• 1
  • 2
2009-09-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Beställde nyss...
Kikade in på Adlibris o var klar att beställa (Don Rosa nr 9), men de föreslog bara att jag kunde hämta ut det på ett ställe norr om stan, tidigare har jag kunnat hämtat ut det på den lokala Statoil-macken. Men inte nu tydligen...

Beställde från bokus istället!

Din lokala mack har väl slutat vara DHL-ombud och det närmaste ombudet är nu stället norr om stan, inget konstigt. Välj att få paketet skickat med vanliga post istället.

TS: Det där har hänt mig någon gång med, jag mailade och berättade som det var och några dagar senare fick jag ett paket med den bok som saknades.
Enkelt och bra, sluta oroa dig.
Citera
2009-09-24, 15:27
Medlem
Wie bitte?s avatar
Jäkla gnäll. Kontakta kundtjänst till att börja med. I 9 fall av 10 så är de tillmötesgående.

Sen kan du starta en tråd om saken på Flashback om de vägrar skicka din bok kostnadsfritt.
Citera
2009-09-24, 20:37
Medlem
OK, saken löst - verkar det som.
Fick svar på mailen att deras leverantör troligen missat i packningen.
En ny på väg enligt Adlibris. Hoppas det...

Lite klantigt är det allt ändå att missa en bok när man packar...? Känns väl som det första att kolla:
5 fakturerade böcker = 5 böcker i paketet.
Men, men....någon hade väl en dålig dag på jobbet.
Citera
2009-09-27, 05:57
Medlem
Aristotélēss avatar
Haha bluffleverans, jävla tokskalle. Det är alldeles uppenbart en komplott
mot dig för att öka profiten med några kronor. Upprörande!
Citera
2009-09-27, 12:02
Medlem
appe-s avatar
nu måste jag fråga TS, har dina föräldrar uppfostrat dig med uppfattningen att ett företag är en felfri maskin som alltid gör rätt för sig?

när du beställde fick du väl ändå en orderbekräftelse till din mail? det är just därför sådana används.

papperskorgen.
Citera
2009-09-27, 13:48
Medlem
Gidellas avatar
Adlibris brukar vara väldigt hjälpsamma när problem uppstår och jag beställer regelbundet från dem. Ofta beställer jag hellre från dem än Bokus pga just detta.
Citera
2009-11-07, 21:52
Medlem
Har bara bra intryck utav just Adlibris. Beställt massor därifrån, oftast 4-5 böcker på gång. Bara en gång har det strulat. Då tog det två-tre veckor och jag hade fortfarande inte fått något paket. Hade betalat i förskott så mailade deras kundtjänst men tänkte precis som du att dom inte skulle tro på att paketet kommit bort och bara skicka ett nytt. Men fick till svar att dom skulle skicka på nytt!

Tog tre dagar, så låg ett paket i lådan... Efter ytterliggare några dagar kom den ursprungliga försändelsen också! Hade ingen nytta av dubbla böcker så skickade tillbaka den ena...
Citera
2009-12-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
OK, saken löst - verkar det som.
Fick svar på mailen att deras leverantör troligen missat i packningen.
En ny på väg enligt Adlibris. Hoppas det...

Lite klantigt är det allt ändå att missa en bok när man packar...? Känns väl som det första att kolla:
5 fakturerade böcker = 5 böcker i paketet.
Men, men....någon hade väl en dålig dag på jobbet.

men, du är ju helt manisk.

sluta älta det, idiot! alla gör fel ibland. det är extremt okonstigt och icke-svårt att förstå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in