Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-22, 13:01
  #1
Medlem
Hummlers avatar
Hej

Nu är det såhär att jag inte får igång min datorskärm där hemma. Det funkade fint för ett par dagar sedan men nu får jag no signal hela tiden, tror jag vet vad felet är men vet inte hur jag ska fixa det. Det är såhär att när jag ska koppla datorn till TVn så får jag byta så att kabeln till TVn går in där skärm kabeln ska vara. Häromdagen så tröttnade jag på detta och mixa lite med Nvidias sån skärmgrej, vet inte vad den heter riktigt haha, så att jag kunde växla mellan tvn och skärmen eller förlänga bilden så att jag slipper sitta och byta sladdar hela tiden. Iallafall så tror jag att jag råka klicka så att TV skärmen blev preliminär eller vafan det heter och nu kan jag inte ändra tillbaka. Skärmen fungerar om jag trycker på F8 och väljer VGA läge eller felsäkert läge men där kommer jag inte in på Nvidias sån grej igen. Ändrar jag upplösning så får jag no signal igen. Det händer likadant på TVn som skärmen.

Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Tack på förhand =D
Citera
2009-09-22, 14:14
  #2
Medlem
Du kan alltså komma in i felsäkert läge? I så fall kör en systemåterställning eller ta bort dina drivrutiner för grafikkortet och sedan installera dem igen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback