2011-10-12, 21:04
Medlem
Har precis köpt ett Numark Mixtrack Pro, har fått allting installerat, sålångt allting gott, men nu till fallet..

1. Där fram där det står headphones, det jacket passar ju inte vanliga hörlurar, får man köpa någon adapter till det? Kommer ju i början köra med vanliga dator hörlurar, kommer det fungera någorlunda?

2. Där bak där det finns 4 olika outputs, där testade jag att sätta i hörlurarna för skojjs skull och visst kom det ljud, men det var jävligt kasst ljud, basen "skorrade" som fan, men dom uttagen är inte för hörlurar utan dom är bara för högtalare?

3. När jag har bordet inkopplat till datorn så fungerar inte mitt ljud på datorn som det ska, nu har jag ju inte testat med högtalare förvisso, men det är så det ska vara eller? Man ska koppla in högtalarna så ska allt ljud gå igenom dator -> mixtrack pro -> högtalare? Känns som att det är så eftersom när bordet är urkopplat fungerar ljudet på datorn prima igen!

Känner mig helt handfallen här så söker hjälp desperat Kan tyvärr inte testa med högtalare förrens till helgen, men svar på dessa frågor hade lugnat mig lite!
Citera
2011-10-13, 01:22
Medlem
Vill gärna ha kritik på min nya låt jag gjort. Kan inte riktigt säga vilken stil men åt trance hållet (någon kanske kan hjälpa mig)

http://soundcloud.com/northstreamproductions/soundflow
Citera
2011-10-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Han menade nog drivrutiner som i just drivrutiner, så att datorn ens vet vad det är för pryl som är inkopplad eftersom den inte vill "connecta".

Jag laddade precis hem drivers för Mixdecken på Numarks hemsida. Installerade filen men den vill fortfarande inte! Försökte importera den till Traktor också men fortfarande så händer inget. Mysko.
Citera
2011-10-13, 23:37
Medlem
Förstår inte riktigt mig på det här med Mixtrack Pro, jag har installerat allt och ställt in allt som man ska enligt guiderna, men ändå så kommer ljud från min Laptop och inget från högtalarna, någon som har en aning om vad som kan vara fel?
Citera
2011-10-14, 00:39
Medlem
Problem solved!
Citera
2011-10-14, 18:28
Medlem
lehlehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisssen
Problem solved!

Du kanske kan dela med dig utav lösningen så att om någon annan har samma problem. Ska dem kunna få hjälp igenom dina inlägg?
Citera
2011-10-14, 20:46
Medlem
djsupremes avatar
Oj, jag har varit borta ett tag från forumet pga semester och har inte riktigt hängt med det senaste, skall försökta svara på ett par av de senaste sidornas inlägg ur min synvinkel.

Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Vill gärna ha kritik på min nya låt jag gjort. Kan inte riktigt säga vilken stil men åt trance hållet (någon kanske kan hjälpa mig)
Inget illa menat men det lät som ett C64 spel från 80-talet fast med bas.

Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Nu vet jag inget om Mixtrack men Mixmeister Pro är riktigt bra, den kan rekommenderas för en nybörjare

Jag har använt Mixmeister i flera år och mig veterligen är det inte direkt "live"vänligt... o andra sidan kan jag ha missuppfattat din syn på användandet.

Citat:
Ursprungligen postat av macbookish
DDJ-ERGO. Vad tror ni om den ? Kan den vara något att ha eller bara en ny vanlig controller? Väldigt billig också såg jag. Endast 499 €.

Från filmsnutten så är det svårt (för mig) att avgöra då man knappt ser hur den ser ut, men den ser inte speciellt märkvärdig ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Är det okej att jobba med mp3or?
Skillnaden för gemene man är obefintlig, dock så hör jag & många andra en skillnad. Men är det så farligt?
(Vet att wave är att föredra)

Citat:
Ursprungligen postat av macbookish
Jag skulle säga 320. Men jag gillar klart och fint ljud, hur en rutinerad DJ tänker vet jag inte. Hade varit spännande att få svar

Gällande .wav vs .mp3 så håller jag med om 320 och jag (med flera) hör absolut ingen skillnad på dessa, om du, Deficio, gör detta så blir jag imponerad... men jag tror inte på det innan jag är överbevisad.
V0 (för de som känner till olika kodningar) fungerar också helt ok även om det inte är fullt lika vanligt.
ALLA, jag känner som spelar kör med .mp3!

