Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-14, 09:26
  #193
Bannlyst
Brukade hälsa när jag åkte buss tidigare, men då jag aldrig fick nått svar så skiter jag numera i det. Dock samma sak med alla andra människor så jag kanske inte är speciellt omtyckt
Citera
2010-04-14, 10:28
  #194
Medlem
Loyals avatar
Hälsar alltid utan undantag. Jag retar ihjäl mig på blattar och bonnläppar som bara arrogant går förbi och inte har hyfs för fem öre. Tyvärr så är det vanligt att folk inte gör det, tycker att folk blivit mer otrevliga och ohyfsade.
I England tackar man också när man går av då man alltid går av där framme.
Citera
2010-04-14, 13:39
  #195
Medlem
Disco-Mannens avatar
Jag brukar hälsa på busschauffören, men ibland så får man inget gensvar på grund av att chauffören lyssnar på albansk etnopop
Citera
2010-04-14, 13:52
  #196
Medlem
Får jag ögonkontakt med chauffören när jag kliver på hälsar jag, annars inte.
Citera
2010-04-14, 13:57
  #197
Medlem
operasingers avatar
Jag sa "god morgon" till busschauffören en gång, då när jag väl satt mig på min plats hörde jag hur folk längre bak i bussen pratade och sa "god morgon" följt utav ett skratt..

Jag var väl löjlig som hälsade god morgon så nu för tiden brukar det oftast bli ett snabbt "hej".
Citera
2010-04-14, 14:41
  #198
Medlem
Jag brukar alltid hälsa. Säger även hej då när jag går av bussen. Men om jag går av på mitten brukar jag inte skrika tvärs över.
Citera
2010-04-14, 15:03
  #199
Medlem
Ahmedssons avatar
En gång när jag bara sket i det så sa hon "Hej på dig med!" efter det har jag alltid gjort det även om jag bara drar mitt kort.
Citera
2010-07-16, 16:01
  #200
Medlem
kalleman00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmedsson
En gång när jag bara sket i det så sa hon "Hej på dig med!" efter det har jag alltid gjort det även om jag bara drar mitt kort.

Haha! Sådär ska jag också göra i fortsättningen!
Citera
2010-07-16, 17:57
  #201
Medlem
Shit89breaks avatar
Jag hälsar alltid på chaufförer har alltid gjort och kommer alltid göra
Citera
2010-07-16, 18:00
  #202
Medlem
hallberg-rassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Tjena.

Lite nu och då så är jag nödgad att åka kommunalt, och artig som jag är så hälsar jag alltid på busschauffören när jag kliver ombord.

Detta har jag märkt att jag är mycket ensam om att göra. Andra resenärer kliver ombord, trycker ner sitt kort i kortläsaren samtidigt som de inte lyfter blicken, för att undvika ögonkontakt med chauffören.

Det här gäller både gammal som ung, kvinna som man, skall tilläggas.

Jag kanske är gammaldags men jag finner det mycket ohövligt att inte hälsa när man kliver ombord på bussen.

Hur ser ni andra på det här fenomenet?
Är ni hälsare eller helt enkelt ohövliga?
Nu åker jag visserligen nästan alltid egen bil, men 1 gång om året lämnar jag in bilen över dagen på service och får då stå ut med hemska busstransporter. Och då hälsar man, naturligtvis.
Citera
2011-05-28, 18:17
  #203
Bannlyst
Jag är en blyg pojk på 18 år och pratar inte ifall jag inte behöver det men klart som fan att man hälsar på busschaffören.
Citera
2011-05-28, 22:32
  #204
Medlem
hejar i princip alltid Tråkigt när dom inte hejar tillbaka men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in