Citat:
Ursprungligen postat av
MobbadeJessica
Vi var ju inte med så det är ju svårt att veta hur det gick . Och man är ju oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Exakt.
Min syn på pedofiler och våldttäktsmän hör förvisso inte till tråden men är det något jag avskyr så är det just såna avskum. MEN det förändrar inte min syn på oskyldigt utpekade.
Att skyldiga frias emellanåt är för jävligt för offer och anhöriga men den skykdige kan ju dömas senare. Men en oskyldig som pekad ut som skyldig eller som döms på felaktiga grunder kan aldrig ersättas.
Blir du utpekad som pedofil löper du ständigt risk att råka illa ut på ett helt annat sätt än om du pekas ut som mördare, knarklangare etc.
Peddon står längst ned på samhällsstegen med all rätt och därför ska man inte vara så snabb att slänga sig med uttryck som "jävla peddo" till folk eller peka ut dem utan att ha mycket på fötterna.
Vi vet av erfarenhet att barn lprecis som vuxna juger, minns fel, påverkar varandra osv så vi kan inte utgå ifrån att de talar sanning per automatik när de pekar ut folk med diffusa anklagelser.