• 1
  • 2
2009-09-21, 12:03
Medlem
kaxen82s avatar
Citat:
Men jag ska bara ha socbidrag en månad till? och om jag inte behöver visa nått kontoutdrag denna månad. Då kan dom väl inte se?

Så om de begär kontoutdrag ångrar du dig helt plötsligt och skiter i att söka bidrag?
Citera
2009-09-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxen82
Så om de begär kontoutdrag ångrar du dig helt plötsligt och skiter i att söka bidrag?

Ja då säger jag att jag inte har bankdosa med mig och får återkomma?
Citera
2009-09-21, 12:43
Medlem
Rotkappchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evelius
Men jag ska bara ha socbidrag en månad till? Jag ska nämligen börja jobba nu så. Och om jag inte behöver visa nått kontoutdrag denna månad. Då kan dom väl inte se? eftersom jag aldrig kommer ha med dom att göra efter denna månad? Och dom brukar inte fråga efter kontoutdrag nu längre. Dom brukar säga (aa du kan väl ta med det nästa gång)...

Det är bara att tuta och köra. Lämna in din ansökan. Ber de om ett kontoutdrag innan de behandlar din ansökan så struntar du bara i det, låter det rinna ut i sanden, skit i att svara när de ringer.
De kommer vänta ett tag och sedan antingen bevilja dig i alla fall, eller ge dig avslag (mest troligen det sista).
Vill de inte ha kontoutdrag (i mitt fall har de endast velat ha det första gången man söker, efter det har de inte brytt sig) så är det ju lugnt.
Och de kommer inte se det genom skatteverket senare om du inte längre är aktuell då (det är inte omöjligt att de vill se deklarationen när den kommer om man fortfarande är aktuell dock).
Citera
2009-09-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotkappchen
Det är bara att tuta och köra. Lämna in din ansökan. Ber de om ett kontoutdrag innan de behandlar din ansökan så struntar du bara i det, låter det rinna ut i sanden, skit i att svara när de ringer.
De kommer vänta ett tag och sedan antingen bevilja dig i alla fall, eller ge dig avslag (mest troligen det sista).
Vill de inte ha kontoutdrag (i mitt fall har de endast velat ha det första gången man söker, efter det har de inte brytt sig) så är det ju lugnt.
Och de kommer inte se det genom skatteverket senare om du inte längre är aktuell då (det är inte omöjligt att de vill se deklarationen när den kommer om man fortfarande är aktuell dock).

Tack, antar att de va svaret jag sökte efter!
Ja jo dom har inte frågat mig efter det, om dom göre spelar jag bara dum och säger att jag får återkomma.
Citera
2009-09-24, 15:26
Medlem
failures avatar
Om de upptäcker det så blir du återbetalningsskyldig och ev anmäld för bedrägeri/bidragsfusk.
Citera
2009-09-24, 15:28
Bannlyst
http://www.aklagare.se/upload/Dokume...dragsbrott.pdf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem