2009-09-27, 11:25
Medlem
hurtbulles avatar
Frågan är om man har högre testosteronhalt när man är kåt, och om det i såna fall skulle leda till att man bygger muskler bättre? Ska man kanske i såna fall se till att gå runt och vara riktigt horny t ex efter ett träningspass och skita i att ligga eller onanera för att det skulle ge en större proteinsyntes? Jag överlåter frågan till er, kära fb- användare, för det är en ganska intressant funderare tycker jag
Citera
2009-09-27, 11:27
Medlem
Det blir i alla fall ingen märkbar skillnad om än någon.
Citera
2009-09-27, 11:29
Medlem
Ser inte varför det skulle vara en ökad testosteronhalt..
Citera
2009-09-27, 15:01
Medlem
KloBengans avatar
Detta har väl varit uppe förr. Har för mig att man får ökade nivåer temporärt, men att det sedan skulle normaliseras efter ca 7 dagar? Kan ha fel dock.
Citera
2009-09-27, 15:31
Medlem
Samus-Arans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Detta har väl varit uppe förr. Har för mig att man får ökade nivåer temporärt, men att det sedan skulle normaliseras efter ca 7 dagar? Kan ha fel dock.

Skulle det öka i 7 dagar när man är kåt?
Citera
2009-09-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samus-Aran
Skulle det öka i 7 dagar när man är kåt?

Avhållsamhet under 7 dagar ökar testosteronnivåerna. Jag tror inte att det ger någon märkbar skillnad.
Citera
2009-09-27, 15:59
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle Lucas
Avhållsamhet under 7 dagar ökar testosteronnivåerna. Jag tror inte att det ger någon märkbar skillnad.

På den sista dagen, ja. Alltså inte under de första sex dagarna, eller de efterföljande dagarna. Värdelöst i praktiken.

Citat:
The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline

J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40. A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12659241
Citera
2009-09-27, 17:59
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurtbulle
Frågan är om man har högre testosteronhalt när man är kåt, och om det i såna fall skulle leda till att man bygger muskler bättre? Ska man kanske i såna fall se till att gå runt och vara riktigt horny t ex efter ett träningspass och skita i att ligga eller onanera för att det skulle ge en större proteinsyntes? Jag överlåter frågan till er, kära fb- användare, för det är en ganska intressant funderare tycker jag

Skulle inte vara värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in