"Någon" skrev angående en Numark IDJ3 där "vanliga" hörlurar inte passade, jag tror att dessa "vanliga" hörlurar inte är så "vanliga" då jag gissar att han saknar en adapter så att den blir en "vanlig" hörlur.

Edit: För att Geba inte skall bli så putt så får jag väl försvara mig med att gammal C64-musik faktiskt kan låta bra i modern tappning, tänk "Giana Sisters" vs "Zombie Nation", men i hans fall så var det inte riktigt samma klass.
Senast redigerad av djsupreme 2011-10-14 kl. 20:53.
Citera
2011-10-15, 23:41
Medlem
Tjenare alla DJs.

Är lite nybörjare men tänkte ta att köpa mig en controller.

Det jag har kollat på är Traktor S4 och Pioneer DDJ-S1.

Frågan är vilken anser ni vara bäst?

Andra frågan är om man köper S1an, vet ni då om Traktor programmet medföljer?
Har hört att det finns ett designat Traktor program som skall medfölja. Är dock inte säker.
Citera
2011-10-16, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bankbank
Tjenare alla DJs.

Är lite nybörjare men tänkte ta att köpa mig en controller.

Det jag har kollat på är Traktor S4 och Pioneer DDJ-S1.

Frågan är vilken anser ni vara bäst?

Andra frågan är om man köper S1an, vet ni då om Traktor programmet medföljer?
Har hört att det finns ett designat Traktor program som skall medfölja. Är dock inte säker.

Kul att du vill gå all in direkt, det där är ju inga jättebilliga prylar men jag är övertygad att du kommer gilla det, vilken du än väljer.
Just gällande Pioneer DDJ-S1 så står S för Serato, därför finns det även en DDJ-T1 som är ämnad för Traktor. As simple as that.
Då jag själv inte testat någon av controllerna så googlade jag fram en hyfsat ny diskussion om de du undrar över;
http://www.djportal.nu/forum/visa-inlagg/47662

Och enligt pioneerdjusa.com så; "Included software: TRAKTOR PIONEER DDJ-T1 EDITION"
Det tar jag som ja, mjukvara medföljer.
Citera
2011-10-16, 20:25
Medlem
Alltså vad är skillnaden mellan en midicontroller och en mixer? Alltså numark mixtrack pro är väl en midicontroller, vad är en mixer ? Vad är det för skillad? Sorry totalt noob...
Citera
2011-10-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkoel
Kul att du vill gå all in direkt, det där är ju inga jättebilliga prylar men jag är övertygad att du kommer gilla det, vilken du än väljer.
Just gällande Pioneer DDJ-S1 så står S för Serato, därför finns det även en DDJ-T1 som är ämnad för Traktor. As simple as that.
Då jag själv inte testat någon av controllerna så googlade jag fram en hyfsat ny diskussion om de du undrar över;
http://www.djportal.nu/forum/visa-inlagg/47662

Och enligt pioneerdjusa.com så; "Included software: TRAKTOR PIONEER DDJ-T1 EDITION"
Det tar jag som ja, mjukvara medföljer.

Tack så mycket för svaren!
Så det är ingen skillnad på S1 och T1 bara programmen då?
Citera
2011-10-16, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Houseisgood
Alltså vad är skillnaden mellan en midicontroller och en mixer? Alltså numark mixtrack pro är väl en midicontroller, vad är en mixer ? Vad är det för skillad? Sorry totalt noob...

Mixer:
http://www.thomann.de/se/pioneer_djm_800.htm

Controller:
http://www.thomann.de/se/numark_mixtrack_pro.htm

Skillnaden är att till mixern behöver du ett par spelare (om man inte kör heldigitalt vilka vissa nyare mixers har möjlighet till om jag inte minns fel.) På controllern så har du redan allt.

Citat:
Ursprungligen postat av bankbank
Tack så mycket för svaren!
Så det är ingen skillnad på S1 och T1 bara programmen då?

Såvitt jag förstår det ja.
Citera
dj

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in