Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Med Thailand insinuerar du att han är pedofil? .

Frikänd eller inte, håller man på och pillar på 11-åringar så är man definitivt pedofil.

Sätter mina pengar på att han flyttat till Thailand, jag också. Rena paradiset för gamla kåta gubbar.
Citera
2022-03-25, 18:57
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Med Thailand insinuerar du att han är pedofil? Han blev frikänd. Hur länge ska idioter fortsätta peka ut honom som pedofil?

Hur hade du mått om folk pekat ut dig som pedofil?

Jag har inget till övers för pedofiler (jag har hängt ut ett as till pedofil som VAR skyldig och som dömdes till ett skämtstraff) men oskyldiga ska fanimig inte hängas ut eller förföljas efter domslut.

Så det var bara hittepå det där med att han skulle ha sagt något om ett gasutsläpp och med munskydd bett barnen klä av sig så han fick känna på dem?

Som för Timell som inte heller dömdes för badtunnencidenten.
Citera
2022-03-25, 19:00
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max111
Frikänd eller inte, håller man på och pillar på 11-åringar så är man definitivt pedofil.

Sätter mina pengar på att han flyttat till Thailand, jag också. Rena paradiset för gamla kåta gubbar.
Han är frikänd och bör betraktas som oskyldig till motsatsen är bevisad. Karln är skriven i Sverige.

Du som är så säker på din sak angående hans skuld borde se danska filmen Jakten med Mads Mikkelsen. Ta dig sen en funderare på hur man ska behandla oskyldigt utpekade personer som blivit frikända. En dag blir du eller någon närstående utpekad och då är det plötsligt inte lika roligt längre.
Citera
2022-03-25, 19:04
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Så det var bara hittepå det där med att han skulle ha sagt något om ett gasutsläpp och med munskydd bett barnen klä av sig så han fick känna på dem?

Som för Timell som inte heller dömdes för badtunnencidenten.
Utan bevis ska ingen dömas för något brott alls.

En person som påstås likna en gm ska förstås inte hängas ut som gm utan bevis. Börjar vi göra så så fallersr hela rättssystemet. "Sorry men du är jävligt lik Josef Fritzl så vi lynchar dig. Är det ok med dig pedofiläckel?"
"Jaha, det var inte Josef Fritzl, det var en oskyldig, men så synd. Bättre lycka nästa gång. Lite spill får vi räkna med".
Citera
2022-03-25, 19:49
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Utan bevis ska ingen dömas för något brott alls.

En person som påstås likna en gm ska förstås inte hängas ut som gm utan bevis. Börjar vi göra så så fallersr hela rättssystemet. "Sorry men du är jävligt lik Josef Fritzl så vi lynchar dig. Är det ok med dig pedofiläckel?"
"Jaha, det var inte Josef Fritzl, det var en oskyldig, men så synd. Bättre lycka nästa gång. Lite spill får vi räkna med".

Vi var ju inte med så det är ju svårt att veta hur det gick . Och man är ju oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Citera
2022-03-25, 20:10
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Vi var ju inte med så det är ju svårt att veta hur det gick . Och man är ju oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Exakt.

Min syn på pedofiler och våldttäktsmän hör förvisso inte till tråden men är det något jag avskyr så är det just såna avskum. MEN det förändrar inte min syn på oskyldigt utpekade.

Att skyldiga frias emellanåt är för jävligt för offer och anhöriga men den skykdige kan ju dömas senare. Men en oskyldig som pekad ut som skyldig eller som döms på felaktiga grunder kan aldrig ersättas.

Blir du utpekad som pedofil löper du ständigt risk att råka illa ut på ett helt annat sätt än om du pekas ut som mördare, knarklangare etc.

Peddon står längst ned på samhällsstegen med all rätt och därför ska man inte vara så snabb att slänga sig med uttryck som "jävla peddo" till folk eller peka ut dem utan att ha mycket på fötterna.

Vi vet av erfarenhet att barn lprecis som vuxna juger, minns fel, påverkar varandra osv så vi kan inte utgå ifrån att de talar sanning per automatik när de pekar ut folk med diffusa anklagelser.
Citera
2022-03-26, 09:11
Medlem
[quote=Cineasten|79645010]Han är frikänd och bör betraktas som oskyldig till motsatsen är bevisad. Karln är skriven i Sverige.
/QUOTE]

Att han är skriven i Sverige betyder inget, han har bostad i Sverige och vill väl behålla pensionen och sjukvården oavsett var han befinner sig på vinterhalvåret.

Att han blev frikänd betyder inte att han är oskyldig, bara att det inte fanns bevis nog för att fälla honom.

Om han hade gått fram till min dotter och börjat prata om gasutsläpp och försökt ta på henne, hade jag dödat karln.
Citera
2022-03-26, 10:44
Medlem
Cineastens avatar
[quote=Max111|79650503]
Citat:
Han är frikänd och bör betraktas som oskyldig till motsatsen är bevisad. Karln är skriven i Sverige.
/QUOTE]

Att han är skriven i Sverige betyder inget, han har bostad i Sverige och vill väl behålla pensionen och sjukvården oavsett var han befinner sig på vinterhalvåret.

