och sljs ibland i ett ftal butker. Men skrast att ta med om man nyttjar snt.
/Joker

Flyttar trden till Resor-Europa
/Mod (Joker)
Citera
2009-09-20, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tapthis
Jo nu r de s att jag funderat lnge p att ka med silja bten till Ryssland (St p) tror jag de va. Men nu till frgan, r de enbart pass man behver med sig?

Visum r de vldigt strikta med. Sen nr du kommer fram, mste du inom tre dagar beska snuten fr att f godknnande att vistas i landet. annars kan problem vnta om du inte vet vem du skall muta.
Citera
2009-09-20, 19:12
Medlem
Kupsans avatar
Silja ker inte till S:t Petersburg. Om du har bokat resa med Silja till Ryssland s r det Stockholm-Helsingfors sen Helsingfors-S:t Petersburg med tg.
Citera
2009-09-21, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Visum r de vldigt strikta med. Sen nr du kommer fram, mste du inom tre dagar beska snuten fr att f godknnande att vistas i landet. annars kan problem vnta om du inte vet vem du skall muta.

Kan du bertta lite mer om din erfarenhet gllande godknnandet? Det lter helt frmmande fr mig. Vet att det kan vara lite omstndligt att skaffa visum men nr man vl har ftt det s har det inte varit ngra som helst problem fr mig.
Citera
2009-09-21, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Docent_Obiwan
Kan du bertta lite mer om din erfarenhet gllande godknnandet? Det lter helt frmmande fr mig. Vet att det kan vara lite omstndligt att skaffa visum men nr man vl har ftt det s har det inte varit ngra som helst problem fr mig.

Ja det finns lite olika visum beroende p ditt ndaml med resan. Som turst finns det tursitvisum som du pejar fr. Nr du r p plats s bege dig till snuten fr registrering. Din resebyr kanske skter detta t dig, fr det vore nog bst. de r s jvla byrkratiska och ibland korrupta snutarna. Men sjlva registreringen brukar g fort efter en jvla massa papper. Du behver inte oroa dig, fr det brukar g smidigt till
Citera
2009-09-21, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Ja det finns lite olika visum beroende p ditt ndaml med resan. Som turst finns det tursitvisum som du pejar fr. Nr du r p plats s bege dig till snuten fr registrering. Din resebyr kanske skter detta t dig, fr det vore nog bst. de r s jvla byrkratiska och ibland korrupta snutarna. Men sjlva registreringen brukar g fort efter en jvla massa papper. Du behver inte oroa dig, fr det brukar g smidigt till

Jaha! D fr tala med konsulatet innan jag ker nsta gng d. Jag har varit i Ryssland ett par gnger och jag har aldrig behvt beska polisen. Sen s har jag ett rent register.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1007715

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in