Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-02, 13:05
Bannlyst
Hade behövt veta vilket program som är bäst för detta. Anledningen är att jag ska försöka broadcasta alla mina tv kanaler från mitt hem till en polare över nätet. Sakerna jag har är följande. En server som ska stå på hela tiden, tv kort i den såklart. Kopplat in den i antennuttaget. Har en bra lina som borde kunna hålla uppe videostream till honom.

Så vilket program skulle ni rekomendera?
Kom gärna med fler förslag hur jag skulle gå tillväga. Alltså broadcasta mitt antennuttag på nätet på något smart sätt
Citera
2009-10-02, 17:08
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3ktar
Hade behövt veta vilket program som är bäst för detta. Anledningen är att jag ska försöka broadcasta alla mina tv kanaler från mitt hem till en polare över nätet. Sakerna jag har är följande. En server som ska stå på hela tiden, tv kort i den såklart. Kopplat in den i antennuttaget. Har en bra lina som borde kunna hålla uppe videostream till honom.

Så vilket program skulle ni rekomendera?
Kom gärna med fler förslag hur jag skulle gå tillväga. Alltså broadcasta mitt antennuttag på nätet på något smart sätt

Kanske skulle fungera med något fjärrstyrnings program. Kvallen skulle väll inte bli så bra bara.
Citera
2009-10-02, 19:31
Medlem
Varför göra så? Kvaliteten blir ju avsevärt mycket sämre och bilden kommer hacka något fruktansvärt

Med VLC så kan du från ditt TV kort streama till din väns VLC, du måste förstås öppna portarna i routern (om du har en sådan)

Allt är väldigt enkelt och borde inte ta mer än ett par minuter att sätta upp för både dig och kompis

Om det är dom svenska kanalerna m.m som du tänker streama så skulle jag gärna vilja "delta", PMa mig mer ang detta (forum reglerna...) så hjälper jag gärna till med att sätta upp servern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in