Att han blev frikänd betyder inte att han är oskyldig, bara att det inte fanns bevis nog för att fälla honom.

Om han hade gått fram till min dotter och börjat prata om gasutsläpp och försökt ta på henne, hade jag dödat karln.
Är man frikänd ska man betraktas som oskyldig. Hur ska vi annars se på dem? Betrakta alla som skyldiga så fort de pekas ut för något? Lyncha alla utan rättegång?

Vad händer den gången du gjort dig ovän med någon (kanske frun, flickvännen etc) och denne bestämmer sig för att peka ut dig för att vara pedofil?
Citera
2022-03-27, 15:41
Medlem
[quote=Cineasten|79651428]
Citat:
Är man frikänd ska man betraktas som oskyldig. Hur ska vi annars se på dem? Betrakta alla som skyldiga så fort de pekas ut för något? Lyncha alla utan rättegång?

Vad händer den gången du gjort dig ovän med någon (kanske frun, flickvännen etc) och denne bestämmer sig för att peka ut dig för att vara pedofil?

Nu gäller det inte Tomas Hellberg, som tråden handlar om. Det var inget engångstillfälle utan nåt han hållit på med i flera år, och med för honom okända barn. Inga "ovänner" inblandade.
Citera
2022-03-27, 16:02
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Nu gäller det inte Tomas Hellberg, som tråden handlar om. Det var inget engångstillfälle utan nåt han hållit på med i flera år, och med för honom okända barn. Inga "ovänner" inblandade.
Var hittar du info om det? Jag har inte sett några påståenden om att han ska ha hållit på i flera år.
Citera
2022-03-27, 22:27
Medlem
Citat:
Var hittar du info om det? Jag har inte sett några påståenden om att han ska ha hållit på i flera år.

1) Sexuellt ofredande den 14 maj 2002 i Roslags Bro. Målsägaren då 11 år
gammal.

2) Sexuellt ofredande samt misshandel den 19 maj 2001 i Harka.
Målsägarna då 10 respektive 9 år gamla.

3) Sexuellt ofredande den 6 augusti 2000 i Åkersberga. Målsägaren då 11
år gammal.

"Rederietpedofilen, Thomas Hellberg, står nu anklagad för flera fall av
sexuellt ofredande samt ett fall av misshandel på småflickor. Utrustad
med en blomspruta och ett munskydd har han besökt ett flertal badplatser
i Stockholmstrakten och förgripit sig på småflickor genom att lura dem
att de utsatts för giftigt badvatten.

Fem flickor offer
Hellberg har förgript sig på totalt fem flickor, födda 1989-1992, och nu
har det visat sig att dessa inte är de första att råka illa ut.
Thomas Hellberg misstänktes redan 1978 för övergrepp på två flickor i
elvaårsåldern.

Fler offer i Hellbergs spår
Hellberg skall 1978 ha förgripit sig på två flickor i en lägenhet på
Östermalm i Stockholm. Tyvärr lades ärendet ned i brist på bevis.
Enligt åklagare Ewa Tvengström är det inte osannolikt att Hellberg
förgripit sig på ytterligare småflickor.
"
Citera
2022-03-28, 17:58
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Sexuellt ofredande den 14 maj 2002 i Roslags Bro. Målsägaren då 11 år
gammal.

2) Sexuellt ofredande samt misshandel den 19 maj 2001 i Harka.
Målsägarna då 10 respektive 9 år gamla.

3) Sexuellt ofredande den 6 augusti 2000 i Åkersberga. Målsägaren då 11
år gammal.

"Rederietpedofilen, Thomas Hellberg, står nu anklagad för flera fall av
sexuellt ofredande samt ett fall av misshandel på småflickor. Utrustad
med en blomspruta och ett munskydd har han besökt ett flertal badplatser
i Stockholmstrakten och förgripit sig på småflickor genom att lura dem
att de utsatts för giftigt badvatten.

Fem flickor offer
Hellberg har förgript sig på totalt fem flickor, födda 1989-1992, och nu
har det visat sig att dessa inte är de första att råka illa ut.
Thomas Hellberg misstänktes redan 1978 för övergrepp på två flickor i
elvaårsåldern.

Fler offer i Hellbergs spår
Hellberg skall 1978 ha förgripit sig på två flickor i en lägenhet på
Östermalm i Stockholm. Tyvärr lades ärendet ned i brist på bevis.
Enligt åklagare Ewa Tvengström är det inte osannolikt att Hellberg
förgripit sig på ytterligare småflickor.
"
Är han skyldig är det såklart för jävligt men utan bevis kan vi inte döma folk oavsett vad de än pekats ut för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in