Oj, jag har varit borta ett tag från forumet pga semester och har inte riktigt hängt med det senaste, skall försökta svara på ett par av de senaste sidornas inlägg ur min synvinkel.
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Vill gärna ha kritik på min nya låt jag gjort. Kan inte riktigt säga vilken stil men åt trance hållet (någon kanske kan hjälpa mig)
Inget illa menat men det lät som ett C64 spel från 80-talet fast med bas.
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Nu vet jag inget om Mixtrack men Mixmeister Pro är riktigt bra, den kan rekommenderas för en nybörjare
Jag har använt Mixmeister i flera år och mig veterligen är det inte direkt "live"vänligt... o andra sidan kan jag ha missuppfattat din syn på användandet.
Citat:
Ursprungligen postat av macbookish
DDJ-ERGO. Vad tror ni om den ? Kan den vara något att ha eller bara en ny vanlig controller? Väldigt billig också såg jag. Endast 499 €.
Från filmsnutten så är det svårt (för mig) att avgöra då man knappt ser hur den ser ut, men den ser inte speciellt märkvärdig ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Deficio
Är det okej att jobba med mp3or?
Skillnaden för gemene man är obefintlig, dock så hör jag & många andra en skillnad. Men är det så farligt?
(Vet att wave är att föredra)
Citat:
Ursprungligen postat av macbookish
Jag skulle säga 320. Men jag gillar klart och fint ljud, hur en rutinerad DJ tänker vet jag inte. Hade varit spännande att få svar
Gällande .wav vs .mp3 så håller jag med om 320 och jag (med flera) hör absolut ingen skillnad på dessa, om du, Deficio, gör detta så blir jag imponerad... men jag tror inte på det innan jag är överbevisad.
V0 (för de som känner till olika kodningar) fungerar också helt ok även om det inte är fullt lika vanligt.
ALLA, jag känner som spelar kör med .mp3!
"Någon" skrev angående en Numark IDJ3 där "vanliga" hörlurar inte passade, jag tror att dessa "vanliga" hörlurar inte är så "vanliga" då jag gissar att han saknar en adapter så att den blir en "vanlig" hörlur.
Edit: För att
Geba inte skall bli så putt så får jag väl försvara mig med att gammal C64-musik faktiskt kan låta bra i modern tappning, tänk "Giana Sisters" vs "Zombie Nation", men i hans fall så var det inte riktigt samma klass.